طرز تهیه پیتزا با اسفناج

طرز تهیه پیتزا با اسفناج
متوسط
2 نفر
آماده سازی
30 تا 60 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

از خوبی‌های درست کردن پیتزا در خانه این که می‌توانید چند مدل پیتزا را در یک وعده درست کنید. داشتن چند طعم مختلف کنار هم لذت خوردن پیتزا را چند برابر می‌کند، به خصوص اگر عاشق پیتزا باشید. یکی از این طعم‌های خوشمزه می‌تواند پیتزای اسفناج باشد. ترکیب اسفناج و پنیر، پیتزا را خوشمزه‌تر از چیزی که هرگز فکرش را نمی‌کردید می‌کند. به خصوص اگر با طعم سیر مشکلی نداشته باشید، باز هم خوشمزه‌تر می‌شود. در طرز تهیه پیتزا با اسفناج از لوبیای سفید به عنوان مواد اولیه استفاده می‌شود. با وجود اسفناج، سیر و لوبیای سفید ارزش غذایی پیتزای شما بسیار بالا می‌رود. ارزش بالای غذایی معادل ساعت‌ها سیری خواهد بود. در ادامه با طرز تهیه پیتزا با اسفناج همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه پیتزا با اسفناج

  • خمیر پیتزا 450 گرم
  • روغن زیتون دو تا چهار قاشق چای‌خوری
  • لوبیا چشم بلبلی پخته شده یک‌چهارم فنجان
  • سیر (خرد شده) دو حبه
  • پنیر موزارلا کاله (رنده شده) 140 گرم
  • پنیر پارمسان کاله (رنده شده) 50 گرم
  • اسفناج تازه یا بیبی اسفناج120 گرم

طرز تهیه پیتزا با اسفناج

مرحله اول

اولین مرحله در تهیه پیتزا، گرم کردن فر است. فر را روشن و روی دمای 250 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. تا فر گرم می‌شود به سراغ مراحل دیگر بروید. قبل از پخت، فر باید حدود سی دقیقه گرم شود.

مرحله دوم

یک کاغذ نسوز روی سطح کارتان پهن کنید. خمیر پیتزا را که از قبل تهیه کرده‌اید، به کمک وردنه روی کاغذ پهن کنید. نیازی نیست که شکل و شمایل خمیر کاملا گرد باشد. بنابراین حساسیت به خرج ندهید.

مرحله سوم

دو قاشق چای‌خوری روغن زیتون را به کمک قلموی آشپزی روی سطح خمیر پخش کنید. حبه‌های سیر را به کمک چاقو ریز خرد کنید و همراه لوبیا سفید پخته شده روی خمیر پخش کنید. پنیر موزارلای رنده شده را هم روی خمیر پخش کنید. سپس اگر از پنیر پارمسان پودری استفاده می‌کنید که چه بهتر، در غیر اینصورت پنیر پارمزان را هم روی مواد رنده کنید.

مرحله چهارم

یک کاسه متوسط بردارید. اسفناج را همراه نمک و فلفل داخل کاسه بریزید. و بعد از مخلوط کردن کنار بگذارید.

مرحله پنجم

سینی فر را بیرون بیاورید و با احتیاط پیتزا را روی سینی فر قرار دهید. برگ‌های اسفناج را روی پیتزا پخش کنید و در فر را ببندید. صبر کنید تا حدود هفت تا هشت دقیقه پیتزا با همان حرارت بپزد. وقتی نان پیتزا قهوه‌ای رنگ شد، پیتزا اسفناج خوشمزه آماده است.

دیدگاه ها