طرز تهیه کیک بستنی

آسان
5 نفر
آماده سازی
بیش 90دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

کیک بستنی یک دسر عالی و خوشمزه است. کیک بستنی ترکیبی از دو دسر خوشمزه و پر طرفدار یعنی کیک و بستنی است و کمتر کسی پیدا می‌شود که از این دسر خوشمزه لذت نبرد. با رعایت چند نکته ساده می‌توانید به راحتی آن را در منزل تهیه کنید و نوش جان بفرمایید.

برای تهیه این دسر از هر طعم بستنی که به آن علاقه دارید می‌توانید استفاده کنید و خودتان را محدود نکنید.

مواد لازم برای تهیه کیک بستنی

  • بیسکویت شکلاتی کرم داریک بسته
  • روغن نارگیلسه تا چهار قاشق غذاخوری
  • بستنی وانیلیدو بسته
  • بستنی شکلاتیدو بسته
  • خامه نارگیلی هم زده شدهیک بسته
  • سس شکلاتبه مقدار لازم
  • توت فرنگیده تا دوازده عدد

طرز تهیه کیک بستنی

مرحله اول

بیسکویت‌ها را درون غذاساز بریزید و و دستگاه را روشن کنید و اجازه دهید تا بیسکوییت‌ها کاملا خرد شود. بعد از اینکه بیسکوییت‌ها کاملا خرد و یک اندازه شدند روغن نارگیل آب شده را به آن اضافه کنید و دوباره دستگاه را روشن کنید تا خوب با بیسکوییت‌ها مخلوط شود.

مرحله دوم

یک قالب کمربندی با قطر ۲۳ سانتی متر را انتخاب کنید و کف آن را با کاغذ روغنی بپوشانید. یک سوم فنجان از بیسکوییت خرد شده را جدا کنید و باقی آن را درون قالب بریزید. با یک کاردک بیسکوییت‌ها را کاملا فشرده کنید و سطح روی آن را صاف کنید و در آخر قالب را برای نیم ساعت در فریزر قرار دهید.

 

مرحله سوم

طی مدتی که قالب درون فریزر است یک بسته بستنی شکلاتی را از فریزر خارج کنید و در دمای اتاق قرار دهید تا نرم شود.

مرحله چهارم

بعد از گذشت نیم ساعت و نرم شدن بستنی شکلاتی که از فریزر خارج کردید ۵ اسکوپ از آن را بردارید و روی لایه بیسکوییت بگذارید. به این نکته توجه کنید که بستنی نباید کاملا آب شده باشد. بستنی را با چنگال روی سطح بیسکوییت پخش کنید تا صاف شود. حواستان باشد لایه بیشکوییتی‌تان خیلی شل نشود.

مرحله پنجم

در مرحله بعد، دوباره قالب را به فریزر منتقل کنید و به مدت نیم ساعت آن را همان جا قرار دهید. در این حین بستنی وانیلی را خارج کنید و در دمای اتاق قرار داده تا نرم شود و همانند مرحله پیش کارها را تکرار کنید.

مرحله ششم

 سپس لایه سوم و چهارم را نیز به همین ترتیب روی آن قرار دهید و در آخر بیسکوییت‌های خرد شده باقی مانده را روی آن بریزید. کیکی بستنی‌تان را برای یک شب درون فریزر قرار دهید تا خوب خود را بگیرد و سفت شود. روی کیکتان را با فویل بپوشانید تا سرما آن را خراب نکند.

بعد از اینکه مطمئن شدید بستنی‌تان کاملا خود را گرفته و سفت شده می‌توانید آن را سرو کنید و از طعم خوب آن لذت ببرید.

 

دیدگاه ها