طرز تهیه مربا موز خانگی ؛ یک صبحانه مقوی و خوشمزه

مربا موز
آسان
6 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

مربا موز پیشنهاد امروز ما به شما برای یک وعده صبحانه خوشمزه و مقوی است. همانطور که احتمالا می‌دانید صبحانه یکی از مهم‌ترین وعده‌های غذایی است و با خوردن آن می‌توانید انرژی مورد نیاز بدن در طول روز را دریافت کنید. شاید برای شما هم پیش آمده که از خواب بیدار شده‌اید و به جای صبحانه‌های تکراری، هوس خوردن یک صبحانه‌ی جدید و خوشمزه کرده‌اید. اگر امروز هم از همان روزها است و دوست دارید یک مربای خوشمزه در سفره غذایی صبحگاهی خود داشته باشید، از درست کردن مربای موز غافل نشوید.

مربا موز یک مربای خاص و خوشمزه است که شاید کمتر کسی آن را امتحان کرده باشد. اما هر فردی که آن را امتحان کند، طرفدار همیشگی‌اش می‌شود. مربای موز علاوه بر اینکه بسیار لذیذ است، یک مربای بسیار مغذی هم محسوب می‌شود. میوه موز سرشار از پتاسیم، ویتامین B6، ویتامین C، منیزیم، مس و منگنز است. پتاسیم موجود در موز به حفظ ضربان منظم قلب و تحریک ترشح انسولین برای کنترل قند خون کمک می‌کند‌. تهیه‌ی مربای موز بسیار آسان است و در کمتر از ۶۰ دقیقه زمان می‌برد. اگر شما هم می‌خواهید این مربای خوش ‌طعم و لذیذ را امتحان کنید در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه مربا موز خانگی را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه مربا موز خانگی خوشمزه و مقوی

  • موز شش عدد
  • شکر دانه ریز یک و یک چهارم فنجان
  • شکر قهوه‌ای دو قاشق غذاخوری
  • آبدو قاشق غذاخوری
  • آب لیمو ترشتازه یک قاشق غذاخوری
  • عصاره وانیل یک قاشق چای‌خوری
  • نمک نصف قاشق چای‌خوری

طرز تهیه مربا موز خانگی خوشمزه و مقوی

مرحله اول

صبحانه یکی از وعده‌های مهم غذایی است که بهتر است بلافاصله پس از بیداری میل کنید تا قند خونتان تنظیم شده و انرژی مورد نیاز بدنتان برای طول روز تامین گردد. مربای موز انتخابی خوشمزه و مقوی برای شروع یک روز خوب است. برای تهیه این مربا ابتدا موز‌ها را خوب بشویید و پوست آن‌ها را بگیرید. سپس آن‌ها را از وسط نصف کنید. در یک کاسه، موز و شکر دانه ریز و شکر قهوه‌ای را مخلوط کنید. به کمک یک چنگال، موزها را له کنید. این کار را ادامه دهید تا موز و شکر با هم مخلوط شوند. مخلوط داخل کاسه را به یک قابلمه منتقل کنید و آن را روی حرارت کم بگذارید و اجازه دهید به جوش آید.

مرحله دوم

آب ‌لیموترش تازه، آب و نمک را نیز به مخلوط روی حرارت اضافه کنید. هر از چند گاهی مربا را هم بزنید و اجازه دهید روی حرارت کم به مدت ۱5 دقیقه بجوشد و کمی غلیظ شود.

مرحله سوم

قابلمه را از روی حرارت بردارید و عصاره وانیل را به آن اضافه کنید. قابلمه را کنار بگذارید تا خنک شود. سپس آن را در شیشه‌ای تمیز و خشک بریزید و در یخچال نگهداری کنید. مربا موز شما آماده است و می‌توانید آن را با نان تست به عنوان یک وعده صبحانه مقوی و خوشمزه میل کنید؛ نوش جان!

دیدگاه ها