طرز تهیه کباب کوبیده و تمام فوت و فن‌های تهیه گوشت کباب

طرز تهیه کباب کوبیده
آماده سازی
60 تا 90 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

طرز تهیه کباب کوبیده در عین ساده بوده، سخت است. سختی‌اش هم در پیدا کردن ترکیب مناسب گوشت و البته درست به سیخ کشیدن کباب است. نگرانی از ریختن گوشت‌ها از سیخ و خراب شدن کباب، خیلی‌ها را از آماده کردن این غذا در خانه منصرف می‌کند؛ اما اگر گوشت کباب‌تان را درست انتخاب کنید، و فوت کوزه‌گری به سیخ کشیدن آن را بدانید بدون نگرانی از جدا شدن گوشت یا سفت و بد‌طعم شدنش، می‌توانید این غذا خوشمزه را به راحتی در خانه آماده کنید. در این مطلب طرز تهیه کباب کوبیده را به شما آموزش می‌دهیم و فوت و فن‌های آماده کردن یک گوشت کباب عالی را با شما در میان می‌گذاریم. با ما همراه باشید.

 

مواد لازم برای تهیه کباب کوبیده

  • راسته گوساله ۳۵۰ گرم
  • قلوه‌گاه گوسفند ۶۵۰ گرم
  • پیاز ۲۵۰ گرم
  • نمک به مقدار لازم
  • زعفران دم شده (به دلخواه) دو قاشق غذاخوری
  • فلفل سیاه (به دلخواه) به مقدار لازم

طرز تهیه کباب کوبیده

مرحله اول

کباب کوبیده را می‌توانید به دو روش روی آتش یا داخل فر تهیه کنید و در یک روز تعطیل با نان و ریحان یا برنج کته در کنار خانواده نوش جان کنید. اما نکته‌ای که برای تهیه کباب کوبیده در خانه باید به خاطر بسپارید این است که شما هیچوقت نمی‌توانید تنها با گوشت گوساله این کباب را آماده کنید. بهترین ترکیب برای آماده کردن کوبیده، ترکیب گوشت راسته گوساله و مغز ران گوسفند است.

برای شروع تهیه کباب کوبیده در خانه ابتدا پیازها را با رنده ریز رنده کنید و آب آن را کاملا بگیرید. سپس در یک ظرف بزرگ، گوشت‌هایی که سه بار چرخ‌شده‌اند، پیاز و نمک را خوب ورز دهید. در صورت تمایل می‌توانید به گوشت‌ها زعفران دم شده و فلفل‌سیاه هم بزنید.

مرحله دوم

بعد از آنکه گوشت را خوب ورز دادید، روی ظرف سلفون بکشید و برای یک ساعت در یخچال بگذارید. سیخ‌‎ها را هم در یخچال بگذارید تا سرد شوند. سپس گوشت‌ها را به ۱۲ گلوله به اندازه پرتقال تقسیم کنید و هر قسمت را بار دیگر خوب ورز دهید.

مرحله سوم

یک ظرف آب کنار تان بگذارید. دستتان را کمی مرطوب کنید، گوشت را وسط سیخ قرار دهید و سپس با فشار انگشتان کباب را به سیخ بکشید.روی کباب‌ها را با کمی فشار انگشت اشاره و شصت به فاصله دوسانت دوسانت رد انگشت بیندازید و دو طرف سیخ را با فشار انگشت اشاره و شصت محکم کنید. سیخ‌ها را برای نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا وقت رفتن روی آتش، گوشت خودش را ول نکند.

مرحله چهارم

آتش کباب‌زن را تند کنید، کباب‌ها را روی آن بچینید و وقتی گوشت خودش را به سیخ گرفت، شعله را کم کرده و به پخت ادامه دهید. به آرامی در جریان پخت سیخ‌ها را چند بار از این رو به آن رو کنید تا هر طرف کباب به یک اندازه بپزد. در این مطلب طرز تهیه کباب کوبیده خانگی را به شما آموزش دادیم.

چند نکته

  • بخاطر نگرانی از ریختن کباب کوبیده، به آن جوش شیرین یا نان خشک اضافه نکنید. جوش شیرین کباب شما را خشک و بد‌طعم می‌کند. اگر نکته‌های گفته شده را رعایت کنید، نیازی به استفاده از جوش‌شیرین نخواهید داشت.
  • برای تهیه کوبیده، از گوشت تازه و گرم استفاده کنید و سراغ گوشت مانده در فریزر نروید.
  • هرگز به کباب کوبیده زردچوبه اضافه نکنید. پیازی که به گوشت می‌زنید بوی ضخم آن را کاملا از بین می‌برد.
  • برای تهیه کباب کوبیده، بهتر است سراغ پیاز قرمز بروید. اما از آنجا که پیاز قرمز آب‌دارتر است، مقدار بیشتری از آن را با گوشت‌کوب برقی نرم کنید، با یک پارچه نخی تمیز، آب پیازها را بگیرید و سپس به گوشت اضافه کنید.
  • اگر کباب را روی منقل آماده می‌کنید، برای فروکش کردن شعله ذغال‌ها صبر کنید و زمانیکه ذغال‌ها گداخته (نه شعله‌ور) شدند، سیخ‌ها را روی منقل بچینید.
  • سیخ‌ها را با نیم سانتی‌متر فاصله در کنار هم بچینید و در ابتدای کار آتش را آرام آرام باد بزنید. وقتی گوشت کباب خودش را گرفت، دیگر باد زدن را ادامه ندهید.

دیدگاه ها