طرز تهیه سوپ گوجه ‌فرنگی میکس شده به روش سرآشپز

سوپ گوجه ‌فرنگی میکس شده
آسان
2 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

معمولا با فرا رسیدن فصل سرما تهیه انواع سوپ مثل سوپ گوجه ‌فرنگی در آشپزخانه‌ها بیشتر می‌شود، پس لازم است تا با دستورهای مختلفی برای تهیه انواع سوپ آشنا شویم. سوپ گوجه ‌فرنگی میکس شده یک وعده غذایی بسیار مقوی است که به دلیل مواد غذایی گیاهی که در آن وجود دارد منبع مناسبی برای تامین ویتامین‌های مورد نیاز بدن است. همچنین به دلیل وجود ماده‌ای مانند گوجه فرنگی که حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان است مانند یک داروی ضد سرما خوردگی عمل می‌کند و سیستم ایمنی را برای مبارزه با ویروس‌ها تقویت می‌کند. سوپ علاوه بر طعم بسیار خوشمزه، چربی و کالری کمی دارد و همین باعث می‌شود که تبدیل به یک غذای مناسب برای سرو به عنوان پیش‌غذا شود. اگر شما هم به دنبال دستور تهیه یک سوپ مقوی با سبزیجات هستید، پیشنهاد می‌کنیم سوپ گوجه فرنگی میکس شده را تهیه کنید و از طعم آن لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه سوپ گوجه ‌فرنگی میکس شده به روش سرآشپز

  • گوجه‌فرنگی رسیده 500 گرم
  • پیاز کوچک یک عدد
  • هویج کوچک یک عدد
  • ساقه کرفس یک عدد
  • پوره گوجه فرنگییک فنجان
  • شکریک قاشق چای‌خوری
  • عصاره سبزیجات450 میلی لیتر
  • روغن زیتونیک قاشق غذاخوری

طرز تهیه سوپ گوجه ‌فرنگی میکس شده به روش سرآشپز

مرحله اول

هیچ چیز به اندازه یک کاسه سوپ داغ در هوای سرد وسوسه‌انگیز و دلچسب نیست. سوپ دال عدس یا سوپ ذرت برای مثال دو نوع سوپ پرطرفدار هستند که در روز‌های پائیزی و زمستانی سرو می‌شوند. سوپ گوجه‌فرنگی میکس شده هم یک نوع سوپ خوشمزه‌ و مناسب این حال و هوا است.

برای تهیه یک سوپ گوجه‌فرنگی میکس شده ابتدا یک عدد پیاز را پوست بکنید و خرد کنید. یک هویج تازه را خوب بشویید و پوست بکنید و از وسط نصف کنید. نصف هویج را خرد کنید سپس یک ساقه کرفس را بشویید و خرد کنید. اکنون یک قابلمه متوسط بردارید و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون داخل آن بریزید. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و پیازخرد شده را داخل قابلمه بریزید. پیازها را به مدت پنج تا هفت دقیقه سرخ کنید. سپس هویج و کرفس خرد شده را اضافه کنید. همه مواد را برای چند دقیقه تفت دهید تا سبزیجات کمی نرم شوند.

مرحله دوم

500 گرم گوجه فرنگی رسیده را به چهار قسمت تقسیم کنید. یک قاشق چای‌خوری یا بیشتر پوره گوجه‌فرنگی به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید. حالا مقداری شکر به سوپ اضافه کنید و بعد گوجه فرنگی‌های خرد شده را داخل قابلمه بریزید.

مرحله سوم

450 میلی‌‌لیتر عصاره سبزیجات را به قابلمه اضافه کنید (اگر از قرص عصاره سبزیجات استفاده می‌کنید لازم است آن را ابتدا در حدود 400 میلی لیتر آب گرم حل کنید سپس داخل قابلمه بریزید). حرارت را کمی زیاد کنید و تا زمانی که گوجه فرنگی‌ها نرم شوند اجازه دهید سوپ بجوشد. ادویه‌های مورد نظرتان را اضافه کنید و در قابلمه را بگذارید. پس از گذشت 10-12 دقیقه قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا سوپ خنک شود.

مرحله چهارم

پس از این که سوپ خنک شد، آن را داخل مخلوط کن بریزید و اجازه دهید چند دقیقه مخلوط شود. سوپ شما آماده است. پیش از سرو می‌توانید سوپ را کمی گرم کنید تا از طعم داغ آن بیشتر لذت ببرید؛ نوش جان.

فوت و فن‌های تهیه سوپ گوجه‌فرنگی

  • شما می‌توانید از دستگاه سوپ ساز استفاده کنید؛ در این صورت کافیست همه مواد را در داخل دستگاه بریزید و دکمه مربوطه را فشار دهید.
  • اگر در طول هفته بیشتر از یکبار سوپ میل می‌کنید می‌توانید مقدار بیشتری تهیه و بسته بندی کنید و داخل فریزر نگه‌داری کنید.
  • در صورتی که سوپ از نظر شما از قوام کافی برخوردار نبود، می‌توانید یک قاشق آرد سفید را در مقداری آب گرم حل کنید و به سوپ اضافه کنید. این کار باعث می‌شود سوپ قوام بیشتری داشته باشد.
  • شما همچنین می‌توانید به جای عصاره سبزیجات از آب مرغ برای تهیه این سوپ استفاده کنید.
  • در هنگام سرو می‌توانید یک قاشق روغن زیتون روی سوپ بریزید و میل کنید.

دیدگاه ها