طرز تهیه اسپاگتی مرغ؛ یک وعده خوشمزه، متفاوت و مدرن

طرز تهیه اسپاگتی مرغ
آسان
2 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

طرز تهیه اسپاگتی مرغ را حتما در خانه امتحان کنید. اسپاگتی غذایی ایتالیایی و بسیار خوشمزه بوده که به یکی از خوراک‌ها‌ی محبوب هر ایرانی تبدیل شده است. این غذا در آشپزخانه‌های ایرانی غالبا با گوشت چرخ کرده یا سویا تهیه می‌شود. با این حال مجموعه‌ای از سس‌های مختلف وجود دارد که دنیا‌ی زیبا‌ی این خوراک خوشمزه را متنوع‌تر می‌کند.

طرز تهیه اسپاگتی مرغ بسیار مناسب برای افرادی است که می‌خواهند علاوه بر تجربه‌ طعمی متفاوت و دلنشین، خوراکی بسیار مقوی را در سفره‌های خود جای دهند. این غذا خواص بسیار زیاد و ارزش غذایی بالایی دارد که از مهم‌ترین خواص آن می‌توان به تامین انرژی بدن در مدتی کوتاه و جلوگیری از افزایش اشتهای کاذب اشاره کرد. این غذا برای تمامی گروه‌های سنی مناسب است و منبع خوبی برای تامین انرژی بدن است. در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه این خوراک خوشمزه و متفاوت را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه اسپاگتی مرغ متفاوت و مدرن

  • ران کوچک مرغ بدون استخوان و بدون پوستچهار عدد
  • روغن زیتوندو قاشق غذاخوری
  • نان سفید بیات (خرد شده)80 گرم
  • شیر پر چرب کاله140 میلی لیتر
  • گردو100 گرم
  • سیر بزرگیک حبه
  • لیمویک‌دوم
  • اسپاگتی300 گرم
  • جعفری (ریز خرد شده)دو قاشق غذاخوری
  • پودر پنیر پارمسان کالهبه مقدار لازم

طرز تهیه اسپاگتی مرغ متفاوت و مدرن

مرحله اول

برای تهیه یک اسپاگتی اصیل و خوشمزه مثل اسپاگتی بلونزه یا اسپاگتی مرغ باید فوت و فن‌های تهیه یک اسپاگتی خوب را بدانید و آداب خوردن اسپاگتی به روش ایتالیایی‌ها را بلد باشید. برای تهیه این غذای متفاوت و مدرن ابتدا صفحه گریل را روشن کنید تا گرم شود. ران‌های مرغ را روی یک سینی فر قرار دهید و آنها را با نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون ماساژ دهید تا مزه‌دار شوند. سپس مرغ را روی گریل قرار دهید و هر طرف را به مدت هشت تا 10 دقیقه گریل کنید تا زمانی که کامل پخته شوند. حالا ران‌های پخته شده را به کمک دو چنگال خرد کنید.

مرحله دوم

تکه‌های خرد شده‌ نان را به مدت پنج دقیقه در شیر پر چرب قرار دهید تا خیس شوند. گردو، نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون، سیر، پوست لیمو رنده شده و مقداری آب لیمو را داخل غذاساز بریزید. سپس تکه‌های نان را اضافه کنید. غذاساز را روشن کنید و وقتی مخلوط به یک بافت خامه‌ای تبدیل شد غذاساز را خاموش کنید. میتوانید طعم سس را بچشید و در صورت نیاز آب لیمو بیشتری اضافه کنید.

مرحله سوم

حالا یک قابلمه‌ متوسط را از آب پر کنید و مقداری نمک به آن اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا آب به جوش بیاید. اسپاگتی را اضافه کنید و مطابق دستورالعمل روی بسته‌بندی بپزید. سپس حدود 200 میلی‌لیتر آب اسپاگتی را بردارید و داخل یک ظرف جدا بریزید. اسپاگتی پخته شده را آبکش کنید و داخل یک ماهیتابه بزرگ بریزید.

مرحله چهارم

 سسی که آماده کردید را همراه تکه‌های ران مرغپخته شده به اسپاگتی اضافه کنید. در صورتی که می‌خواهید سس رقیق‌تر شود مقداری از آب اسپاگتی را که کنار گذاشتید به سس اضافه کنید و خوب هم بزنید. در نهایت اسپاگتی را داخل ظرف دلخواه‌تان بریزید و برای تزئین مقداری جعفری را خرد کنید و روی اسپاگتی بریزید و با کمی پنیر پارمسان نوش جان کنید.

نکات طرز تهیه اسپاگتی مرغ مدرن

  • اگر گیاهخوار هستید می‌توانید مرغ کباب شده را حذف کنید و به جای آن از قارچ  استفاده کنید؛ بدین صورت که تعدادی قارچ را خوب بشویید و روی گریل آن را کبابی کنید و با مواد سس مخلوط کنید. هم‌چنین می‌توانید از لبنیات مخصوص رژیم غذایی وگان استفاده کنید.
  • اگر دوست دارید می توانید مقداری فلفل سیاه به مواد سس اسپاگتی اضافه کنید.

دیدگاه ها