طرز تهیه کوکو بادمجان مرحله به مرحله

طرز تهیه کوکو بادمجان
آسان
4 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
30 تا 60 دقیقه

کوکوها انواع مختلفی مثل کوکو سیب زمینی، کوکو سبزی، کوکو کدو حلوایی و کوکو لوبیا سبز دارند که برای یک پیش غذا یا حتی یک شام سبک و ساده می‌توانید در نظر بگیرید. بنابراین با یاد گرفتن انواعشان دست‌مان برای آماده کردن غذاهای ساده باز است و بی‌انتخاب نمی‌مانیم. در این مقاله می‌خواهیم طرز تهیه کوکو بادمجان را به شما آموزش دهیم که بسیار خوشمزه و آسان است. مواد لازمش هم علاوه بر بادمجان و تخم مرغ، سیر و پیاز است که حسابی خوش‌خوراکش می‌کند. همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کوکو بادمجان

  • بادمجانشش عدد
  • تخم مرغسه عدد
  • پیازیک عدد
  • سیردو حبه
  • نمکبه مقدار لازم
  • فلفلبه مقدار لازم
  • زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه کوکو بادمجان

مرحله اول

ابتدا بادمجان‌ها را بعد از شست و شو پوست بکنید و داخل آب نمک قرار دهید تا اگر رگ تلخی دارند، کاملا گرفته شود. بعد از یک تا دو ساعت آن‌ها را با یک دستمال خشک کنید و با رنده درشت داخل یک کاسه رنده کنید.

مرحله دوم

در این فاصله داخل یک کاسه متوسط پیاز را با رنده درشت رنده کنید. بعد به کمک دست پیاز رنده شده را فشرده کرده و آبش را بگیرید.

مرحله سوم

کمی روغن داخل یک تابه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. بادمجان رنده شده و پیاز رنده شده را داخل روغن با همان حرارت ملایم تفت دهید تا آب بیندازند.

مرحله چهارم

وقتی پیاز و بادمجان شروع به آب انداختن کردند، آرام‌آرام حرارات را زیاد کنید تا آب ته تابه بخار شود. در این حین نمک و فلفل هم اضافه کنید و با پیاز و بادمجان تفت دهید.

مرحله پنجم

وقتی مواد کاملا پختند و کمی سرخ شدند، سیر را با یا رنده ریز رنده کنید و به مواد اضافه کنید. دو دقیقه مواد را تفت دهید و بعد کنار قرار دهید تا سرد شوند.

مرحله ششم

مواد را داخل یک کاسه بریزید و تخم مرغ‌ها را با کمی نمک به آن‌ها اضافه کرده و مخلوط کنید. با اضافه کردن تخم مرغ‌ها مایه کوکو باید منسجم شود، و گرنه نشانه این است که تعداد تخم مرغی که اضافه کردید، کم است.

مرحله هفتم

حالا نوبت سرخ کردن کوکو است. مقداری روغن داخل تابه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا حسابی داغ شود. سپس مایه کوکو را داخل روغن ریخته و به کمک ته قاشق مایه کوکو را صاف کنید. اجازه دهید کوکو با حرارت ملایم بپزد و خودش را بگیرد.

مرحله هشتم

بعد از این که کوکو طلایی شد و سرخ شد، آن را برگردانید تا طرف دیگر آن هم حسابی طلایی‌رنگ شود. بعد از سه تا چهار دقیقه کوکو بادمجان آماده سرو است.

دیدگاه ها