طرز تهیه نیمرو هتلی مجلسی و خوشمزه

طرز تهیه نیمرو هتلی
آسان
2 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

اگر گذرتان به رستورانِ هتل افتاده باشد حتما از میان تمام گزینه‌هایی که برای سرو وجود دارد، تخم مرغ نیمرو جزو گزینه‌هایی است که حتما چشم‌تان دنبالش بوده است. این نیمرو اگرچه با نیمروهای دیگر تفاوتی ندارد اما شکل آن در هتل آن‌چنان خودنمایی می‌کند که برایتان این سوال ایجاد شود این نیمرو چه شکلی درست شده است. در ادامه این مطلب از کتاب کاله و در تکمیل طرز تهیه انواع نیمرو می‌خواهیم طرز تهیه نیمرو هتلی را با هم مرور کنیم. همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه نیمرو هتلی

  • تخم مرغ دو عدد
  • روغن به مقدار لازم
  • نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه نیمرو هتلی

۱. آماده کردن روغن

روغن را آماده کنید برای طرز تهیه نیمرو هتلی

اولین مرحله از طرز تهیه نیمرو هتلی این است که در یک ماهیتابه مناسب با تعداد تخم مرغ‌تان، مقدار مناسبی روغن بریزید و اجازه دهید مقداری گرم شود. دقت کنید که روغن نسوزد فقط آنقدری داغ شود که تخم مرغ سریع در آن بپزد.

بهتر است برای تهیه نیمرو از ماهیتابه چدنی یا نچسب استفاده کنید تا به کف ماهیتابه نچسبد.

معمولا تخم‌مرغ‌ها را در روغن کانولا یا انواع روغن گیاهی سرخ می‌کنند اما برخی روغن‌ها که طعم خنثی و نقطه دود بالایی دارند بهترین گزینه برای نیمرو هستند.

۲. سرخ کردن تخم مرغ

سرخ کردن تخم مرغ نیمرو هتلی

بعد از این‌که روغن به مقدار لازم داغ شد، تخم مرغ را بشکنید. دقت کنید که از فاصله مناسب تخم‌مرغ را در ماهیتابه بشکنید تا سفیده و زرده با هم قاطی نشود و طوری تخم‌مرغ بشکند که زرده قشنگ در میان سفیده باشد. مقداری نمک و فلفل روی آن‌ها بریزید و برای این‌که زرده هم بپزد از روغن اطراف روی آن زرده بریزید تا خوب بپزد. نیمرو هتلی و مجلسی شما آماده است. نوش جان!

  • شاید برایتان جالب باشد که بدانید برخی از سرآشپزهای حرفه‌ای برای تهیه نیمرو قبل از انداختن تخم مرغ در روغن یک شاخه مرزنجوش یا آویشن یا حتی برگ مریم گلی تازه می‌ریزند تا در روغن بپزد و قبل از شکستن تخم مرغ با فشار دادن آن‌ها و گرفتن عصاره‌شان، خارجش می‌کنند و بعد تخم مرغ را اضافه می‌کنند.
  • اگر تعداد تخم‌مرغ‌هایتان بیشتر است می‌توانید هر تخم مرغ را در ظرف جدا بشکنید و در تابه روغن بریزید و در انتها در تابه را بگذارید تا تخم‌مرغ‌ها بهتر بپزند. کافی است حدود ۳ الی ۴ دقیقه تحمل کنید تا تخم مرغ آماده شود. طرز تهیه نیمرو عسلی را می‌توانید در کتاب کاله مطالعه کنید. اما اگر دوست دارید تخم‌مرغ‌تان خوب بپزد حداقل شش دقیقه صبر کنید.
  • خاطرتان باشد نیمرو را می‌توانید به روش‌های مختلف بپزید. انواع روش‌های تهیه نیمرو را می‌توانید در کتاب کاله مطالعه کنید.

نکاتی برای تهیه نیمرو هتلی

برای تهیه نیمرو چه به سبک هتلی باشد چه به هر سبک و سیاق دیگری مثلا طرز تهیه کرپ نیمرو و قارچ، باید نکاتی را مدنظر داشته باشید در ادامه این نکات و فوت‌وفن‌ها را مرور می‌کنیم.

از چه نوع تابه‌ای برای تهیه نیمرو استفاده کنیم؟

وقتی صحبت از تهیه تخم مرغ سرخ شده یا نیمرو می‌شود، گاهی اوقات ممکن است یاد این بیافتید که آخرین‌بار نیمروی‌تان به کف تابه چسبیده است اما نگران نباشید چند راه برای مقابله با این مشکل وجود دارد که یکی از آن‌ها این است که مطمئن شوید قبل از شکستن تخم مرغ، روغن در ماهیتابه به قدر کافی داغ شده باشد. مورد دوم هم این که از ماهیتابه مناسب که معمولا تابه نچسب یا چدنی است استفاده کنید.

برای تهیه نیمرو از روغن استفاده کنیم یا کره؟

هنگام تهیه نیمرو، نکات ظریفی در پخت‌‍و‌پز با روغن یا کره وجود دارد. کره سریع‌تر گرم می‌شود بنابراین زودتر می‌سوزد اما طعم تخم‌مرغ را بهتر می‌کند. روغن اما نقطه دود بالاتری دارد و با آن می‌توانید تخم‌مرغ‌های‌تان را در دمای پایین بپزید. پس تصمیم با شماست که روغن استفاده کنید یا کره.

مدت زمان مناسب برای سرخ کردن تخم مرغ چه زمانی است؟

شاید انتخاب زمان مناسب برای تهیه تخم مرغ نیمرو برایتان سخت باشد اما نکته مهم در تهیه نیمرو، تمرکز روی شعله یا حرارت است. اما در کل مدت زمان مناسب تهیه تخم مرغ نیمرو برحسب سلیقه شما برای داشتن تخم مرغ نیمرو عسلی و تخم مرغ نیمرو کامل پخته فرق دارد.

دیدگاه ها