طرز تهیه تارت لیمو خانگی اما حرفه‌ای

طرز تهیه تارت لیمو
متوسط
6 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
30 تا 60 دقیقه

بوی نان داغ و عطر لیمویی که در آشپزخانه پیچیده هر کسی را سر ذوق می‌آورد. وقتی در انتظار آماده شدن یک تارت ترش و شیرین خانگی هستید، عطر دلچسب این تارت می‌تواند اشتهایتان را حسابی باز کند. اگر می‌خواهید در شیرینی‌پزی یک قدم به جلو بروید و دستورهای پخت حرفه‌ای‌تری را امتحان کنید، ادامه این مطلب را بخوانید. ما طرز تهیه تارت لیمو خانگی را به روش سرآشپزهای حرفه‌ای با شما درمیان می‌گذاریم

مواد لازم برای تهیه خمیر تارت

  • آرد200 گرم
  • کره100 گرم
  • روغنیک قاشق
  • نمکبه مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه تارت لیمو

  • خمیر تارت250 گرم
  • پوست لیمو رنده شدهدو قاشق غذاخوری
  • لیمو بدن هفته حلقه شدهسه عدد
  • بادام کوبیده شدهنیم پیمانه
  • تخم مرغیک عدد
  • آردیک قاشق غذاخوری
  • شکر ساییدهیک و نیم پیمانه
  • کره پاستوریزه کاله نرم شده60 گرم

طرز تهیه خمیر تارت

مرحله اول

این بار هم می‌خواهیم راه دیگری را برای آماده کردن این خمیر با شما درمیان بگذاریم. خمیری که برای تارت استفاده می‌شود، به اصطلاح خمیر ترد نامیده می‌شود. این خمیر بسیار سبک است و زیاد قابل پهن کردن نیست. این خمیر را باید با سرعت و بدون ورز دادن زیاد درست شود و اگر آن رو فقط چند دقیقه رو تخته بگذارید، کیفیت سبکی و تردی خود را از دست می‌دهد.

برای تهیه این خمیر آرد را روی تخته الک کنید و کمی نمک روی آرد بپاشید. وسط آرد یک چاله درست کنید و کره و روغن را در آن بریزید و با انگشت آرد، کره و روغن را مخلوط کنید تا شکل ماسه‌مانندی پیدا کند. سپس کمی آب به آن بزنید و با پاشنه دست چند دور خمیر را بمالید تا یکدست شود. سپس یک دستمال نمدار روی خمیر بکشید و آن را دو ساعت کنار بگذارید.

طرز تهیه تارت لیمو

مرحله اول

دستور پختی که این بار با شما درمیان می‌گذارید، کمی حرفه‌ای تر از طرز تهیه تارت لیمو و زنجبیل است. حلقه‌های لیمو را در تابه بگذارید و با آب روی لیموها را بپوشانید. در تابه را ببندید و برای 30 تا 40 دقیقه آن را روی شعله بسیار ملایم بگذارید. سپس لیموها را از روی شعله بردارید و صبر کنید تا خنک شوند. در همین فاصله فر را هم روی 200 درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود.

مرحله دوم

خمیر را روی تخته آرد پاشیده با وردنه به شکل لواش گردی که کمی بزرگتر از قالب است پهن کنید. لواش را روی قالب بیندازید و وردنه را روی لبه قالب بغلتانید تا حاشیه اضافی خمیر گرفته شود. حالا با چنگال چند جای لواش را سوراخ کنید. برای اینکه در جریان پختن خمیر به شکل نامناسبی پف نکند، چند سنگریزه شسته شده (مثل نان سنگک پزی) روی خمیر قرار دهید و برای پنج تا شش دقیقه آن را در فر بگذارید. درجه فر شما برای پخت این نان باید 190 باشد.

مرحله سوم

آرد را با مغز بادام کوبیده مخلوط کنید. یک پیمانه از گرد شکر را روی کره بریزید و بزنید تا پوک شود. تخم مرغ را هم در ظرفی بشکنید و کمی بزنید. سپس پوست لیمو رنده شده را با آن مخلوط کنید و کم کم به مایه کره و شکر اضافه کنید و هم بزنید.

مخلوط آرد و مغز بادام را هم اضافه کنید و هم بزنید. تمام این مایه را در پوسته تارت بریزید و قالب را برای 25 تا 30 دقیقه وسط فر بگذارید. همین که لبه پوسته طلایی شد، قالب را بیرون بیاورید و کنار بگذارید تا خنک شود.

مرحله چهارم

آب روی لیمو را در یک قابلمه کوچک خالی کنید. باقی گرد شکر را روی آن بریزید و روی شعله ملایم بجوشانید تا غلیظ شود. ورقه‌های لیمو را دایره‌وار روی تارت بچینید. قابلمه را هم از روی اجاق بردارید و مایه توی آن را با قاشق روی حلقه‌های لیمو بدهید. تارت را در یخچال بگذارید تا سرد شود و سپس نوش جان کنید.

دیدگاه ها