طرز تهیه اسپاگتی فوری و خوشمزه در هشت دقیقه با پنیر موزارلا تازه

طرز تهیه اسپاگتی فوری
آسان
2 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

این طرز تهیه اسپاگتی فوری تنها هشت دقیقه زمانتان را خواهد گرفت و در نتیجه‌اش یک بشقاب خوشمزه و سالم است. هنگامی که در جمع دوستان و نزدیکان‌مان صحبت از غذا می‌شود، همیشه افرادی پیدا می‌شوند که طرفدار غذاهای فوری هستند. این دسته افراد که معمولا دانشجو یا کارمند با ساعت کاری بالا هستند، حتما انواع اسپاگتی و پاستا را در لیست غذاهای فوری و البته بسیار محبوب خود قرار می‌دهند. نکته‌ای که در پخت این قبیل غذاها وجود دارد، تغییر دادن طعم همیشگی و روتین آن‌ها است؛ چرا که طعم همیشگی و معمول این دسته غذاها پس از مدتی خسته کننده می‌شود و به قول معروف دل طرف را می‌زند.

اسپاگتی از آن دسته غذاهایی است که می‌توانید آن را با انواع سس‌ها تهیه کنید و هیچ وقت از طعم آن خسته نشوید. اسپاگتی در هشت دقیقه تنها یک غذای فوری و بدون زحمت نیست بلکه نشان دهنده هنر آشپزی شما است و تجربه‌ای از انواع مزه‌ها را برای شما فراهم می‌کند که حتی در روزهای کسل کننده و کوتاه پاییزی، یادآور روزهای گرم و پر انرژی تابستانی خواهد بود. در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه اسپاگتی فوری را با پنیر موزارلا به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه اسپاگتی فوری در هشت دقیقه

  • اسپاگتی400 گرم
  • لیمویک عدد
  • پیاز قرمز(ریز خرد شده)یک عدد
  • شکریک قاشق چای‌خوری
  • گوجه گیلاسی رسیده قرمز500 گرم
  • برگ ریحان30 گرم
  • پیازچه (خرد شده)20 گرم
  • پنیر موزارلا توپی کاله200 گرم
  • دانه کاج (به دلخواه)30 گرم
  • دانه ذرت شیرین (به دلخواه)سه قاشق غذاخوری

طرز تهیه اسپاگتی فوری در هشت دقیقه با پنیر موزارلا تازه

مرحله اول

اسپاگتی از معروف‌ترین غذاهای ایتالیایی است که حتی خوردن آن به روش ایتالیایی‌ها هم آداب خاص خودش را دارد. این غذای خوشمزه یکی از غذاهای محبوب بین کودکان است که البته انواع گوناگون و هیجان انگیزی دارد که چند نوع از آن‌ها را مثل اسپاگتی اسپایسی با طعم سیر یا اسپاگتی با سبزیجات و قارچ را قبلا به شما آموزش داده‌ایم|، امروز اما نوبت به طرز تهیه یک اسپاگتی فوری است. برای شروع یک کاسه متوسط بردارید و آب و پوست رنده شده یک عدد لیمو را داخل آن بریزید. یک عدد پیاز قرمز را ریز خرد کنید و داخل کاسه بریزید.

مرحله دوم

سپس به مقدار لازم  نمک و فلفل اضافه کنید. به مدت 10 دقیقه مواد را کنار بگذارید تا پیاز کمی نرم شود. یک قابلمه متوسط را از آب پر کنید و مقداری نمک به آب اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا آب به جوش بیاید. اسپاگتی را اضافه کنید و مطابق دستورالعمل روی بسته بندی بپزید.

مرحله سوم

یک عدد فلفل قرمز را از وسط نصف کنید و تخم‌های داخل آن را خارج کنید و فلفل را ریز خرد کنید. فلفل قرمز خرد شده و مقداری شکر را به مخلوط پیاز و آبلیمو اضافه کنید و همه مواد را خوب هم بزنید. ریحان را هم اضافه کنید. مزه مواد را بچشید و در صورت نیاز نمک، فلفل و آبلیموی بیشتری اضافه کنید.

مرحله چهارم

وقتی اسپاگتی پخته شد، آن را آبکش کنید. مقداری روغن زیتون روی اسپاگتی پخته شده بریزید و آن را کنار بگذارید و اجازه دهید تا مدتی خنک شود. سپس یک کاسه بزرگ بردارید و اسپاگتی را داخل آن بریزید و مخلوط پیاز، آب لیمو و فلفل را به اسپاگتی اضافه کنید.

مرحله پنجم

گوجه گیلاسی‌ها را خوب بشویید و هر کدام را به چهار قسمت تقسیم کنید و به باقی مواد اضافه کنید. اگر بخواهید می‌توانید در این مرحله دانه‌های کاج و ذرت شیرین را نیز به مواد داخل کاسه اضافه کرده و خوب هم بزنید تا با هم مخلوط شوند.

مرحله ششم

بشقاب‌های مورد نظر خود را بردارید و مقداری از اسپاگتی را داخل آن‌ها بریزید. سپس 200 گرم پنیر موزارلا توپی کاله را به آرامی برش بزنید و روی اسپاگتی بریزید و نوش جان کنید.

فوت و فن‌های طرز تهیه اسپاگتی فوری

  • برای بهتر شدن طعم سس، می‌توانید فلفل‌ قرمز را از پیش کباب کنید و پس از خرد کردن به سس اضافه کنید.
  • برای لذیذ تر شدن طعم اسپاگتی، می‌توانید در انتها نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون روی اسپاگتی بریزید.
  • در صورتی که پنیر موزارلا در دسترس شما نیست، می ‌توانید از پنیر فتا سیامزگی استفاده کنید.

دیدگاه ها