طرز تهیه املت یونانی | یک صبحانه سالم و خوشمزه

املت یونانی
آسان
2 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

حتما اسم سالاد یونانی تا به حال به گوشتان خورده است اما آیا املت یونانی را می‌شناسید؟ سالاد یونانی که مشخصه اصلی آن وجود سبزیجات درشت خرد شده داخل آن است، طرفداران بسیاری در سراسر دنیا دارد و به عنوان یک وعده غذایی کامل شناخته می‌شود. ویژگی دیگر این سالاد پنیر مخصوصی است که به صورت خرد شده روی آن ریخته می‌شود که هم حکم تزئین را دارد و هم مزه سالاد را متفاوت می‌کند. امروز ما با طرز تهیه املت یونانی همراهتان هستیم که در واقع همان سالاد یونانی است و تنها تفاوتش اضافه شدن چند عدد تخم مرغ و پنیر پنج ستاره آمل است که آن را به یک املت پنج ستاره درجه یک و همه پسند تبدیل می‌کند.

خانواده پنیرهای پنج ستاره آمل از طعم‌های مختلفی تشکیل شده که پنیر کلاسیک یکی از انواع آن است. پنیر پنج ستاره آمل با طعم کلاسیک مزه‌ املت یونانی‌تان را متفاوت‌‌تر خواهد کرد و بافت خامه‌ای و نرم آن ظاهر غذایتان را زیباتر می‌کند. امروز به جای پنیر فتا قصد داریم تا با این پنیر املتی بی‌نظیر تهیه کنیم که طعم خاص آن برای همیشه در خاطرتان ماندگار خواهد شد.

این املت به سرعت و طی چند مرحله کوتاه و آسان تهیه می‌شود پس برای صبحانه روزهای تعطیل انتخاب مناسبی خواهد بود. یک نکته بسیار مهم که پیشنهاد می‌کنیم حتما آن را رعایت کنید، استفاده از سبزیجات تازه است. همچنین فراموش نکنید که نکات و فوت و فن‌های این دستور را رعایت کنید تا یک املت پف کرده و خوشمزه را نوش جان کنید.

مواد لازم برای تهیه املت یونانی؛ یک صبحانه سالم و خوشمزه

  • تخم مرغ10 عدد
  • برگ جعفری تازه و خرد شده (اختیاری)30 گرم
  • روغن زیتوندو قاشق غذاخوری
  • پیاز قرمزیک عدد
  • گوجه گیلاسیشش عدد
  • زیتون سیاه درشت بدون هسته70 گرم
  • پنیر پنج ستاره آمل کلاسیک100 گرم

طرز تهیه املت یونانی؛ یک صبحانه سالم و خوشمزه

مرحله اول

املت یونانی اقتباسی خوشمزه از سالاد معروف و محبوب یونانی است که با سبزیجات تازه و پنیر فتا تهیه شده و گاهی به صورت ساده و گاهی با سس مخصوص سرو می‌شود. بر ای تهیه این املت خوشمزه ابتدا باید گریل را روشن کنید تا خوب گرم شود. یک کاسه بزرگ بردارید و تخم مرغ‌ها را داخل آن بشکنید. یک مشت بزرگ برگ جعفری را خرد کنید و به تخم مرغ‌ها اضافه کنید. به مقدار لازم نمک و فلفل اضافه کنید و خوب هم بزنید. پوست یک عدد پیاز قرمز را بکنید و آن را به تکه‌های کوچک‌تر خرد کنید. گوجه فرنگی‌ها را نیز خوب بشویید و به صورت درشت خرد کنید. یک مشت زیتون سیاه درشت بدون هسته را به تکه‌های کوچک‌تر خرد کنید تا خوردن آن‌ها راحت‌تر باشد.

مرحله دوم

یک ماهیتابه نچسب بزرگ بردارید و دوقاشق روغن زیتون داخل آن بریزید. ماهیتابه را روی حرارت  زیاد قرار دهید. پیاز قرمز خرد شده را داخل ماهیتابه بریزید و تفت دهید. پس از حدود چهار دقیقه و هنگامی که پیازها شروع به قهوه‌ای شدن کردند گوجه فرنگی خرد شده و زیتون خرد شده را اضافه کنید و حدود دو دقیقه دیگر بپزید.

مرحله سوم

پس از این که گوجه فرنگی‌ها نرم شدند، حرارت را کم کنید و مخلوط تخم مرغ و جعفری را اضافه کنید. املت را کمی هم بزنید تا تخم مرغ‌ها در حالت نیمه پخته باشند. سپس پنیر پنج ستاره آمل را با چاقو مکعبی خرد کنید و روی املت بریزید. اکنون ماهیتابه را حدود پنج تا شش دقیقه داخل گریل قرار دهید تا املت خوب پف کرده و طلایی شود. املت یونانی شما آماده است. نوش جان!

فوت و فن‌های طرز تهیه املت یونانی

  • در صورتی که گریل در دسترستان نیست می‌توانید دو دقیقه پس از اضافه کردن تخم مرغ‌ها درب ماهیتابه را برای چند دقیقه بگذارید تا املتتان خوب پف کند.
  • در صورت تمایل می‌توانید پنیر پارمسان پودری را جایگزین پنیر پنج ستاره آمل کنید.
  • فراموش نکنید که هرچقدر که گوجه فرنگی‌ها قرمز‌تر و رسیده‌تر باشند، املت خوشرنگ‌تری خواهید داشت. اگر رنگ املت مطلوب نبود می‌توانید کمی رب گوجه فرنگی اضافه کنید.

دیدگاه ها