طرز تهیه ناگت مرغ خانگی ترد و خوشمزه با تمام نکات

طرز تهیه ناگت مرغ
آسان
6 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

اگر به دنبال یک غذای ساده و خوشمزه برای امروزتان هستید طرز تهیه ناگت مرغ خانگی انتخاب مناسبی است که می‌تواند روزتان را دل‌پذیرتر کند. ناگت مرغ یا مرغ سوخاری از فست فودی‌‌های پرطرفدار در میان کودکان و بزرگسالان هستند که معمولا بیشتر افراد ترجیح می‌دهند آن‌ها را بیرون از خانه میل کنند؛ اما ناگت مرغ خانگی سالم و مطمئن‌تر از بسته‌های منجمد همراه با مواد نگهدارنده یا ناگت‌هایی است که در فست فودی‌ها می‌توانید سفارش دهید. در ادامه این مطلب ما طرز تهیه ناگت مرغ را با تمام نکات و عکس‌ مرحله به مرحله در اختیارتان قرار دادیم تا تنها با کمی حوصله بتوانید به سادگی یک غذای خوشمزه تهیه کنید.

اگر دوست دارید پخت یک غذای ساده با کودکان را هم تجربه کنید، ناگت مرغ بهترین گزینه برای بازی و آشپزی است. شما همچنین می‌توانید ناگت مرغ را با پنیر چدار ورقه‌ای و زیتون به عنوان فینگرفود در دورهمی‌هایتان سرو کنید و از طعم آن در کنار دوستان و خانواده لذت ببرید. در ادامه این مطلب با طرز تهیه ناگت مرغ خانگی همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ناگت مرغ

  • سینه مرغ بدون پوست و استخواندو عدد
  • زرده تخم مرغدو عدد
  • پودر سوخارییک پیمانه
  • پنیر پارمسان پودری کالهیک دوم پیمانه
  • آرد سفید معمولییک دوم پیمانه
  • پودر سیریک قاشق چای‌خوری
  • نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
  • آویشن خشک شدهبه مقدار لازم
  • روغن سرخ کردنییک پیمانه

طرز تهیه ناگت مرغ خانگی با تمام نکات

مرحله اول

غذاهای سوخاری مثل رولت مرغ سوخاری یا ناگت از آن دسته خوراکی‌هایی هستند که کمتر کسی در خانه تهیه‌ می‌کند؛ چرا که اکثر مردم باور دارند مرغ سوخاری یا ناگت‌های آماده و رستورانی خوشمزه‌تر هستند. اما به شما اطمینان می‌دهیم اگر طبق این دستور ناگت‌های مرغ را تهیه کنید نه تنها وعده‌ای سالم‌تر و با کیفیت‌تر خواهید داشت بلکه طعم خوشمزه آن غافلگیرتان خواهد کرد. برای شروع ابتدا سینه‌های مرغ را به تکه‌های کوچک تقسیم کنید. این اندازه ناگت‌های شما خواهد بود.

طرز تهیه ناگت مرغ

مرحله دوم

تکه‌های مرغ را با آرد، پودر سیر، نمک و یک‌چهارم قاشق چای‌خوری فلفل در یک کاسه هم بزنید. این کار را ادامه دهید تا تمام تکه‌های مرغ به مواد آغشته شوند. سپس پودر سوخاری, آویشن خشک و ریحان خشک را درون ظرف دیگری بریزید و کنار بگذارید.

طرز تهیه ناگت مرغ

مرحله سوم

زرده تخم مرغ‎‌ها را جدا کرده و همراه با یک قاشق غذاخوری آب در یک کاسه متوسط هم بزنید تا یک دست شوند. تکه‌های مرغ را از مخلوط آرد دربیاورید و در کاسه تخم‌ مرغ‌ها غوطه‌ور کنید. سپس در ظرف پودر سوخاری و سبزیجات خشک آن‌ها را بچرخانید. می‌توانید تکه‌ها را در ظرف پودر سوخاری قرار دهید و با دست پودر را روی مرغ‌ها بریزید. سپس ناگت ها را در یک ظرف تمیز قرار دهید.

طرز تهیه ناگت مرغ

طرز تهیه ناگت مرغ

مرحله چهارم

در این قسمت از تهیه ناگت خانگی روغن مخصوص سرخ کردنی را در یک ماهی‌تابه گود و بزرگ بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. بعد از داغ شدن روغن ناگت‌های آغشته به مواد را آرام در روغن قرار دهید تا پخته و سرخ شوند. برای هر بار سرخ کردن مرغ‌ها حدود هشت دقیقه زمان کافی است. در نهایت با فرو کردن یک خلال دندان در مرغ‎‌های در حال سرخ شدن می‌توانید از میزان خام یا پخته بودن مرغ‌‎ها مطلع شوید. در ضمن حواستان به مواد دور مرغ‌ها هم باشد که از بین نرود پس با احتیاط آن‌ها را در ماهیتابه قرار دهید.

مرحله پنجم

ناگت‌ها را زمانی از روغن خارج می‌کنیم که رنگ طلایی آن نشان از پخت کامل را داشته باشد. برای درآوردن ناگت‌ها از کف‌گیرهای سوراخ دار استفاده کنید. بشقابی را آماده کنید و روی آن را با دستمال کاغذی بپوشانید و ناگت‌های سرخ شده را روی دستمال‌های کاغذی‌ قرار دهید تا روغن اضافه آن‌ها کشیده شود. سپس پنیر پارمسان پودری را روی آن‌ها بریزید و در کنار سس عسل و خردل یا دیپ اسفناج یا چدار نوش جان کنید. حالا وقت چیدن سفره با ناگت‌های خانگی خوشمزه شما و دیپ سس‌ها است.

نکات طرز تهیه ناگت مرغ خانگی

  • برای خوشمزه‌تر شدن ناگت‌ها می‌توانید هنگام سرو از دیپ پنیر گودا استفاده کنید.
  • اگر ‌می‌خواهید ناگت‌ها بافت یک دستی داشته باشند و بعد از پخت ترد شوند، می‌توانید مرغ را چرخ کنید و مراحل ذکر شده را طی کنید و مرغ‌های را با دست گلوله گلوله کنید. (مراحل بعدی کاملا یکسان است)
  • اگر گیاه خوار هستید کافی‌ست این دستور پخت را کمی تغییر دهید. به جای مرغ می‌توانید از لوبیا پخته استفاده کنید و به جای تخم مرغ نیز از پودر تخم مرغ گیاهی استفاده کنید.
  • برای پخت ناگت‌ مرغ خانگی می‌توانید به جای سرخ کردن از هوا پز نیز استفاده کنید.

دیدگاه ها