طرز تهیه بستنی سوخاری

آسان
4 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

درباره تاریخچه بستنی سوخاری ابهاماتی وجود دارد. گفته شده که در سال ۱۸۹۴ شرکتی در فیلادلفیا برای اختراع جدیدش مورد تمجید قرار گرفته است. این اختراع را اینطور توصیف کردند: “بستنی که با لایه ای نازک از خمیر پای پوشیده شده و در کره داغ سرخ می شود اما بستنی با همان حالت منجمد قبلی باقی ماند.”

البته بعضی باور دارند سابقه بستنی سرخ شده به  سال‌های قبل از ۱۸۹۴  برمی‌گردد و بعضی معتقدند در دهه ۱۹۶۰ میلادی و رستوران‌های ژاپنی برای اولین‌بار سرو شده است. به هرحال این دسر خاص و خوشمزه با هر تاریخچه ای که داشته این روزها محبوبیت زیادی در دنیا پیدا کرده است.

درست کردن بستنی سوخاری زمان زیادی نمی‌برد، مواد اولیه پیچیده‌ای هم لازم ندارد.

مواد لازم برای تهیه بستنی سوخاری

  • سفیده تخم مرغسه عدد
  • دارچین آسیاب شدهیک قاشق چای‌خوری
  • کورن فلکس خرد شدهسه فنجان
  • روغندوونیم پیمانه

طرز تهیه بستنی سوخاری

مرحله اول

بستنی‌ها را به شکل توپ‌هایی به اندازه نصف فنجان آماده کرده و روی برگه روغنی در سینی گذاشته و حدود 1ساعت در فریزر قرار می‌دهیم.

مرحله دوم

در ظرفی کورن فلکس های کوبیده شده و دارچین را با‌هم مخلوط می‌کنیم. در ظرفی دیگر سفیده‌های تخم مرغ را آنقدر هم می‌زنیم تا به صورت خامه‌ای در بیاید.

مرحله سوم

بستنی ها را ابتدا در سفیده تخم‌مرغ و سپس در مخلوط کورن فلکس و دارچین می‌غلتانیم تا تمام سطح آن را بپوشاند و آنها را دوباره در سینی قرار داده و به مدت ۳ ساعت در فریزر نگهداری می‌کنیم تا کاملا سفت شوند.

مرحله چهارم

مقداری روغن را در تابه‌ای گود بریزید و صبر کنید تا کاملا داغ شود (حدود ۱۹۰ درجه سانتی‌گراد)، بعد ۱ یا ۲ اسکوپ بستنی را همزمان در روغن بندازید و به مدت ۱۰ تا ۱۵ ثانیه سرخ کنید تا طلایی رنگ شوند.

روغن اضافه آن‌ها را با استفاده از دستمال کاغذی گرفته و سریع سرو کنید.

درنهایت می‌توانید بستنی سوخاری را بسته به سلیقه خودتان با میوه‌های مختلف، خامه، سس شکلات و غیره تزئین کنید.

دیدگاه ها