طرز تهیه نون خامه ای شکلاتی همراه ویدیو

طرز تهیه نون خامه ای شکلاتی
متوسط
4 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
30 تا 60 دقیقه

اهل شیرینی‌جات هستید و هیچ چیزی به اندازه خوردن یک شرینی خامه‌ای پرملات برایتان لذت‌بخش نیست؟ اگر اینطور است، شیرینی خامه ای دقیقا مناسب شماست. زیاد پیش می‌آید که نون خامه ای بخرید اما شیرینی یا مزه آن به دلتان نشینید. بهترین راه‌حل برای شما که عاشق خوردن شیرینی خامه ای و طعم شکلات، به طور خاص، هستید، یادگیری طرز تهیه نون خامه ای شکلاتی است. بنابراین، هر موقع اراده کردید می‌توانید نون خامه ای شکلاتی متناسب با ذائقه خودتان را در خانه تهیه کنید. را در شما نون خامه ای یکی از پرطرفدارترین شیرینی‌های تر است. در ادامه همراه ما باشید تا برای عصرانه خوشمزه‌تان آماده شوید.

مواد لازم برای تهیه نون خامه ای شکلاتی

  • کره پاستوریزه دویچه مارکن کاله۱‍۱۵ گرم (معادل یک‌دوم پیمانه)
  • خامه صبحانه کاله ۴۰۰ گرم (معادل دو پیمانه)
  • پنیر آنا لبنه (در صورت تمایل)۱۰۰ گرم (معادل سه‌چهارم پیمانه)
  • آرد نول۱۱۵ گرم (معادل یک‌دوم پیمانه)
  • پودر قند۲۷۰ گرم (یک‌ونیم پیمانه)
  • تخم مرغچهار عدد
  • شکریک قاشق سوپ‌خوری
  • نمکنصف قاشق چای‌خوری
  • پودر کاکائودو قاشق سوپ‌خوری
  • وانیلیک‌هشتم قاشق چای‌خوری

طرز تهیه نون خامه‌ ای شکلاتی

مرحله اول

در قدم اول، به اندازه دو پیمانه آب داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. سپس، شکر و نمک را به آن اضافه کنید. بعد از این که شکر در آب حل شد، کره را اضافه کنید و منتظر بمانید تا کره ذوب شود.

مرحله دوم

قابلمه را از روی حرارت بردارید. پس از آن، آرد را به قابلمه اضافه کنید. سپس پودر کاکائو و وانیل را هم اضافه کنید. مواد را آنقدر هم بزنید تا پودر کاکائو حل شده و مواد یکرنگ و یکدست شود.

مرحله سوم

در این مرحله از طرز تهیه نون خامه ای شکلاتی، قابلمه را مجدد روی حرارت قرار دهید و آنقدر هم بزنید تا مایه سفت شود. بعد از آن، مایه را داخل یک کاسه بریزید. چهار عدد تخم مرغ را داخل کاسه بشکنید و با همزن دور کند آن را هم بزنید.

مرحله چهارم

بعد از آماده شدن مایه، آن را داخل قیف بریزید و مانند آنچه در ویدیو می‌بینید روی سینی فر فرم دهید. سینی را به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه داخل فر قرار دهید. در این حین، داخل یک کاسه خامه را اضافه کنید و شروع به هم زدن خامه کنید. در صورت تمایل می‌توانید پنیر آنا لبنه را با پودر قند به خامه اضافه کنید تا این سه ترکیب را با هم به وسیله یک همزن برقی هم بزنید.

مرحله پنجم

نون‌های پخته شده را از فر بیرون بیاورید و وسط آن را با کارد برش دهید. به وسیله قاشق داخل نان را با خامه پر کنید. اگر مایل باشید می‌توانید از میوه هم در ترکیب داخل نون خامه ای شکلاتی استفاده کنید. نان خامه‌ای شکلاتی شما آماده است. می‌توانید این نون خامه‌ای های خوشمزه را با استفاده از پنیر خامه‌ای شکلاتی لبنه هم درست کرده و نوش جان کنید.

دیدگاه ها

  1. سلام زهرای عزیز،
    بله حتما. خواسته شما انجام و تغییرات جدید اعمال شد. می‌توانید با مراجعه مجدد به صفحه، رسپی را مطالعه و نون خامه‌ای شکلاتی را تهیه و نوش جان کنید.

  2. سلام عالی بود اگر ممکنه موادی که به گرم هستند رو به پیمانه در کنارشون بنویسید. تشکر

  3. سلام عالی بود اگر ممکنه موادی که به گرم هستند رو به پیمانه در کنارشون بنویسید. تشکر

    1. سلام زهرای عزیز؛
      روزتون بخیر
      نظر شما مطالعه و اصلاحات اعمال شد.
      ممنون از این که با ارائه نظرتون، در بهتر شدن هر چه بهتر کتاب کاله ما را همراهی می‌کنید.