طرز تهیه لواشک زرشک ترش

لواشک زرشک
آسان
4 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

اگر پای خرید تنقلات وسط باشد لواشک یکی از غیرمطمئن‌ترین تنقلاتی است که می‌توانیم از بیرون تهیه کنیم. لواشک‌هایی که بیرون تهیه می‌شوند در بهترین حالت یا طعم دل‌چسب و خوبی ندارند یا تازه نیستند و نکات بهداشتی در تهیه آن‌ها رعایت نشده است. اما خبر خوب این است که خودتان در منزل می‌توانید به‌ راحتی لواشک تهیه کنید. تهیه لواشک کار چندان دشواری نیست و برای تهیه آن تنها کافی است طبق دستورالعمل پیش بروید. لواشک‌ها پوره‌های میوه هستند که انواع مختلفی دارند و به راحتی در منزل قابل تهیه هستند. با آمدن فصل پاییز و فراوانی، زرشک بهترین انتخاب برای تهیه یک لواشک جانانه و ترش محسوب می‌شود. لواشک زرشک یکی از خاص‌ترین انواع لواشک است که طعم آن موردپسند بیشتر علاقه‌مندان به این خوراکی اسرارآمیز قرار می‌گیرد. برای تهیه لواشک زرشک ترش به مواد زیر احتیاج دارید.

مواد لازم برای تهیه لواشک زرشک

  • زرشک تازهیک کیلوگرم
  • آبیک پیمانه
  • نمکبه مقدار لازم

طرز تهیه لواشک زرشک ترش

مرحله اول

زرشک‌ها را بعد از پاک کردن به خوبی با آب بشویید و آبکش کنید.

مرحله دوم

یک قابلمه متوسط تهیه کنید و زرشک‌ها را داخل آن بریزید. یک پیمانه آب به زرشک اضافه کنید و بگذارید با شعله ملایم بجوشد. نکته مهم این است که قابلمه بهتر است نه خیلی بزرگ باشد نه خیلی کوچک، اما باید به‌قدری بزرگ باشد که با جوش آمدن آب زرشک از قابلمه سرازیر نشود. دقت کنید که بیشتر از یک پیمانه آب نیز به آن اضافه نکنید.

مرحله سوم

وقتی‌که آب کمی قل زد و به دمای جوش کامل نزدیک شد، آب و زرشک‌های داخل آن را به داخل مخلوط‌کن منتقل کنید. وقت میکس کردن است. این ترکیب را در مخلوط‌کن حسابی میکس کنید.

مرحله چهارم

کف یک سینی بزرگ را با سلفون بپوشانید. حالا روی سلفون را با کمی روغن چرب کنید.

مرحله پنجم

ماده مخلوط شده داخل مخلوط‌کن را به صورت لایه‌ای نازک در سینی بریزید و آن را با استفاده از وسیله‌ای کاردک مانند صاف کنید. لواشک باید لایه نازکی داشته باشد تا یک دست باشد و زودتر خشک شود.

مرحله ششم

برای اینکه لواشک زودتر خشک شود می‌توانید آن را زیر نور آفتاب یا کنار بخاری قرار دهید. لواشک را با کمی نمک نوش جان کنید.

  • درصورتی‌که قصد دارید از زرشک خشک برای تهیه لواشک زرشک استفاده کنید لازم است از 24 قبل زرشک‌ها را بخیسانید.

کمی در مورد خواص زرشک بخوانید

  • کاهش فشارخون و درجه حرارت بدن در حین تب یکی از خواص زرشک است. زرشک همچنین به سلامت قلب و عروق و تنظیم ضربان قلب نیز کمک زیادی می‌کند.
  • درمان سوزش ادرار و کمک به درمان بیماری واریس از دیگر خواص زرشک است. همچنین اگر مشکل بی‌اشتهایی دارید زرشک گزینه مناسبی برای شماست.
  • به کسانی که مشکل ضعف سیستم ایمنی بدن دارند و در پی آن با مشکل آفات دهان نیز روبه‌رو هستند استفاده از زرشک شدیداً توصیه می‌شود. درنهایت زرشک در بهبود عملکرد کبد و کلیه نیز تأثیر به سزایی دارد.

دیدگاه ها