طرز تهیه غذای کتو ؛ رول تخم مرغ مکزیکی

طرز تهیه رول تخم مرغ مکزیکی
آسان
2 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

در مورد غذاهای کتو چه می‌دانید؟ رول تخم مرغ مکزیکی یک مدل غذای کتویی است که در رژیم غذایی کتوژنیک جای داده می‌شود. همگی غذاهای کتو یک مشخصه اصلی دارند و آن هم این است که از کربوهیدرات بسیار کم و مقدار مشخصی چربی تشکیل شده‌اند. تحقیقات سال‌های گذشته مشخص کرده است که این نوع رژیم غذایی برای کاهش وزن بسیار موثر عمل کرده و همچنین در رژیم غذایی افراد دیابتی و مبتلا به سرع به کار می‌رود. با این که طرز تهیه غذای کتو و رعایت کردن این نوع رژیم غذایی در ابتدا مشکل به نظر می‌رسد ولی بسیاری از مواد غذایی را می‌توان با تغییرات کوچکی در آن جای داد.

یکی از ساده‌ترین طرز تهیه غذای کتو “اگ رول” یا رول تخم مرغ است  که در سراسر دنیا تهیه می‌شود و از مواد بسیار کم و ساده‌ای تشکیل شده ‌است. این غذا به طور معمول در کنار سالسا پر طرفدار مکزیکی سرو می‌شود که می‌توان آن را متناسب با سلیقه‌تان به صورت تند یا معمولی تهیه کنید. برای تهیه این غذای رژیمی و کم هزینه کافیست مطلب زیر را دنبال کنید.

مواد لازم برای تهیه غذای کتو ؛ رول تخم مرغ مکزیکی

  • تخم مرغ بزرگدو عدد
  • روغن مایع مخصوص سرخ کردنیک قاشق غذاخوری
  • سالسای گوجه فرنگی دو قاشق غذاخوری
  • گشنیز تازهیک قاشق غذاخوری

طرز تهیه غذای کتو ؛ رول تخم مرغ مکزیکی

مرحله اول

رژیم غذایی کتوژنیک یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم و چربی بالا است. این رژیم برای افرادی که به دنبال لاغری هستند بسیار مناسب است به شرطی که دقیقا بر اساس برنامه غذایی رژیم کتو و اصول آن عمل کنند. پیش از این چند مدل غذای کتویی خوشمزه مثل کوفته قلقلی کتویی، سوپ مرغ کتو و فلفل شکم‌پر  را به شما آموزش داده‌ایم اما این بار می‌خواهیم طرز تهیه یک غذای کتویی جدید را با هم یاد بگیریم.

برای تهیه رول تخم‌مرغ مکزیکی ابتدا باید سس سالسا را آماده کنید. برای تهیه سالسا گوجه فرنگی به چهار عدد گوجه فرنگی رسیده متوسط، یک پیاز قرمز کوچک یا نصف یک پیاز قرمز متوسط، یک حبه سیر کوچک، نصف مشت گشنیز تازه و نصف یک لیمو ترش تازه احتیاج دارید. گوجه فرنگی را پوست بکنید و گوشت آن را به صورت نگینی ریز خرد کنید. پیاز قرمز را ریز خرد کنید. یک کاسه متوسط بردارید و پیاز و گوجه فرنگی خرد شده را داخل آن بریزید. یک حبه سیر کوچک را پوست بکنید و ریز رنده کنید و داخل کاسه بریزید. گشنیز تازه را ریز خرد کنید و به بقیه مواد اضافه کنید. سپس آب نصف یک لیمو ترش تازه را بگیرید و داخل کاسه بریزید و همه مواد را خوب ترکیب کنید.

مرحله دوم

یک کاسه متوسط بردارید و دو عدد تخم مرغ بزرگ را داخل آن بشکنید. یک قاشق غذاخوری آب اضافه کنید و با استفاده از یک چنگال یا همزن دستی تخم مرغ را هم بزنید تا زرده و سفیده آن کاملا مخلوط شود. یک ماهیتابه نچسب بردارید و با مقدار کمی روغن کف آن را چرب کنید. مخلوط تخم مرغ را داخل ماهیتابه بریزید به طوری که لایه نازکی از تخم مرغ کف ماهیتابه را بپوشاند.

مرحله سوم

هنگامی که تخم مرغ اصطلاحا خودش را گرفت آن را از ماهیتابه خارج کنید (نیازی به برگرداندن تخم مرغ نیست) و داخل یک ظرف مسطح قرار دهید.

مرحله چهارم

مقداری از سالسا را روی تخم مرغ بریزید و آن را روی سطح تخم مرغ پخش کنید.  مقداری گشنیز را ریز خرد کنید و روی تخم مرغ بریزید. رول تخم مرغ مکزیکی شما آماده‌ است. می‌توانید آن را به صورت سرد یا گرم سرو کنید.

نکات

  • در صورت تمایل می‌توانید از جعفری خرد شده به جای گشنیز خرد شده در تهیه سالسا استفاده کنید.
  • اگر طرفدار آووکادو هستید پیشنهاد می‌کنیم گوشت نصف یک آووکادو را خرد کنید و به سالسا اضافه کنید.
  • همچنین اگر طعم تند را می‌پسندید می‌توانید مقداری سس چیلی به سالسا اضافه کنید.
  • بهتر است سالسا را پس از آماده کردن به مدت چند ساعت داخل یخچال قرار دهید.
  • رول تخم مرغ مکزیکی را می‌توانید به مدت دو روز در یخچال نگهداری کنید.

دیدگاه ها