طرز تهیه سالاد میگو تازه با ماست سون ؛ پیش‌غذایی خوشمزه

طرز تهیه سالاد میگو
متوسط
۴ نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
30 تا 60 دقیقه

امروز با طرز تهیه سالاد میگو تازه و خوشمزه‎‌ای به سراغتان آمده‌ایم که با ترکیبی از ماست سون و سبزیجاتی مثل شوید و پیازچه آماده می‌شود. سالاد میگو خوراکی خوشمزه، مقوی و سالم است که شما می‌توانید در سینی مزه یا به عنوان پیش غذا آن را سرو کنید. شما می‌توانید این سالاد خوشمزه را از چند ساعت قبل آماده کنید، تنها نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است که آب لیمو را نیم ساعت قبل از سرو به مواد اضافه کنید، این کار مانع از سفت شدن میگوها می‌شود. طرز تهیه سالاد میگو بسیار ساده است و در چشم به هم زدنی آماده می‌شود پس اگر به دنبال یک پیش غذای دریایی و متفاوت و خوشمزه میگردید حتما این دستورالعمل را در خانه امتحان کنید.

مواد لازم برای تهیه سالاد میگو با ماست سون

  • میگو تازهنیم کیلو
  • ماست سون کالهیک چهارم پیمانه
  • سس مایونز کالهدو قاشق غذاخوری
  • آب‌لیمو تازهدو قاشق غذاخوری
  • شوید خرد شدهدو قاشق غذاخوری
  • پیازچه خرد شدهدو قاشق غذاخوری
  • روغن زیتونبه مقدار لازم
  • نمک و فلفلبه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد میگو با ماست سون

مرحله اول

غذاهای دریایی تنوع زیادی دارند که از کیک ماهی سالمون و برگر ماهی گرفته تا سالمون کبابی و میگو نارگیلی در فر را در بر میگیرند و همیشه برای غافلگیری چیزی در لیست بلند بالای خود دارند. در این مطلب طرز تهیه سالاد میگو را می‌خواهیم به شما آموزش دهیم که بسیار ساده است و طعمی به یاد ماندنی دارد که هرگز فراموشتان نخواهد شد. برای شروع ابتدا میگوها را در یک قابلمه متوسط پر از آب نمک به جوش رسیده، بریزید.

مرحله دوم

اجازه دهید میگوها برای یک دقیقه (یا سه دقیقه اگر میگوی کوچک استفاده می‌کنید) بمانند تا حلقه‌ای شکل و مغزپخت شوند. سپس آنها را به یک حمام یخ منتقل کنید تا سرد شوند و در آخر آب‌کشی و خشک کنید. اگر از میگوی کوچک استفاده می‌کنید، باید از قبل آنها را پوست‌گیری و رگ‌گیری کنید و کاملا تمیز باشند.

مرحله سوم

بعد از این کارها می‌توانید ماست سون کم چرب، سس مایونز، آب لیمو تازه و دو قاشق غذاخوری شوید را یک در کاسه بزرگ بریزید و با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند.میگوهای پخته شده را به این مخلوط اضافه کرده و با نمک و فلفل طعم‌دار نمایید. میگوها باید کاملا به این سس آغشته شوند تا به نهایت خوشمزگی برسند.

مرحله چهارم

در پایان سالاد را در ظرفی کشیده، روی آن را با شوید و پیازچه تزئین کنید. آخرین چیزی که روی غذا پخش می‌کنید، فلفل و کمی روغن است. حالا دیگر سالاد میگوی شما آماده سرو شده است؛ نوش جان!

دیدگاه ها