طرز تهیه آب سیب و هویج با زنجبیل، نوشیدنی سرشار از آنتی اکسیدان

طرز تهیه آب سیب و هویج
آسان
2 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

در این مطلب طرز تهیه آب سیب هویج و زنجبیل را آموزش داده‌ایم. این نوشیدنی سرشار از ویتامین، بتاکاروتن، آنتی‌اکسیدان و انواع مواد معدنی است که بدن شما را برای مقابله با انواع بیماری‌ها، به خصوص انواع ویروس‌ها مقاوم می‌کند.

بی‌شک انواع نوشیدنی‌های میوه‌ای سرشار از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن هستند. از همین رو، نوشیدن یک لیوان آب میوه می‌تواند انرژی چند ساعت بدن را تامین کند. یکی از بهترین راه‌ها برای رفع خستگی یک روز شلوغ و بازیابی انرژی از دست رفته بدن، نوشیدن انواع آب میوه طبیعی است. اما انتخاب شما آب میوه گرم است یا سرد؟

یکی از مزیت‌های آب سیب و هویج این است که می‌توانید بنا به ذائقه نوشیدنی‌تان آن را هم سرد و هم گرم میل کنید. اضافه کردن زنجبیل به خصوص همراه با آب سیب و هویج گرم خیلی بیشتر هم می‌چسبد چرا که که عطر زنجبیل بیشتر حس می‌شود. البته سعی کنید برای حفظ ویتامین‌ها و ارزش غذایی هیچ نوشیدنی میوه‌ای را داغ سرو نکنید. همین که دمایش کمی بالا برود و حس گرما را منتقل کند کافی است. در ادامه، با طرز تهیه آب سیب و هویج با زنجبیل همراه ما باشید.

مواد لازم برای طرز تهیه آب سیب و هویج با زنجبیل

  • سیب بزرگ یک عدد
  • هویج بزرگپنج عدد
  • زنجبیل تازه یک تکه (تقریبا دو سانتی‌متر)
  • لیمو یا نارنجنصف یک میوه کامل
  • آبسه‌چهارم لیوان

طرز تهیه آب سیب و هویج با زنجبیل

مرحله اول

در قدم اول باید میوه‌ها را بشویید. سیب و هویج‌ها را زیر شیر آب با کمک دست، به خوبی بشویید و بعد از آن که به طور کامل خشک کردید، سیب‌ را به تکه‌های کوچک‌تر قسمت کنید. هسته‌های آن را خارج کنید. هویج‌ها را با کمک یک پوست‌کن یا چاقو پوست بکنید و به تکه‌های کوچک‌تر تقسیم کنید. اگر از هویج ارگانیک استفاده می‌کنید، نیازی به کندن پوست آن‌ها نیست.

مرحله دوم

در یک مخلوط‌کن یا یک غذاساز به اندازه سه‌چهارم لیوان آب و سپس، هویج و سیب‌های خرد شده را داخل غذاساز بریزید.

مرحله سوم

در این مرحله از طرز تهیه آب سیب و هویج، زنجبیل تازه را پوست بکنید و درون غذاساز بریزید. دستگاه را روشن کنید. اجازه دهید تا زمانی که تمام مواد به شکل پوره در بیایند دستگاه پالس بزند. سپس، دستگاه را خاموش کنید.

مرحله چهارم

حالا باید آب سیب و هویج را از تفاله‌ها جدا کنید. برای این منظور، یک کاسه بردارید و روی آن پارچه تنفیذ یا یک پارچه نخی قرار دهید. مواد را از درون غذاساز روی کاسه درون پارچه بریزید. حالا پارچه را جمع کنید و مواد درون آن را با دو دست فشار دهید. به این ترتیب، نوشیدنی میوه‌ای شما تصفیه می‌شود. البته می‌توانید از یک صافی یا الک دانه‌ ریز هم استفاده کنید. نوشیدنی را پس از تصفیه لیوان‌ها بریزید.

مرحله پنجم

حالا نوبت به لیمو می‌رسد. لیمو را بشویید. سپس، از وسط نصف و هسته‌های آن را جدا کنید. آب نصف لیمو را درون لیوان‌ها بچکانید. با یک قاشق آن را کمی هم بزنید تا آب لیمو به خوبی به خورد آب میوه برود. نوشیدنی تقویتی شما آماده است. نوش جان!

فوت و فن‌های طرز تهیه آب سیب و هویج با زنجبیل

  • با گذر زمان این نوشیدنی خاصیت آنتی‌اکسیدانی خود را از دست می‌دهد. به همین دلیل بهتر است بلافاصله بعد از تهیه آن را میل کنید.
  • اگر زنجبیل تازه ندارید، یک‌دوم قاشق چای‌خوری زنجبیل آسیاب‌شده را جایگزین کنید.
  • اگر نوشیدنی‌هایی با بافت خامه‌ای را دوست دارید، به جای آب از شیر استفاده کنید. اگر جز افراد وگان هستید از شیر‌های گیاهی استفاده کنید.
  • برای این طرز تهیه از شیر فندق کاله یا شیر جو دوسر کاله استفاده کنید تا مواد مقوی آن چندین برابر شود.
  • اگر می‌خواهید نوشیدنی شما شیرین‌تر از حالت طبیعی آن باشد یک قاشق عسل اضافه کنید. اگر وگان هستید، می‌توانید از شربت افرا یا وانیل به عنوان جایگزین عسل استفاده کنید.
  • این نوشیدنی برای صبحانه هم گزینه مناسبی است.

دیدگاه ها