طرز تهیه توپک آدم برفی یک دسر زمستانی بامزه

دسر زمستانی
آسان
۱۰ نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

در این مطلب، برای شما دستور تهیه یک دسر زمستانی بانمک را آماده کرده‌ایم. اگر در مهمانی‌هایتان، میزبان چند کوچولو هستید، این دسر برای شما یک انتخاب عالی است. همچنین در تولد بچه‌ها نیز می‌توانید با استفاده از دسر آدم برفی، میزتان را هیجان‌انگیزتر کنید. این دستور ساده و آسان، شما را در کمترین زمان به یک دسر خوشمزه می‌رساند. در ادامه با ما همراه باشید تا روش آماده سازی توپک آدم برفی را به شما آموزش بدهیم.

مواد لازم برای تهیه توپک آدم برفی، دسر زمستانی

  • بیسکوییت گرد کاکائویی (مثل شکلات اوريو)یک بسته
  • خامه همزده۲۳۰ گرم
  • شکلات چیپسی سفید۳۴۰ گرم
  • شکلات کاکائویی مخروطی (شبیه شکلات رولو) ۳۰ عدد
  • ترافل های رنگی و متفاوت: به اندازه نیاز برای چشم، دهان و دماغ آدم برفی
  • بیسکوییت گرد کاکائویی ریز۱۵ عدد

طرز تهیه توپک آدم برفی یک دسر زمستانی بامزه

مرحله اول

کوکی‌ها را داخل میکسر بریزد و تا زمانی‌که آن‌‌ها کاملا پودر شوند کار را متوقف نکنید. در ادامه خامه را به کوکی‌ها اضافه کنید تا مواد به‌طور کامل با یکدیگر ترکیب شوند به میکس ادامه دهید. ترکیب به دست آمده را با سلفون بپوشانید و برای یک مدت کوتاه به فریزر منتقل کنید تا سفت شود.

مرحله دوم

مواد را از یخچال خارج کنید. آن را به صورت توپک‌های کوچک شکل دهید و به روی کاغذ روغنی بچینید. حالا توپک‌ها مجدد به فریزر منتقل کنید و یک شب یا حداقل چند ساعت به آن‌ها زمان بدهید تا بسته شوند.

مرحله سوم

توپک‌های بیسکوییتی را داخل شکلات سفید ذوب شده بغلتانید و اجازه دهید تا شکلات اضافه از روی توپک چکه کند و شکل دایره‌ای آن به‌هم نخورد. برای صرفه جویی در مصرف مینی کوکی‌ها، دو قسمت آن‌ها را یکدیگر جدا کنید تا هر کدام برای یک آدمک استفاده شود. اینطور با 15 کوکی می‌توانید کلاه 30 آدمک برفی را درست کنید.

کوکی را با کمک شکلات سفید ذوب شده، روی سر آدمک بچسبانید و در ادامه شکلات رولو را به سرکش آدم برفی اضافه کنید. حالا کلاه آن‌‌ها کاملا آماده است. در مرحله بعد، چشم، بینی و دماغ آدمک‌هایتان را با استفاده از ترافل‌ها، روی صورت‌شان بچسبانید. دسر زمستای و بامزه شما آماده است.

چند نکته

  • شما می‌توانید اگر به کوکی‌های اورئو دسترسی نداشتید، از کوکی‌های دیگری نیز استفاده کنید. انتخاب‌ آن‌ها می‌تواند با سلیقه و ذائقه شما هماهنگ شود و توپک آدم برفی متفاوتی آماده کنید. می‌توانید کوکی شکلاتی این دسر را خودتان آماده کنید.
  • برای انتخاب شکلات، می‌توانید فورم‌های متفاوتی را در نظر بگیرید تا کلاه آدم برفی‌هایتان شبیه هم نباشد.

دیدگاه ها