طرز تهیه لاته ماکیاتو

لاته ماکیاتو نوشیدنی بر پایه اسپرسو
آسان
1 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

لاته ماکیاتو یا شیر لکه‌دار شده که ترجمه اسم ایتالیایی به فارسی این نوشیدنی گرم است نوشیدنی دیگری بر پایه اسپرسو است. قبلا در مورد انواع قهوه و میزان کافئین موجود در آنها صحبت کردیم. به علاوه، می‌توانید انواع نوشیدنی‌هایی را که با کمک اسپرسو تهیه می‌شوند در مطلبی جداگانه مشاهده کنید. تهیه لاته ماکیاتو در منزل کار آسانی است و مثل آموزش لاته، کاپوچینو و کارامل ماکیاتو با استفاده از سه ماده اصلی یعنی قهوه اسپرسو، شیر فوم گرفته شده و فوم شیر انجام می‌شود. در این مطلب طرز تهیه لاته ماکیاتو را با هم می‌خوانیم.

مواد لازم برای تهیه لاته ماکیاتو

  • شیر ۲۲۰ میلی لیتر
  • فوم شیر ۱ قاشق غذاخوری
  • اسپرسو ۴۰ میلی لیتر
  • پودر دارچین، شکلات رنده شده، سس کارامل (برای تزیین) به مقدار لازم

طرز تهیه لاته ماکیاتو

مرحله اول

خوب است که ابتدا شیر و فوم شیر را تهیه کنید. برای این کار شیر را روی حرارت ملایم داغ کنید. برای درست کردن فوم شیر آن را داخل فرنچ پرس ریخته و آن را با اهرم چند بار (۸ بار و حداکثر ۱۲ بار) هم بزنید تا شیر کف کند.

مرحله دوم

حالا لیوان بلند یا ماگی را که برای ریختن نوشیدنی در نظر گرفته اید مقداری گرم کنید، می‌توانید این کار را به سادگی با آب کشیدن لیوان با آب داغ انجام بدهید.

مرحله سوم

حالا شیر را به آرامی داخل لیوان بریزید. بعد قهوه اسپرسو را با فاصله از وسط لیوان اضافه کنید. به شکلی که قهوه زیر لایه شیر برود. اگر این کار را تمرین کنید در نهایت باید نوشیدنی‌ای داشته باشید که اسپرسو از لایه کف شیر عبور کرده و مابین کف و شیر غوطه‌ور شود. در واقع این نوع قهوه، نوشیدنی‌ای سه رنگ با سه لایه مشخص است.

مرحله چهارم

حالا برای تزیین می‌توانید از پودر دارچین، شکلات و سس کارامل استفاده کنید.

نکات لازم برای تهیه لاته ماکیاتو

  • کافه ماکایتو و لاته ماکیاتو و تا حدودی کارامل ماکیاتو بسیار به هم شبیه هستند.
  • در کافه ماکیاتو ترتیب ریختن قهوه و شیر با هم فرق دارد؛ به این ترتیب که ابتدا قهوه اسپرسو ریخته می‌شود و بعد شیر را روی آن می‌ریزند. در کارامل ماکیاتو هم قهوه اسپرسو روی شیر ریخته می‌شود و تنها تفاوت آن با دستور امروز در اضافه کردن کارامل به انتهای لیوان سرو و استفاده از سس کارامل برای تزیین است

دیدگاه ها