طرز تهیه شیر نارگیل با دارچین؛ یک نوشیدنی گرم پاییزی

طرز تهیه شیر نارگیل طلایی
آسان
4 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

عاشقان نیمه دوم سال خوب می‌دانند که یک نوشیدنی گرم در روزهای سرد چقدر لذت‌بخش است. یکی از نوشیدنی‌های گرم روزهای پاییزی شیر نارگیل طلایی یا همان شیر نارگیل با دارچین است. طرز تهیه نوشیدنی گرم پاییزی با شیر نارگیل یک پیشنهاد جذاب برای روزهای سرد سال و گرم ماندن است. روزهایی که برای عصرانه مهمان دارید نوشیدنی‌های گرم که با وجود دارچین طبع گرمی دارند حسابی می‌چسبد. فراموش نکنید برای جلوگیری از سرماخوردگی یا ابتلا به بیماری‌های ویروسی در روزهای سرد پیش رو هیچ چیزی بهتر از یک نوشیدنی گرم نیست.

مواد لازم برای تهیه شیر نارگیل طلایی

  • شیر نارگیل کاله (لبنی) دو فنجان
  • زنجبیل تازه رنده‌شده یک تا دو قاشق غذاخوری
  • پودر زردچوبه یک قاشق چای‌خوری
  • پودر دارچین یک‌چهارم قاشق چای‌خوری
  • نمک (اختیاری) یک‌هشتم قاشق چای‌خوری
  • پودر فلفل سیاه یک‌هشتم قاشق چای‌خوری
  • وانیلیک قاشق چا‌ی‌خوری
  • شربت افرادو قاشق چای‌خوری
  • چوب دارچین (تزیینی)برای هر فنجان یک عدد

مراحل طرز تهیه شیر نارگیل طلایی

مرحله اول

برای شروع به سراغ شیر نارگیل بروید. شیرجوش را روی شعله ملایم گاز قرار دهید و شیر نارگیل آماده را درون آن بریزید تا گرم شود. اجازه دهید دو تا سه دقیقه روی شعله بماند.

مرحله دوم

در این مرحله به شیر نارگیل کمی طعم‌دهنده اضافه کنید. شعله گاز را خاموش نکنید. در این مرحله، زنجبیل تازه را رنده کنید و در شیر بریزید. سپس، زردچوبه، دارچین، نمک و فلفل سیاه را به شیر نارگیل اضافه کنید. به آرامی هم بزنید تا ادویه‌ها با شیر ترکیب شوند. عصاره وانیل را اضافه کنید و به هم زدن مواد داخل قابلمه ادامه دهید.

مرحله سوم

قابلمه را از روی حرارت بردارید تا کمی خنک شود. سپس، شربت افرا را اضافه کنید. در این مرحله شیر را با یک قاشق بچشید تا در صورت نیاز طعم‌ها را تنظیم کنید. اگر به اندازه کافی شیرین نیست، شربت افرای بیشتری اضافه کنید. اضافه کنید. اگر طعم‌‌ها به نظرتان کم است، کمی نمک اضافه کنید تا طعم مواد در نوشیدنی باز شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله از طرز تهیه شیر نارگیل گرم پاییزی، شیرجوش را روی حرارت قرار دهید تا شیر نارگیل به جوش بیاید. هنگامی که حباب‌هایی در سطح شیر شروع به تشکل سدن کرد یا سطح شیر کف کرد، شعله گاز را خاموش کنید. این مرحله نه تنها طعم‌های نوشیدنی گرم با شیر نارگیل را بهتر می‌کند، بلکه غلظت شیر را کمی بیشتر می‌کند. از طرفی یک نوشیدنی گرم برای روزهای سرد خواهید داشت.

مرحله پنجم

زمانی که شیر به جوش آمد، شعله گاز را خاموش کنید. از آنجایی که تکه‌های رنده‌شده زنجبیل در نوشیدنی شما وجود دارد، می‌توانید از یک صافی استفاده کنید. شیر‌ها را صاف کنید و در لیوان‌های سرو بریزید. برای تزیین، یک چوب دارچین روی هر فنجان قرار دهید. چوب دارچین به خصوص با طبع گرمی که دارد مناسب روزهای سرد است. نوشیدنی شما آماده‌ است. نوش جان!

فوت و فن‌های طرز تهیه شیر نارگیل با دارچین گرم

  • اگر به شربت افرا دسترسی ندارید، به جای آن از عسل به همان مقدار استفاده کنید.
  • اگر وگان هستید و مایلید به جای شیر لبنی طعم‌دار از شیر گیاهی استفاده کنید، شیر نارگیل خانگی را جایگزین شیر فعلی کنید.
  • با شیر نارگیل می‌توانید طرز تهیه نوشیدنی ثعلب با طعم نارگیل یا طرز تهیه قهوه فرانسه با شیر نارگیل را امتحان کنید. اگر هم وگان هستید، شیر گیاهی نارگیل را می‌توانید جایگزین شیر لبنی کنید امتحان کنید.

دیدگاه ها