طرز تهیه حلوای هویج زعفرانی خوشرنگ در خانه

حلوای هویج
آسان
6 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
30 تا 60 دقیقه

حلوای هویج یکی از خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین نوع حلوا است که معمولا در جشن‌ها و مراسمات مذهبی تهیه و توزیع می‌شود. این حلوای خوشرنگ و خوشمزه طرز تهیه سختی ندارد اما فوت و فن‌های خاص خودش را دارد که ما سعی کرده‌ایم در این مطلب برای شما کاملا شرح داده و بازگو کنیم.

حلوای هویج را می‌توانید هم به عنوان نذری در مراسمات پخش کنید و هم با نان تارت به عنوان یک میان‌وعده متفاوت برای خانواده و دوستانتان سرو نمایید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا طرز تهیه حلوای هویج زعفرانی و خوش عطر و طعم را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه حلوای هویج خانگی و خوشمزه

  • هویجنیم کیلوگرم
  • آرد سفید معمولیدو پیمانه
  • روغنیک و نیم پیمانه
  • شکریک و نیم پیمانه
  • آبدو پیمانه
  • كره پاستوریزه کاله۱۰۰ گرم
  • گلابنصف پیمانه
  • زعفرانیک چهارم پیمانه
  • پودر هلیک قاشق چای‌خوری

طرز تهیه حلوای هویج خانگی و خوشمزه

مرحله اول

حلوای هویج یکی از محبوب‌ترین انواع حلوا است که به روش‌های متفاوت تهیه می‌شود. بعضی از افراد حلوای هویج را با شیر درست می‌کنند و برخی دیگر آن را با شیره انگور یا به صورت ساده آماده می‌کنند؛ در هر سه حالت طعم بی‌نظیر این حلوا هرگز از خاطرتان فراموش نخواهد شد. برای تهیه حلوای هویج خانگی ساده‌ای که قصد آموزش آن را داریم ابتدا باید هویج‌ها را خوب بشویید و تمیز کنید و با مقداری آب روی حرارت قرار دهید تا بپزند.

مرحله دوم

در همین حین شروع به تهیه شهد حلوای خود کنید. قابلمه‌ای را رو حرارت قرار دهید و دو پیمانه آب را درون آن بریزید؛ سپس شکر را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا شکر کاملا در آب حل شود. گلاب، هل و زعفران را نیز به مایه روی گاز اضافه کنید و اجازه دهید تا کمی روی حرارت متوسط جوشیده و به قوام بیاید.

مرحله سوم

حالا آرد را الک کرده، درون تابه‌ای بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا روی حرارت کمی تفت داده شود توجه داشته باشید که تغییر رنگ چندانی نباید در آرد برنج رخ دهد و همین که عطر آن در بیاید کفایت خواهد کرد. تفت دادن آرد را باید تا زمانی ادامه دهیم که رنگ آن تغییر نکند وگرنه باعث تغییر رنگ حلوای شما خواهد شد.

مرحله چهارم

کره پاستوریزه و روغن را به آرد برشته شده اضافه کنید و آن‌ها را خوب با هم تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند. هویج‌های پخته شده را پوره یا رنده کنید. هویج‌ها را به آرد در حال تفت خوردن اضافه کنید و با قاشقی چوبی مواد را هم بزنید و اجازه دهید تا مخلوط حلوای شما همچنان در تابه تفت بخورند.

مرحله پنجم

بعد از اینکه به مقدار کافی آرد و هویج را تفت دادید شهد حلوایی که از قبل آماده کرده‌اید را آرام آرام در چند مرحله به آن اضافه کنید. ممکن است میزان این مخلوط به نظرتان زیاد باشد اما بعد از هم زدن کاملا به خورد حلوا می‌رود و سفت می‌شود. حواستان باشد که پس از اضافه کردن مخلوط آب و شکر باید حلوا را خوب تفت دهید تا کاملا سفت شود. حلوای هویج شما آماده است می‌توانید آن در ظرف دلخواهتان بریزید و با استفاده از قیف و ماسوره روی آن را با باقیمانده حلوا تزئین کنید. نوش جان!

دیدگاه ها