طرز تهیه ژله بستنی چند لایه حرفه‌ای و خوشمزه

طرز تهیه ژله بستنی چند رنگ
آسان
آماده سازی
بیش 90دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

ژله های رنگارنگ بیشتر از هر دسری مهمان‌هایتان را به اشتها می‌آورند. حتی ژله بستنی‌های ساده‌ای که برای تهیه کردنشان نیازی به خلاقیت یا صرف وقت زیاد ندارید هم می‌توانند میز غذای‌تان را متفاوت جلوه دهند. برای تهیه ژله بستنی، کافیست پودر ژله را تنها با آب گرم مخلوط کنید و به جای آب سرد، بستنی را به آن اضافه کنید. می‌بینید؟ تهیه این دسر خوشمزه بیش از اندازه ساده است و با تبدیل کردنش به ژله بستنی چند لایه و رنگارنگ می‌توانید از آن دسری خاص بسازید.

مواد مورد نیاز برای تهیه ژله بستنی چند لایه

  • بستنی وانیلیبه مقدار لازم
  • پودر ژله از چند رنگ و طعم دلخواهبه مقدار لازم
  • آب جوشیک لیوان به ازای هر بسته ژله

طرز تهیه ژله بستنی چند لایه

مرحله اول

یک ظرف گود شیشه‌ای تهیه کنید و داخل آن را با استفاده از قلم‌مو و روغن مایع چرب کنید. سپس یک بسته از پودر ژله‌ها را باز کرده و نصف آن را داخل ظرف بریزید. سپس به مقدار دلخواه و بسته به غلظت ژله‌ای که می‌خواهید، به آن آب جوش اضافه کنید و خوب هم بزنید تا پودر ژله در آب جوش حل شود.

مرحله دوم

برای تهیه ژله بستنی می‌توانید از هر طعم دلخواه بستنی استفاده کنید. در این طرز تهیه ژله بستنی از بستنی وانیلی استفاده کرده‌ایم. حالا یک اسکوپ از بستنی وانیلی را به ظرف ژله اضافه کنید و خوب هم بزنید.

بعد از این‌که بستنی کاملا در تمام ژله مخلوط شد، لایه اول ژله بستنی را به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت داخل یخچال قرار دهید تا بسته شود.

مرحله سوم

بعد از بسته شدن لایه اول، برای تهیه ژله بستنی چند لایه و رنگارنگ، لایه بعدی این دسر را به روش لایه قبلی ولی با طعم ژله متفاوت تهیه کنید و آن را با استفاده از یک قاشق روی سطح لایه اول بریزید و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا ژله بستنی ببندد.

حالا به روش قبل، لایه‌های بعدی را هم حاضر کنید. بعد از بسته شدن تمام لایه‌های ژله بستنی، می‌توانید ظرف ژله بستنی را داخل ظرف سرو برگردانید و میل کنید. می‌توانید با تکه‌های شکلات و میوه ظرف سرو دسر را تزیین کنید.

نکات تهیه ژله بستنی چند لایه رنگارنگ

  • حتما قبل از ریختن پودر ژله داخل ظرف شیشه‌ای، آن را چرب کنید تا هنگام برگرداندن ظرف، ژله بستنی به آن نچسبد.
  • در مرحله دوم اگر ژله در آب جوش خوب حل نشد یا از پودر ژلاتین و آب‌میوه استفاده کرده‌اید، به روش بن ماری روی بخار کتری، پودر ژله یا ژلاتین را داخل آب جوش حل کنید. برای تهیه این دسر می‌توانید از پودر ژلاتین ساده استفاده کنید و به شیوه تهیه ژله خانگی، آن را با سلیقه خودتان طعم‌دار و رنگدار کنید.
  • برای انتقال لایه بعدی، حتما از قاشق استفاده کنید و به آرامی انتقال دهید تا ژله بستنی در لایه قبلی فرو نرود و حل نشود.
  • در تهیه ژله بستنی چند لایه، دقت شود که لایه جدید در تمام سطح لایه قبلی پخش شود و ارتفاع آن یکسان باشد تا دسر زیبایی داشته باشید.
  • برای تهیه ژله بستنی به شکل رولی، ابتدا ژله و آب‌جوش و سپس بستنی را با هم مخلوط کنید. بعد هر لایه را جداگانه روی کیسه فریزر باز شده بریزید و آن را داخل سینی قرار دهید. به مدت 45 دقیقه سینی ژله بستنی را در یخچال قرار دهید تا بسته شود. بعد از بسته شدن ژله، آن را از طول با چاقو برش بزنید و به شکل رولی سرو کنید. برای تهیه ژله بستنی رولی دقت شود ضخامت ژله باید حداکثر سه الی پنج سانتیمتر باشد. همچنین حتما بستنی را مدتی در دمای اتاق قرار دهید تا خوب باز شود و بعد به ژله اضافه کنید.
  • برای دو رنگ در آمدن هر لایه از ژله، حتما بستنی را به ژله داغ اضافه کنید. اگر ژله سرد شود و زیاد از حد بستنی و ژله را هم بزنید، دو رنگ نمی‌شود.

دیدگاه ها