طرز تهیه همبرگر بلوچیز یا بلوچیز برگر خوشمزه

تهیه همبرگر بلوچیز
متوسط
2 نفر
آماده سازی
60 تا 90 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

استفاده از بافت نرم و شکننده پنیر بلوچیز برای داشتن یک همبرگر متفاوت قطعا به کار می‌آید چون اساسا بلوچیز تضاد خوبی با گوشت چرخ کرده گاو دارد. یکی از نکاتی که در هنگام تهیه یک همبرگر خوب باید به آن دقت کنید این است که حتما گوشتی را که برای تهیه همبرگر انتخاب می‌کنید حداقل ۱۵ تا ۲۰ درصد چربی داشته باشد و اگر گوشت با چربی در دسترستان نیست بهتر است حتما از فیله چرخ کرده گاو به عنوان گزینه دوم برای تهیه همبرگر آبدار استفاده کنید. خوب است بدانید که بهترین گوشت برای تهیه هر نوع همبرگر و حتی همبرگر بلوچیز، گوشت گاو است که چربی لازم را دارد اما گوشت بوقلمون، مرغ و بره که چربی کمی دارند را هم می‌توان با اضافه کردن برخی افزودنی‌های مناسب آماده تهیه همبرگر کرد.

به طور کلی به خاطر داشته باشید که هر چه میزان چربی گوشتی که در برگر خود استفاده می‌کنید کمتر باشد، برگر شما خشک‌تر خواهد شد، مگر این‌که روی رطوبت اضافه‌ی نان دور همبرگر حساب باز کنید و همبرگرتان را با افزودن سس کچاپ، سس مایونز، خردل، یا حتی پیاز تازه رنده شده به یک همبرگر آبدار و خوشمزه تبدیل کنید.

مواد لازم برای تهیه بلوچیز برگر

  • گوشت (چرخ کرده) ۲۵۰ گرم
  • نمک و فلفل و پودر سیر به مقدار لازم
  • گشنیز (خرد شده) ۱/۲ پیمانه
  • پیازچه (خرد شده) یک قاشق چای‌خوری
  • پنیر بلوچیز (خرد شده) یک پیمانه
  • نان برگر یک عدد
  • گوجه فرنگی یک عدد
  • کاهو فرانسه سه برگ
  • کره ۲۵ گرم

طرز تهیه همبرگر بلوچیز

مرحله اول

داخل کاسه‌ای گوشت چرخ کرده و نمک و فلفل سیاه و پودر سیر و گشنیز خرد شده و پیازچه خرد شده و نصف پنیر بلوچیز را ریخته و خوب ورز دهید تا حالت چسبنده به خود بگیرد. مخلوط را در یخچال به مدت یک ساعت قرار دهید تا مزه‌دار شود.

مرحله دوم

فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید.

مرحله سوم

گوشت را با دست به حالت برگر در آورده و داخل سینی فر قرار دهید و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه (بستگی به آب دار بودن یا مغز پخت شدن آن دارد) اجازه دهید بپزد.

مرحله چهارم

سپس از فر خارج کنید و مابقی پنیر را روی برگر ریخته و به مدت ۳ تا ۴ دقیقه دوباره در فر قرار دهید تا پنیر ذوب شود‌.

مرحله پنجم

روی دو طرف نان برگر را کره مالیده و روی تابه‌ای با حرارت کم قرار دهید تا تست شود.

مرحله ششم

در مرحله آخر برای اتمام فرایند تهیه همبرگر بلوچیز، روی نان تست به ترتیب کاهو فرانسه، برگر، گوجه فرنگی و در نهایت دوباره نان را قرار دهید و نوش جان کنید.

همبرگر غذایی برای جامعه صنعتی

همبرگر اولین بار در قرن نوزدهم یا اوایل قرن بیستم تهیه شده است. در واقع می‌توان گفت همبرگر حاصل نیاز جامعه صنعتی بود که با ظهور طبقه کارگر و طبقه متوسط ​​نیاز به تولید انبوه و مقرون به صرفه غذایی داشت که بتوان آن را خارج از خانه مصرف کرد.

شواهد قابل‌توجهی هم وجود دارد که ثابت می‌کند آمریکا یا آلمان (شهر هامبورگ) اولین کشورهایی بودند که در آن دو تکه نان و یک استیک گوشت چرخ‌کرده در یک «ساندویچ همبرگر» ترکیب و فروخته شدند.

اما در کل در مورد منشا همبرگر اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد چون دو ماده اصلی آن یعنی نان و گوشت گاو، سال‌ها قبل از ترکیب آنها با هم در کشورهای مختلف به طور جداگانه تهیه و مصرف می‌شدند و مدت کوتاهی پس از ایجاد همبرگر تزئینات معمولی دیگری شامل پیاز، کاهو و ترشی‌های برش‌داده شده هم به ساندویچ همبرگر اضافه شدند.

دیدگاه ها