طرز تهیه لوز نارگیل (شیرینی مخصوص عید)

آسان
4 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
60 تا 90 دقیقه

لوز نارگیل، یکی از شیرینی‌های محبوب عید است اما شاید ندانید که آماده کردن این شیرینی دوست‌داشتنی بسیار ساده است و حتی برای تهیه کردنش، نیازی به فر ندارید. طرز تهیه لوز نارگیل را در ادامه مطلب بخوانید و برای پذیرایی عید، این شیرینی پرطرفدار را آماده کنید.

مواد لازم برای تهیه لوز نارگیل

  • شکر۲۵۰ گرم
  • سفیده تخم مرغدو عدد
  • پودر نارگیل۲۰۰ گرم
  • وانیلیک‌چهارم قاشق چای‌خوری
  • آبلیمویک قاشق سوپ خوری
  • پودر یا خلال پستهمقداری برای تزیین

طرز تهیه لوز نارگیل

مرحله اول

شکر را با یک لیوان آب در قابلمه بریزید و روی اجاق بگذارید. صبر کنید تا شکر در آب حل شود و شربت قوام بیاید. در میانه کار، گاهی شربت را هم بزنید تا ته نگیرد. شربت شما بعد از حدود نیم ساعت روی حرارت ملایم آماده خواهد شد. سپس کمی از آن را بین دو انگشتتان بگیرید و اگر حالت مومی شکل داشت، می‌توانید مطمئن باشید که شربت‌تان قوام آماده.

مرحله دوم

سفیده تخم‌مرغ را با همزن روی دور تند بزنید تا سفید شده و پف کند. وانیل را هم در میانه زدن به سفیده تخم مرغ اضافه کنید.

مرحله سوم

سفیده را به شربت اضافه کنید و فورا از روی حرارت بردارید و هم بزنید. در میانه هم زدن، آبلیمو را اضافه کنید تا شربت شکرک نزند.

مرحله چهارم

وقتی سفیده و شربت با هم خوب ترکیب شدند و کمی از حرارت افتادند، پودر نارگیل را هم اضافه کنید. سپس مواد را در ظرف دلخواه بریزید و برای دو ساعت در یخچال نگه‌دارید.

بهتر است دیواره ظرفی که انتخاب می‌کنید کوتاه باشد تا وقت جدا کردن لوز از ظرف، تکه‌های آن خرد نشود. می‌بینید؟ طرز تهیه لوز نارگیل ساده‌تر از چیزی است که فکرش را می‌کردید.

وقتی که ظرف را از یخچال بیرون آوردید، روی آن را با پودر یا خلال پسته تزیین کنید و به اندازه دلخواه، به شکل لوزی برش بزنید.

دیدگاه ها