طرز تهیه خوراک لوبیا سبز رژیمی با گوشت قرمز در خانه

خوراک لوبیا سبز رژیمی با گوشت
آسان
4 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
30 تا 60 دقیقه

لوبیا سبز یکی از معدود مواد غذایی غنی از ویتامین K است. باید بدانید که این ویتامین در استخوان سازی و جلوگیری از پوکی استخوان نقش به سزایی دارد و صرف آن به سلامتی بدن شما کمک خواهد کرد. همچنین این ماده غذایی سبز رنگ، سرشار از ویتامین A و C می‌باشد و احتمالا به همین دلیل است که از آن در اکثر غذاهای مخصوص فصل سرما استفاده می‌شود. از جمله این غذاها می‌توان خوراک‌لوبیا سبز و حتی کوکو لوبیا سبز را نام برد که هم به صورت کاملا گیاهی و هم همراه با گوشت قرمز و مرغ قابل تهیه هستند.

این نوع غذاها به دلیل انبوهی از سبزیجات مثل لوبیا سبز، سیب زمینی، هویج و غیره … که در تهیه آن به کار می‌رود مانند یک بمب آنتی اکسیدانی عمل می‌کنند و علاوه بر تقویت سیستم ایمنی که در این روزها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است باعث حفظ گرمای بدن در روزهای پر از سوز و سرما می‌شود. خوراک لوبیا سبز را مطابق دستور زیر طی چند مرحله کوتاه و آسان تهیه کنید و از خوردن آن در روزهای سرد و برفی زمستان لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه خوراک لوبیا سبز رژیمی

  • گوشت گاو بدون چربی 450 گرم
  • آرد دو قاشق غذاخوری
  • روغن نباتیدو قاشق چای‌خوری
  • پیاز (نازک برش خورده)دو عدد
  • قارچ تازه خرد شدهدو فنجان
  • سیر (خرد شده)دو حبه
  • رب گوجه فرنگیدو قاشق چای‌خوری
  • عصاره گوشت گاودو فنجان
  • هویج (خرد شده)دو عدد
  • سیب زمینی (نگینی خرد شده)دو عدد
  • لوبیا سبز تازه خرد شدهیک فنجان
  • نشاسته ذرتیک قاشق غذاخوری
  • آب سردیک قاشق غذاخوری
  • جعفری خرد شدهیک چهارم فنجان

طرز تهیه خوراک لوبیا سبز رژیمی با گوشت

مرحله اول

خوراک لوبیا سبز گیاهی یا با گوشت از آن دسته غذاهایی است که باید در یک روز سرد زمستانی تهیه کرد و در کنار آتش شومینه نوش جان کرد. برای تهیه این غذای خوشمزه و مفید شما ابتدا باید 450 گرم گوشت گاو را به اندازه مکعب‌های دو تا سه سانتی متری برش بزنید. یک کاسه بردارید و تکه‌های گوشت را داخل آن بریزید. روی تکه‌های گوشت را با دو قاشق غذاخوری آرد بپوشانید. کاسه را خوب تکان دهید تا همه جای گوشت‌ها به آرد آغشته شود. مقدار اضافی آرد را خالی کنید.

مرحله دوم

یک قابلمه بزرگ نچسب بردارید و دو قاشق چای‌خوری روغن زیتون یا آفتابگردان داخل آن بریزید. قابلمه را روی حرارت متوسط تا زیاد قرار دهید. تکه‌های گوشت گاو را اضافه کنید و حدود شش تا هشت دقیقه تفت دهید. هنگامی که گوشت‌ها تغییر رنگ دادند و قهوه ای شدند، آن‌ها را از قابلمه خارج کنید و کنار بگذارید.

مرحله سوم

پوست دو عدد پیاز را بکنید و آن‌ها را به نازکی برش بزنید. قارچ‌ها را خوب بشویید و خرد کنید. دو حبه سیر را پوست بکنید و ریز خرد کنید. پیاز برش خورده و قارچ خرد شده را داخل قابلمه بریزید و به مدت شش دقیقه تفت دهید (در صورت نیاز کمی روغن اضافه کنید). سیر خرد شده را اضافه کنید و به مدت یک دقیقه بیشتر تفت دهید. در این مرحله مواد داخل قابلمه را مرتباً هم بزنید.

مرحله چهارم

روغن موجود در قابلمه را تا جایی که ممکن است خالی کنید. تکه‌های گوشت پخته شده را دوباره به قابلمه اضافه کنید. دو قاشق چای‌خوری رب گوجه فرنگی را داخل دو فنجان عصاره گوشت گاو حل کنید و به قابلمه اضافه کنید. به اندازه کافی آب اضافه کنید تا روی همه مواد از آب پوشانده شود. هنگامی که آب داخل قابلمه جوشید، حرارت را کم کنید تا گوشت گاو خوب بپزید و نرم شود. این کار حدود یک ساعت و ربع زمان می‌برد .

مرحله پنجم

در همین حین که گوشت در حال پخت است، هویج‌ها و سیب زمینی‌ها را بشویید و پوست بکنید و به صورت درشت خرد کنید. لوبیا سبز را بشویید و به اندازه‌ای که دوست دارید خرد کنید. پس از این که گوشت پخته شد، کف جمع شده روی سطح آب خوراک را با یک قاشق بردارید و دور بریزید. هویج خرد شده، سیب زمینی خرد شده و لوبیا سبز خرد شده را به بقیه مواد اضافه کنید. درب قابلمه را قرار دهید و بگذارید تا همه خوراک به مدت 15 دقیقه بپزد. حواستان باشد که درب قابلمه را به طور کامل نگذارید و کمی از کنار آن را باز بگذارید.

مرحله ششم

یک کاسه کوچک بردارید و یک قاشق غذاخوری نشاسته ذرت و دو قاشق غذاخوری آب سرد را داخل آن بریزید و با چنگال خوب هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند. مخلوط به دست آمده را داخل خوراک بریزید و هم بزنید. درب قابلمه را بردارید وحرارت را زیاد کنید. بگذارید تا خوراک به مدت یک دقیقه ریز جوش بزند. خوراک لوبیا سبز شما آماده است. مقداری از آن را داخل بشقاب مورد نظرتان بریزید و روی آن را با مقداری جعفری خرد شده تزئین کنید. نوش جان!

نکات طرز تهیه خوراک لوبیا سبز با گوشت

  • اگر خوراک شما از قوام و غلظت مطلوبی برخوردار بود نیازی به اضافه کردن مخلوط نشاسته ذرت و آب در مرحله آخر ندارید.
  • برای این که طعم سیر در این خوراک بیشتر حس شود، پیشنهاد می‌کنیم هنگام سرو کمی پودر سیر روی خوراکتان بریزید.

دیدگاه ها