بهترین روش سرخ کردن قارچ بدون نیاز به روغن و کره

بهترین روش سرخ کردن قارچ
آسان
۲ نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

پختن قارچ ساده به نظر می‌رسد، ولی وقتی پای عمل به میان می‌آید، احساس می‌کنید یک جای کار می‌لنگد و قارچ‌ها به شیوه سرآشپزها آماده سرو نمی‌شوند؛ گاهی آب می‌اندازند و مجبور می‌شویم نیم ساعت تمام منتظر خشک شدن آب قارچ‌ها بمانید، گاهی سیاه می‌شوند و گاهی بافت شل و لاستیکی پیدا می‌کنند. ما در این مطلب یکبار برای همیشه گره این مشکل را باز می‌کنیم. این بار بهترین روش سرخ کردن قارچ بدون نیاز به کره و روغن اضافه را همان‌طور که روش تهیه قارچ سوخاری را با شما آموزش دادیم، در میان می‌گذاریم تا از این به بعد برای پخت پیتزا، پاستا، فینگرفودها و حتی سوپ قارچ‌تان به مشکل برنخورید.

مواد لازم برای سرخ کر ن قارچ

  • قارچ خرد شده۱۰۰ گرم
  • نمک دریایک قاشق چای‌خوری
  • فلفل سیاهبه مقدار لازم
  • کره پاستوریزه کاله (در صورت تمایل)به مقدار لازم
  • سیر (در صورت تمایل)یک حبه
  • جعفری خرد شده (در صورت تمایل)دو قاشق غذاخوری

بهترین روش سرخ کردن قارچ

مرحله اول

پخت قارچ و نگهداری آن روش‌های متفاوتی دارد. در این روش ابتدا قابلمه را روی اجاق بگذارید تا گرم شود. سپس قارچ‌های خرد شده را بدون روغن یا آب در قابلمه بریزید تا با آب خودشان بپزند و طعم قارچ‌ها حفظ شود. در زمان پخت حرارت زیر تابه نباید چندان کم باشد تا به جای جمع شدن آب در تابه، تنها بخار آب از آن بلند شود.

مرحله دوم

بسته به حرارت شعله اجاق گاز، پخت قارچ‌ها حدود پنج تا ۱۰ دقیقه وقت خواهد گرفت. برای اینکه قارچ‌ها به تابه نچسبند، گذشته از استفاده از تابه‌ی نچسب، باید مدام آنها را زیر و رو کرده و هم بزنید. وقتی آب اضافی داخل قارچ‌ها تبخیر شد و ظاهر برشته‌ای پیدا کردند، می‌توانید تابه را از روی اجاق بردارید یا اینکه به شیوه‌ای که در ادامه گفته شده، آنها را طعم‌دار کنید.

مرحله سوم

قارچ‌ها بدون نیاز به اضافه کردن روغن یا کره، ظاهر خوب و طعم مناسبی پیدا خواهند کرد اما اگر مایل بودید، در پایان کار می‌توانید مقدار کمی کره در تابه بریزید تا طعم کره‌ای خوشایندی پیدا کنند. نمک را می‌توانید در هر مرحله از پخت اضافه کنید. اما اگر تا این زمان نمکی به قارچ نزده‌اید، یک قاشق چای‌خوری نمک دریا را همراه با یک حبه سیر رنده شده و کمی فلفل سیاه به قارچ‌ها اضافه کنید. وقتی که چاق سرخ شد و عطر آن در آشپزخانه پیچید، می‌توانید دو قاشق غذاخوری جعفری خرد شده را هم در تابه بریزید و بعد از یکی دو دقیقه چرخاندن، شعله را خاموش کنید.

دیدگاه ها