طرز تهیه شامی مرغ به ساده ترین و بهترین روش

طرز تهیه شامی مرغ
آسان
2-3 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

شامی مرغ یک غذای خوشمزه کبابی است که می‌توانید به راحتی در منزل تهیه کنید. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه شامی کباب بدون سیب زمینی را بررسی کرده بودیم و اینجا می‌خواهیم طرز تهیه شامی مرغ با سیب زمینی اما به ساده‌ترین روش ممکن را مرور کنیم.

مواد لازم برای تهیه شامی مرغ

  • مرغ چرخ کرده ۳۰۰ گرم
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • سیب زمینی ۲ عدد
  • نمک، فلفل به مقدار لازم
  • روغن به مقدار لازم
  • جعفری خرد شده ۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه شامی مرغ

۱. پختن و رنده کردن سیب زمینی

رنده کردن سیب زمینی پخته برای تهیه شامی با مرغ

اولین مرحله از طرز تهیه شامی مرغ این است که سیب زمینی را با پوست بپزید. برای این کار سیب زمینی که خوب شسته‌اید را در قابلمه به همراه مقداری آب قرار دهید و بگذارید سیب زمینی خوب بپزد. بعد از این که سیب زمینی پخت آن را پوست بگیرید و با رنده ریز خوب رنده کنید.

۲. چرخ کردن گوشت مرغ و مزه‌دار کردنش

گوشت مرغ چرخ شده برای تهیه شامی مرغ

دومین مرحله از طرز تهیه شامی مرغ این است که مرغ را در چرخ گوشت بریزید و چرخ کنید. بعد مرغ چرخ شده را با نمک، فلفل و مقداری زردچوبه و البته کمی زعفران و پیاز ریز رنده شده‌ای که آبش را گرفته‌اید، طعم‌دار کنید.

۳. مخلوط کردن مواد شامی

مخلوط کردن مواد شامی مرغ

در این مرحله از طرز تهیه شامی کباب مرغ باید مخلوط مرغ، سیب زمینی، جعفری، نمک و فلفل، تخم مرغ و پودر زعفران را با هم مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا مواد به خورد هم بروند.

۴. سرخ کردن شامی‌ها

سرخ کردن شامی مرغ

آخرین مرحله از طرز تهیه شامی مرغ این است که مخلوط شامی را به اندازه دلخواه بردارید و کف دستتان شکل دهید بعد آن را در ماهیتابه‌ای که روغن ریخته‌اید و روغن خوب داغ شده بگذارید تا هر دو طرفش سرخ شود. این کار را تا اتمام تمام مواد شامی ادامه دهید. بعد از آن شما یک شامی مرغ خوشمزه دارید که می‌توانید آن را با پلو یا نان سرو کنید. نوش جان!

نکات تکمیلی برای تهیه شامی کباب

طرز تهیه شامی مرغ

شامی یک غذای ساده اما خوشمزه است که می‌توانید آن را هم با مرغ هم با گوشت تهیه کنید. همانطور که دیدید تهیه این غذا ساده است اما نکاتی دارد که با رعایت آن می‌توانید شامی کباب بهتری بپزید.

طرز تهیه شامی به روش‌های مختلف

همانطور که در ابتدا ذکر کردیم یکی از روش‌های تهیه این غذا این است که آن را بدون سیب زمینی تهیه کنید. اما سوای آن هم، استفاده از گوشت گوسفند و گوساله چرخ‌کرده به جای مرغ رایج‌تر از استفاده از گوشت مرغ است. طرز تهیه شامی با گوشت چرخ کرده را می‌توانید با جزییات در کتاب کاله بخوانید.

روش‌های وا نرفتن شامی کباب

اگر شامی کباب شما وا می‌رود باید به نکات زیر دقت کنید:

  • آب پیاز را حتما به صورت کامل بگیرید.
  • بهتر است مواد مایه شامی را بعد از هم زدن به مدت نیم ساعت در یخچال بگذارید تا استراحت کند. با این روش احتمال وا رفتن شامی کم می‌شود.
  • برای اضافه کردن زعفران از زعفران آب شده استفاده نکنید. پودر زعفران را به مواد اضافه کنید؛ زعفران با وجود تخم مرغ کاملا در مواد حل می‌شود.
+

دیدگاه ها