طرز تهیه تیرامیسو با تخم مرغ به سبک قنادی در خانه

طرز تهیه تیرامیسو با تخم مرغ
آسان
۱۰ نفر
آماده سازی
30 تا 60 دقیقه
پخت
بیش 90دقیقه

تیرامیسو یکی از خوشمزه‌ترین دسرهای ایتالیایی است که در نگاه اول درست کردن آن سخت به نظر می‌رسد. تیرامیسو همانند دیگر دسرها صدها دستور از آن در دنیای شیرینی‌پزی وجود دارد که به سبک قنادی در خانه می‌توان آن را درست کرد. پایه‌‌های اصلی این دسر خوشمزه بیسکویت‌ لیدی‌فینگر، خامه و پنیر ماسکارپونه است. در مطالب قبلی طرز تهیه تیرامیسو بدون تخم‌مرغ را به ساده‌ترین روش بیان کرده‌ایم که می‌توانید آن را بخوانید. شما در این مطلب می‌توانید طرز تهیه تیرامیسو با تخم مرغ را بخوانید تا به سبک قنادی در خانه درست کنید.

مواد لازم برای تهیه تیرامیسو با تخم مرغ

  • پنیر ماسکارپونه ۴۵۰ گرم
  • زرده تخم‌مرغ چهار عدد
  • شکر ۱۶۵ گرم
  • وانیل یک قاشق چای‌خوری
  • نمک به مقدار لازم
  • خامه غلیظ یک و یک‌دوم فنجان
  • بیسکویت لیدی‌فینگر ۳۰ عدد
  • قهوه یک و یک‌دوم فنجان
  • پودر کاکائو دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه تیرامیسو با تخم مرغ

۱. مواد تیرامیسو را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه تیرامیسو با تخم‌‌مرغ باید پنیر ماسکارپونه را با هم‌زن به مدت یک دقیقه آن‌قدر بزنید تا کرم‌رنگ شود. زرده و سفیده تخم‌مرغ را از یکدیگر جدا کنید. زرده‌ها را به همراه شکر گفته‌شده داخل یک کاسه نشکن بریزید. مقداری آب داخل قابلمه ریخته و روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاید. حال حرارت را کم کنید. یک سه پایه داخل قابلمه قرار داده و کاسه تخم‌مرغ را روی آن بگذارید. با سرعت متوسط رو به بالا برای دو دقیقه خوب هم بزنید. تنها مراقب باشید آب داخل ظرف تخم‌مرغ نرود.

۲. مخلوط تخم مرغ را پنیر ماسکارپونه اضافه کنید

در دومین مرحله از طرز تهیه تیرامیسو با تخم‌مرغ باید مخلوط زرده تخم‌مرغ و شکر را داخل ظرف پنیر ماسکارپونه بریزید. سپس با سرعت متوسط هم بزنید تا کامل مخلوط شوند. در کاسه‌ای جداگانه خامه غلیظ را با هم‌زن تا جایی بزنید که سفت شود. حال خامه هم‌زده را به آرامی به مخلوط ماسکارپونه اضافه کنید. مخلوط را با لیسک تا بزنید. (یعنی مواد حجم دار شده را به شکلی با هم ترکیب کنید که پف آن‌ها هنگام هم زدن از بین نرود) و در اصطلاح مراقب باشید که هوای آن از بین نرود. از طرز تهیه تیرامیسو با پنیر خامه‌ای غافل نشوید.

۳. قهوه و بیسکویت‌ ها را آماده کنید

در سومین مرحله از طرز تهیه تیرامیسو با تخم مرغ باید مقدار قهوه گفته شده را دم کنید. سپس آن را در یک کاسه بریزید. بیسکویت‌های لیدی‌فینگر را برای یک تا دو ثانیه داخل ظرف قهوه‌تان فرو ببرید. تنها مراقب باشید که بیسکویت‌ها نشکنند. حال بیسکویت‌ها را به آرامی کف قالب‌تان بچینید. مقداری از مخلوط ماسکارپونه را روی بیسکویت‌ها بمالید. لایه دیگری از بیسکویت‌ها روی خامه بچینید. این کار را تا جایی تکرار کنید که بیسکویت‌ها تمام شوند. در نهایت روی بیسکویت‌ها را کامل خامه بمالید. قالب تیرامیسو را حداقل برای ۴ ساعت داخل یخچال بگذارید. در نهایت قبل از سرو روی آن را با پودر قهوه و برش‌های میوه تزئین کنید.

دستور تهیه تیرامیسو با تخم مرغ

نکات تکمیلی پخت تیرامیسو با تخم مرغ

تیرامیسو دسری خوشمزه و بی‌دردسر است که برای پذیرایی در میهمانی‌هایتان می‌توانید آن را درست کنید با این‌حال خواندن نکات زیر به شما کمک خواهد کرد که مراحل پخت را راحت‌تر پیش ببرید.

انتخاب بیسکوییت در طرز تهیه تیرامیسو

بیسکویت لیدی فینگر در طرز تهیه تیرامیسو با تخم مرغ

اولین انتخاب بیسکویت در تهیه تیرامیسو ایتالیایی، بیسکویت‌های لیدی‌فینگر است که بافت خوبی دارند با این‌حال بیسکویت‌های ساقه‌طلایی و پتی‌بور بهترین جایگزین برای آن به حساب می‌آیند. در صورت دسترسی نداشتن به بیسکویت می‌توانید برای پایه این دسر خوش‌رنگ و لعاب کیک اسفنجی درست کنید. شما می‌توانید طرز تهیه تیرامیسو با لیدی فینگر را در کتاب کاله بخوانید.

تقاوت اسپرسو و قهوه در تهیه تیرامیسو با تخم مرغ

یکی از پایه‌های اصلی دستور تهیه تیرامیسو، قهوه است چراکه به عطر، طعم و اسفنجی شدن آن کمک می‌کند پس باید تازگی، کیفیت آن را همیشه مدنظر داشته باشید. اسپرسو بهترین انتخاب برای این دسر است با این‌حال شما قهوه ترک یا قهوه فوری را هم می‌توانید جایگزین کنید. حتما این نکته را در نظر داشته باشید که قهو‌ه‌تان باید دمی و غلیظ باشد.

انتخاب پنیر در طرز تهیه تیرامیسو با تخم مرغ

انتخاب پنیر ماسکارپونه در طرز تهیه تیرامیسو با تخم مرغ

پنیر همانند بیسکویت و قهوه از پایه‌های اصلی دسر تیرامیسو به حساب می‌آید پس نهایت دقت را در انتخاب آن باید در نظر داشت تا طعم خامه‌ای آن حفظ شود. در دستور ایتالیایی تیرامیسو باید پنیر ماسکارپونه را به کار ببرید. در صورت عدم‌دسترسی به پنیر ماسکارپونه می‌توانید پنیر لبنه و پنیر خامه‌ای را جایگزین آن کنید. از پنیر ماسکارپونه در تهیه چیز کیک شکلاتی هم می‌توانید استفاده کنید.

سرو تیرامیسو با تخم مرغ

تیرامیسو را در قالب و ظرف‌های مختلفی می‌توان سرو کرد پس جایی برای نگرانی نیست. شما حتی می‌توانید با توجه به تعداد میهمان‌هایتان آن را در لیوان‌های شیشه‌ای مخصوص سرو کنید. نکته دیگر در سرو تیرامیسو تزئین آن است که با توجه به سلیقه‌تان می‌توانید انجام دهید. در تزئین تیرامیسو با تخم‌مرغ انواع آجیل، مارمالاد توت فرنگی، برش‌های میوه فصل، سس شکلاتی، قهوه و خامه را می‌توان به کار برد. از تهیه تیرامیسو با پتی بور فوق خوشمزه برای دورهمی‌هایتان غافل نشوید.

انواع دستورهای تهیه تیرامیسو

دستورهای متفاوتی از تیرامیسو وجو دارد چراکه هر شخصی می‌تواند با سبک‌و‌سیاق خود آن را درست کند. تیرامیسو را بدون بیسکویت لیدی فینگر، با بیسکویت پتی بور و لایه‌های مختلف می‌توان درست و سرو کرد. تیرامیسو رژیمی یکی از دستورهای متفاوت اما خوشمزه است. در دستور رژیمی باید تخم‌مرغ را حذف و از بیسکویت‌های بدون گلوتن و کم‌‌کالری استفاده کنید. اگر میزان کالری برایتان مهم است حتی می‌توانید به جای خامه از پودینگ وانیلی استفاده کنید. از آن‌جا که این دسر خوشمزه سرشار از کالری است پس خامه کمتری در لایه‌های میانی آن به کار ببرید. طرز تهیه تیرامیسو با موز و گردو را در کتاب کاله بخوانید.

نگه داری تیرامیسو با تخم مرغ

به دلیل استفاده از مایه پنیری و خامه در دستور تهیه تیرامیسو نمی‌توانید آن را در دمای محیط نگه‌داری کنید. ظرف تیرامیسو را باید در یک ظرف در بسته بگذارید. پس آن را داخل یخچال گذاشته تا سالم بماند. بهترین زمان مصرف آن چهار روز پس از تهیه است. پیشنهاد ما به شما تهیه چیز کیک تیرامیسو بدون فر است.

دیدگاه ها