طرز تهیه فطایر پنیر لبنانی ؛ غذای معطر و محبوب عربی

فطایر پنیر لبنانی
متوسط
15 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

پیشنهاد امروز ما برای یک وعده متفاوت و خوش عطر و طعم تهیه فطایر پنیر لبنانی است. غذاهای پرادویه و معطر عربی یکی از پرطرفدارترین غذاها در جهان هستند. طعم این غذاها متفاوت بوده و به همین دلیل بسیار به یادماندنی هستند. فطایر پنیر غدایی محبوب بین مردمان خاومیانه است که به عنوان میان‌وعده یا غذای اصلی سرو می‌شود؛ مخصوصا در ماه مبارک رمضان در سفره‌های افطار طرفدار زیادی دارد.

این غذا را می‌توان با سبزیجات، گوشت و انواع مختلف پنیر آماده کرد. مواد اولیه به دلخواه شما بوده و همین موضوع آن را به یکی از آسان‌ترین غذاهای عربی تبدیل کرده است. تهیه خمیر فطایر پنیر لبنانی هم بسیار ساده و در عین حال نرم و لذیذ است. بنابراین اگر به دنبال یک غذای خوشمزه و البته راحت و بدون دردسر هستید این غذا را حتما امتحان کنید.

مواد لازم برای تهیه فطایر پنیری

  • پنیر فتا سیامزگی کالهیک پیمانه
  • جعفری (خرد شده) دو قاشق غذاخوری
  • نعنا خشک یا تازه دو قاشق غذاخوری
  • تخم‌مرغیک عدد

مواد لازم برای تهیه خمیر فطایر پنیری

  • آرد دو و نیم پیمانه
  • نمک یک قاشق چای‌خوری
  • مایه خمیر نصف قاشق غذاخوری
  • شکر نصف قاشق غذاخوری
  • شیر خشک سه قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون یک‌ چهارم پیمانه
  • آب گرم یک پیمانه

طرز تهیه خمیر فطایر پنیر لبنانی

مرحله اول

غذاهای عربی دنیای هیجان‌انگیز و خوشمزه‌ای از طعم‌ها را در خود جای داده‌اند که شما می‌توانید با کمی صبر و حوصله بعضی از آن‌ها را مانند محمره، لاه ماجون، تبوله و فطایر در خانه تهیه و در کنار خانواده و دوستانتان نوش جان کنید. برای تهیه فطایر پنیر ابتدا باید خمیر آن را آماده کنید. کاسه‌ای تمیز انتخاب کنید و آرد، شکر، مایه خمیر، نمک و شیر خشک را به خوبی با هم مخلوط کنید. سپس روغن زیتون را اضافه کنید و به تدریج آب گرم را داخل کاسه بریزید و مخلوط را برای پنج تا ده ورز دهید تا یکدست شود. کاسه دیگری را با روغن زیتون چرب کنید و خمیر را در آن بگذارید. با سلفون در ظرف را بپوشانید و به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت به خمیر استراحت دهید.

مرحله دوم

فر را روشن و روی ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. پنیر فتا سیامزگی  را به مدت ۱۰ دقیقه در آب سرد خیس کنید و دو بار آب آن را عوض کنید. سپس پنیر را در ظرفی خرد کنید. جعفری را هم به صورت ریز خرد کنید. سپس جعفری خرد شده، نعنا و تخم‌مرغ را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مخلوط شود.

مرحله سوم

روی سطحی که می‌خواهید خمیر را درست کنید آرد بپاشید و خمیر را روی آن گذاشته و کمی ورز دهید. سپس تکه‌ای خمیر بردارید و با وردنه آن را به شکل بیضی در بیاورید. مقداری از مواد را داخل خمیر بریزید و لبه‌های خمیر را تا کنید تا به شکل قایق در بیاید. می‌توانید از خلال دندان برای سفت کردن لبه‌های خمیر استفاده کنید تا مواد از آن بیرون نریزد.

مرحله چهارم

روی فطایر آماده شده کمی روغن زیتون بمالید و آن‌ها را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه داخل فر بگذارید. بعد از بیرون آوردن آن‌ها از فر، فطایر پنیر لبنانی شما آماده است می‌توانید آن را گرم سرو کنید و در کنار سالاد فتوش نوش جان کنید.

دیدگاه ها