طرز تهیه نان سفید در خانه با روشی ساده

طرز تهیه نان سفید
آسان
4 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

نان سفید خانگی با طعم خوشمزه و عطر بی‌نظیرش که فضای خانه را پر می‌کند، دستورالعمل بسیار ساده و راحتی دارد. اگر اهل درست کردن نان در خانه هستید، طرز تهیه نان سفید همانطور که گفتیم بسیار ساده و انتخابی مناسب است. این نان را می‌توانید هفته‌ای دوبار بپزید و در کنار صبحانه و غذاهایی مثل اسنک و ساندویچ و حتی دیگر غذاهای نانی سرو کنید. برای نگهداری از آن می‌توانید نان را به صورت حلقه‌ای برش دهید و در فریزر نگهداری کنید تا بعد از هر بار گرم کردن آن تازه مانده و بیات نشود. با طرز تهیه نان سفید به ساده‌ترین شکل همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه نان سفید با روشی ساده

  • آرد سفید500 گرم
  • نمکدو قاشق چای‌خوری
  • مخمر یک قاشق چای‌خوری
  • روغن زیتونسه قاشق غذاخوری
  • آب300 میلی لیتر

طرز تهیه نان سفید در خانه با روشی ساده

مرحله اول

نان از اصلی‌ترین مواد غذایی است که در بیشتر وعده‌های روزانه ما مصرف می‌شود و نقش اساسی در رژیم غذایی ما دارد. پیش از این طرز تهیه چند نوع نان خوشمزه و محبوب مثل نان سیمیت و نان بربری را به شما آموزش داده‌ایم. اما این‌بار نوبت آن است تا تمام فوت و فن‌های پخت‌ نان سفید خانگی را با هم یاد بگیریم.

برای شروع ابتدا 500 گرم آرد سفید، دو قاشق چای‌خوری نمک و یک قاشق چای‌خوری مخمر را داخل یک کاسه بزرگ مخلوط کنید.

 

مرحله دوم

وسط مواد را خالی کنید و سه قاشق غذاخوری روغن زیتون و 300 میلی لیتر آب داخل آن بریزید. آرام شروع به مخلوط کردن مواد کنید تا بافت خمیری شکل بگیرد. اگر خمیر به دست آمده خیلی سفت بود، یک تا دو قاشق غذاخوری دیگر آب به آن اضافه کرده و دوباره مواد را هم بزنید تا خوب مخلوط شوند.

مرحله سوم

روی سطح کارتان را آرد پاشی کنید تا خمیر به دستتان و سطح کار نچسبد. سپس خمیر را به مدت 10 دقیقه با دست خوب ورز دهید.

مرحله چهارم

وقتی خمیر یکدستی ایجاد شد، آن را داخل یک ظرفی که با روغن چرب کرده‌اید، قرار داده و روی ظرف را با سلفون بپوشانید. حدود یک ساعت ظرف را گوشه‌ای قرار دهید تا حجم خمیر دو برابر شده و به اندازه کافی پف کند.

مرحله پنجم

سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید. خمیر را از ظرف بیرون آورده و به شکل گلوله‌هایی به اندازه یک مشت دربیاورید. سپس گلوله‌ها را با فاصله روی سینی فر بچینید. حدود یک ساعت بگذارید تا گلوله‌های خمیری روی سینی فر بمانند.

مرحله ششم

فر را روی دمای 220 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا گرم شود. گلوله‌های خمیری را به وسیله چاقو یک چاک بدهید و ظرف را به مدت 25 تا 30 دقیقه بپزید تا وقتی که نان قهوه‌ای و طلایی شود. وقتی باید نان را از فر خارج کنید که کاملا پخته شده و انگار توخالی به نظر می‌رسد. نان را روی یک توری قرار دهید تا کمی خنک شود. سپس روی آن را کمی آردپاشی کنید.

فوت و فن‌های طرز تهیه نان سفید

  • برای تهیه نان سفید حتما باید از مخمر استفاده کنید.
  • هنگام سرو نان را با چاقوی اره‌ای برش دهید تا نان خرد نشود.

دیدگاه ها