طرز تهیه میگو کبابی در خانه با سس مخصوص و خوشمزه

طرز تهیه میگو کبابی
آسان
8 نفر
آماده سازی
30 تا 60 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

میگو یک غذای دریایی محبوب است که روش‌های متنوعی برای پخت آن وجود دارد. برای بهره‌مندی از حداکثر خواص میگو بهتر است آن را کباب یا بخارپز کنید. ما امروز قصد داریم تا طرز تهیه میگو کبابی با سس مخصوص آن را به شما آموزش دهیم. تهیه این سس بسیار آسان بوده و به خوشمزه‌ و خوش‌‌طعم‌تر شدن میگو کمک زیادی می‌کند. میگو برخلاف ظاهر نه چندان جذابش، بسیار مغذی بوده و سرشار از پروتئین و حاوی مقدار بسیار کمی چربی و کربوهیدرات است. میگو بخارپز بیش از ۱۰۰ درصد نیاز روزانه بدن به سلنیوم، ویتامین B۱۲، فسفر، مس و ید را تامین می‌کند.

میگو همچنین برای بهبود عملکرد تیروئید، سلامت چشم، سلامت پوست و کاهش وزن مفید است. جالب است بدانید که میگو کبابی از آن دسته از غذاهای لذیذی است که در مدت زمان کوتاهی آماده می‌شود. پس هرچه زودتر دست به کار شوید و این غذای شگفت‌انگیز را برای عزیزانتان تهیه کنید و از آن لذت ببرید. در ادامه همراه ما باشید تا طرز تهیه میگو کبابی با سس مخصوص تابستانی آن را با هم یاد بگیریم.

مواد لازم برای تهیه میگو کبابی با سس مخصوص

  • جعفری تازه50 گرم
  • گشنیز تازه50 گرم
  • سیرسه حبه
  • موسیر یک عدد
  • لیموترشدو عدد
  • پوست لیموترش سنگی یک و نیم قاشق چای‌خوری
  • روغن زیتونیک چهارم فنجان
  • میگو تازه800 گرم
  • سیخ چوبیهشت عدد
  • نمک به مقدار دلخواه
  • فلفل به مقدار دلخواه

طرز تهیه میگو کبابی با سس مخصوص

مرحله اول

میگو یکی از غذاهای دریایی پرخاصیتی است که مصرف آن به کاهش احتمال ابتلا به افسردگی و پیری زودرس کمک می‌کند، به همین دلیل استفاده از آن در رژیم غذایی هفتگی بسیار توصیه می‌شود. پیش از این چند نوع غذا با استفاده از میگو به شما آموزش داده‌ایم که کوکتل میگو، تاکو میگو مکزیکی و خوراک میگو چند نمونه از آن‌ها هستند. امروز اما با طرز تهیه میگو کبابی به سراغتان امده‌ایم.

برای تهیه این غذای دریایی خوشمزه ابتدا آب لیموترش تازه را بگیرید و در یک کاسه تمیز بریزید. سیر و پوست لیمو سنگی را رنده کنید. یک کاسه کوچک بردارید و گشنیز، جعفری، سیر رنده شده، موسیر، پوست رنده شده لیموترش سنگی و آب لیموترش را با هم مخلوط کنید. نمک و فلفل را نیز اضافه کرده و مجدد هم بزنید. میزان نمک و فلفل به ذائقه شما بستگی دارد؛ بنابراین می‌توانید مقدار آن را کم یا زیاد کنید. روغن زیتون را به آرامی اضافه کنید و خوب هم بزنید. سس مخصوص به دست آمده را کنار بگذارید.

مرحله دوم

میگوها تازه را در یک کیسه زیپ‌دار قرار دهید و سس به دست آمده را روی آن بریزید. زیپ پلاستیک را بکشید و به آرامی آن را کمی فشار دهید تا میگوها کاملا با سس مخلوط شوند. پلاستیک را به مدت 30 تا 60 دقیقه در یخچال قرار دهید تا سس مخصوص حسابی به خورد میگوها برود. اگر پلاستیک زیپ‌دار ندارید، میگوها را در یک کاسه قرار دهید، سس را روی آن بریزید و با دست میگو و سس را با هم مخلوط کنید. سپس روی کاسه را با پلاستیک بپوشانید و در یخچال قرار دهید.

مرحله سوم

گریل گازی را روشن کنید تا به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه گرم شود. گریل گازی را به آرامی کمی چرب کنید. اگر از گریل زغالی استفاده می‌کنید، زغال‌ها را آماده کنید.

مرحله چهارم

کیسه حاوی میگو را از یخچال خارج کنید‌. میگوها را از کیسه بیرون بیاورید و اگر چیزی به آن‌ها چسبیده، آن را جدا کنید. سس را دور بریزید. در هر سیخ پنج میگو قرار دهید.

مرحله پنجم

سیخ‌ها را روی گریل قرار دهید و اجازه دهید تا زمانی که رنگ آن صورتی روشن شود و گوشت آن خوب بپزد روی اجاق بماند. هر طرف از سیخ را دو دقیقه روی حرارت مستقیم و بالا گریل کنید. سپس سیخ‌ها را در بشقاب یا سینی مدنظر قرار داده و با برش‌های لیمو و کمی گشنیز و جعفری تزیین کنید. میگو کبابی با سس مخصوص شما آماده است؛ نوش جان!

چند نکته برای تهیه میگو کبابی با سس مخصوص

  • می‌توانید مقداری فلفل‌دلمه‌ای سبز، زرد و نارنجی و کدو سبز را به اندازه‌ای که برای سیخ مناسب است خرد کنید و در کنار میگوها در سیخ قرار دهید و سپس آن‌ها را کباب کنید.

دیدگاه ها