طرز تهیه مرغ سوخاری رستورانی با دو روش ساده و بدون گلوتن

مرغ سوخاری بدون گلوتن
آسان
3 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
30 تا 60 دقیقه

حتی اگر به گلوتن حساسیت نداشته باشید هم خوردن یک وعده غذای بدون این ماده، می‌تواند حال دستگاه گوارش‌تان را بهتر کند. اما اگر به آردهای بدون گلوتن دسترسی ندارید هم نگران نباشید! مرغ سوخاری پفکی ما به دو روش ساده و بدون گلوتن قابل تهیه است. ما در سلینو کاله قول داده بودیم دنیای بدون گلوتن را برایتان لذیذ و رنگی‌رنگی کنیم. بعد هم فکر کردیم و دیدیم که جای مرغ سوخاری ترد و خوشمزه در این دنیا حسابی خالی است! (لطفا در کنار سیب‌زمینی سرخ شده و پیاز سوخاری حلقه‌ای تصور شود!) برای همین امروز را اختصاص دادیم به آموزش صفر تا صد یک مرغ سوخاری سالم و پفکی. 

خب اگر بخواهیم روراست باشیم مرغ سوخاری هم در دسته فست‌فودها قرار می‌گیرد. اسم فست‌فود هم که می‌آید اول از همه به مضرات آن فکر می‌کنیم و ریشه تمام امراضمان را در آن جستجو می‌کنیم! اما نکته ظریف اینجاست که ما می‌توانیم با کمی حوصله مرغ سوخاری خانگی خودمان را آماده کنیم، تا از کیفیت مواد اولیه و روغن سرخ کردنی آن مطمئن باشیم.

نکته دیگر یک مرغ سوخاری سالم، آرد سوخاری آن است. استفاده از آرد سوخاری بدون گلوتن  کمک زیادی به سلامت سوخاری‌مان می‌کند. محصولات بدون گلوتن سلینو کاله با نهایت دقت و توسط تجهیزات پیشرفته تولید شدند و کاملا فاقد گلوتن هستند. به همین خاطر استفاده از این محصولات را برای بیماران سلیاکی، افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر و حتی افراد سالمی که دلشان یک غذای سبک و یک گوارش راحت می‌خواهد به شدت توصیه می‌کنیم. آماده‌اید با مرغ سوخاری‌مان به رقابت ک.اف.سی برویم؟!

چطور مرغ سوخاری ما به خوبی رستوران‌ها شود؟

من استاد خراب کردن پیتزا هستم! بارها پیتزا درست کردم و همیشه از این حرص خوردم که چرا پنیرم به خوبی رستوران‌ها کش نمی‌آید و طعم آن فرق دارد؟ بماند که بعدها راز پنیر کش آمده را کشف کردم، اما هدفم این است که بگویم خوشبختانه مرغ سوخاری خانگی شما می‌تواند بهتر از سوخاری ک.اف.سی بشود! چون فرآیند کلی پخت آن ثابت است و مرحله عجیب غریبی ندارد که نشود در خانه انجام داد. فقط کافی است از ترکیب ادویه‌های خوبی استفاده کنیم و مرحله سرخ کردن را درست انجام بدهیم.

مواد اولیه برای تهیه مرغ سوخاری سالم

  • تکه‌های مرغدو عدد سینه، ران، بال، کتف
  • تخم‌مرغ دو عدد
  • نمک یک قاشق چای‌خوری
  • آرد سوخاری بدون گلوتن یک بسته
  • آرد سفید بدون گلوتن یک پیمانه
  • ادویهطبق پیشنهاد زیر به مقدار دلخواه
  • نمک نصف قاشق چای‌خوری
  • فلفل قرمز نصف قاشق چای‌خوری
  • فلفل سیاه نصف قاشق چای‌خوری
  • پودر سیر نصف قاشق چای‌خوری
  • پودر پیاز نصف قاشق چای‌خوری
  • پودر ریحان نصف قاشق چای‌خوری
  • پودر نعنانصف قاشق چای‌خوری
  • پودر پاپریکا نصف قاشق چای‌خوری

طرز تهیه مرغ سوخاری

مرحله اول

اول از همه برویم سراغ مرغ. چاقوی خود را بردارید، مرغ‌ها را بشویید و سپس به تکه‌های کوچک‌تر تقسیم کنید تا هنگام پخت به خوبی مغزپخت شوند. دو راه پیش رو دارید! یا می‌توانید مرغ را با ادویه‌هایی که پیشنهاد دادیم مزه‌دار کنید و برای یک ساعت در یخچال استراحت دهید تا آماده شود. یا این‌ که ادویه‌ها را با آرد بدون گلوتن ترکیب کنید. البته همانطور که گفتیم اگر به گلوتن حساسیت ندارید، می‌توانید این غذا را با ترکیب آرد سوخاری و آرد سفید ساده هم تهیه کنید.

اگر عجله دارید و نمی‌خواهید یک ساعت زمان صرف کنید پیشنهاد می‌کنیم از راه دوم استفاده کنید. تخم مرغ‌ها را در کاسه‌ای بشکنید و با چنگال بزنید تا یکنواخت شود، سپس نمک را به آن اضافه کنید.

مرحله دوم

حالا آرد سفید بدون گلوتن را در ظرفی بریزید و ادویه‌های دلخواه را به آن اضافه کنید. این ادویه‌ها عطر سوخاری را بی‌نظیر می‌کنند. سپس آرد سوخاری بدون گلوتن را هم در ظرفی ریخته و آماده کنید.

مرحله سوم

خب حالا همه‌چیز ساده است! تکه‌های مرغ را اول به آرد بدون گلوتن آغشته کنید. سپس در تخم مرغ بغلتانید، حالا آن را وارد ظرف آرد سوخاری بدون گلوتن کنید، تا آرد سطح مرغ را بپوشاند. می‌توانید مجدد مرحله تخم مرغ و آرد سوخاری را تکرار کنید تا ضخامت سوخاری بیشتر شود. اگر به آرد آماده دسترسی ندارید می‌توانید آرد سوخاری خانگی را خودتان تهیه کنید یا اینکه از باقی‌مانده نان‌های بدون گلوتن یا ساده در خانه‌تان، آرد سوخاری تهیه کنید.

مرحله چهارم

مرغ‌های ما آماده شده‌اند. حالا به مرحله‌ی سرخ کردن رسیدیم. اگر دستگاه سرخ‌کن دارید می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید. پیشنهاد ما دمای 180 درجه و زمان پخت 10 الی 15 دقیقه است. اگر سرخ‌کن ندارید شیرجوش یا هر قابلمه‌ی کوچک دیگری کار ما را راه می‌اندازد. حدود پنج سانتی متر روغن در شیرجوش بریزید. روی شعله متوسط قرار بدهید تا کاملا داغ بشود. حالا تکه‌های مرغ را دانه دانه اضافه کنید حدود هفت تا 10 دقیقه طول می‌کشد تا مرغ‌ها به خوبی طلایی و برشته بشوند.

مرحله پنجم

بعد از پخت، تکه‌های مرغ را روی توری آشپزخانه یا دستمال روغن‌گیری قرار بدهید تا روغن اضافی آن گرفته شود. مرغ‌های جذاب ما آماده شد! برای سرو می‌توانید از انواع سس‌ها، سیب زمینی سرخ شده، قارچ سوخاری، پیاز حلقه‌ای سوخاری، سبزیجات و … استفاده کنید.

می‌توانید مرغ سوخاری‌تان را به شکل یک ساندویچ سوخاری خوشمزه هم میل کنید. نوش جان.

فوت کوزه‌گری

  • زمان پخت تکه‌های مرغ (سینه و ران و …) با هم دیگر متفاوت هستند. بهتر است تکه‌های مشابه را با هم سرخ کنید.
  • سرخ کردن تکه‌های سوخاری را با حرارت ملایم انجام دهید. فقط دقت کنید که در ظرف را نبندید وگرنه تخم مرغ کف می‌کند.
  • روغن را حتماً به خوبی داغ کنید، تا جذب روغن در مرغ سوخاری‌تان کمتر شود.
  • اگر مرغ سوخاری تند دوست دارید، از فلفل قرمز بیشتری در ترکیب ادویه‌هایتان استفاده کنید.
  • برای دورچین مرغ سوخاری، سیب‌زمینی سرخ کرده از واجبات است! توصیه می‌کنیم برای سیب‌زمینی ترد و مغزپخت رستورانی، اول آن را حدود دو دقیقه درون آب جوش بپزید و سپس سرخ کنید.
  • پیاز حلقه‌ای سوخاری هم دقیقا با روش مرغ می‌توانید تهیه کنید. فقط دقت کنید حلقه‌های پیاز را بیشتر از دو حلقه‌ متصل درنظر نگیرید تا به خوبی پخته شوند.

از کجا آرد بدون گلوتن بخریم؟

مرغ سوخاری با آرد سوخاری بدون گلوتن ما آماده شد. وقتش رسیده که غذای ترد و خوشمزه‌مان را سرو کنیم و از سلامت و حس سبکی آن لذت ببریم. امیدوارم از مزه این مرغ سوخاری سالم و خانگی زیر دندانتان کیف کنید!

اگر برای تهیه این غذا نیاز به آرد سوخاری و آرد بدون گلوتن دارید می‌توانید به مراکز فروشمحصولات سلینو کاله مراجعه کنید.

دیدگاه ها