طرز تهیه نیمرو عسلی سریع، آسان و خوشمزه – تصویری

طرز تهیه نیمرو عسلی
آسان
2 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

تخم‌مرغ نیمرو یک صبحانه کلاسیک است که به‌راحتی می‌توانید آن را در خانه فقط با چند ماده و چاشنی دلخواه آماده کنید و از خوردنش لذت ببرد. حالا اگر شما از آن دسته افرادی هستید که دوست دارند تخم‌مرغشان کمی شل باشد، نیمرو عسلی ایده‌آل است. این بار در کتاب کاله و در تکمیل مطلب طرز تهیه نیمرو به روش‌های مختلف با هم طرز تهیه نیمرو عسلی را با تمام نکات بررسی می‌کنیم.

مواد لازم برای طرز تهیه نیمرو عسلی

  • تخم مرغ دو عدد
  • روغن یا کره به مقدار لازم
  • نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه نیمرو عسلی

۱. آماده کردن مواد

داغ کردن روغن یا کره برای نیمرو عسلی

اولین مرحله از طرز تهیه نیمرو عسلی درست مثل طرز تهیه و پخت چند نیمرو که قبلا در کتاب کاله آوردیم، آماده کردن تخم مرغ، روغن و ماهیتابه است. پس ابتدا در یک ماهیتابه مناسب، مقداری روغن یا کره بریزید و اجازه دهید روغن گرم شود.

بهتر است قبل از شکستن تخم مرغ و ریختن روغن، آن‌ها را از یخچال خارج کرده باشید تا به دمای محیط برسند.

۲. سرخ کردن تخم مرغ

سرخ کردن نیمرو عسلی

حالا نوبت تخم مرغ‌هاست. تخم‌مرغ‌ها را در روغنی که به میزان کافی داغ شده بشکنید اما هم نزنید. شعله را کم کنید و اجازه دهید تخم مرغ سرخ شود و کناره‌هایش رنگ قهوه‌ای به خود بگیرد. با قاشق، روغن موجود در ظرف بردارید و روی زرده تخم مرغ بریزید تا مقداری حالت سفتی به خود بگیرد. بعد از این که زرده مقداری خودش را گرفت، نمک و فلفل را به میزان لازم اضافه کنید. تخم مرغ عسلی شما آماده است. نوش جان!

اگر اهل خوردن تخم مرغ عسلی هستید احتمالا تخم مرغ آب‌پز عسلی هم جزو علاقه‌مندی‌هایتان قرار دارد. طرز تهیه تخم مرغ عسلی را در کتاب کاله می‌توانید مطالعه کنید.

دقت داشته باشید که تخم مرغ‌تان را می‌توانید با سبزیجاتی مثل آووکادو مصرف کنید. اگر دوست دارید این تجربه را داشته باشید می‌‌توانید طرز تهیه تست آووکادو برای سرو در کنار تخم مرغ را هم مرور کنید. یا حتی اگر دوست دارید نیمروی‌تان خاص باشد طرز تهیه نیمرو هتلی را مطالعه کنید.

همان‌طور که گفتیم نیمرو یکی از گزینه‌های خوب و مقوی برای صبحانه است اما صبحانه خود را می‌توانید با مطالعه مطلب دستورهای ۵ دقیقه‌ای برای درست کردن صبحانه متنوع‌تر هم بکنید.

طرز تهیه تخم مرغ عسلی
جلز و ولز کردن تخم مرغ در روغن یکی از جذاب‌ترین بخش‌های تهیه نیمرو عسلی است.

نکاتی برای تهیه نیمرو عسلی

درست است که تهیه نیمرو از عهده همه برمی‌آید و آسان‌ترین کار است اما اگر می‌خواهید نیمرو عسلی بهتری داشته باشید خوب است نگاهی به نکات و فوت‌وفن‌هایی که در ادامه به آنها اشاره‌کرده‌ایم، داشته باشید:

نکاتی برای انتخاب تخم مرغ

بهتر است تخم مرغی که انتخاب می‌کنید تخم مرغ تازه باشد چون هم زرده و سفیده تخم مرغ تازه انسجام بیشتری دارند و کمتر وا می‌روند و هم فواید تخم مرغ تازه بیشتر از خواص تخم‌مرغ قدیمی است.

برای تهیه هر غذایی بهتر است موادی که در یخچال نگهداری می‌کنید را قبل از طبخ از یخچال خارج کنید و اجازه دهید به دمای محیط برسند. این قاعده برای تخم مرغ هم صادق است.

روش های سرو نیمرو عسلی

واقعیت این است که تخم مرغ نیمرو با همه‌چیز جور در می‌آید و حتی با کامل کردن بشقاب نیمرویتان می‌توانید نه‌تنها یک صبحانه داشته باشید بلکه شام مفصلی برای خود و خانواده تهیه کنید. در اینجا بهترین راه‌های سرو تخم مرغ‌های عسلی را آورده‌ایم:

  • با سیب زمینی: کافی است سیب زمینی سرخ شده آماده کنید تا در کنار نیمرویتان از آن لذت ببرید. طرز تهیه سیب زمینی تخم مرغ
  • با نان تست: نان تست را کنار ظرف سرو نیمروی‌تان قرار دهید و به این ترتیب یک صبحانه سریع داشته باشید.
  • ساندویچ: ساندویچ نیمرو عسلی را می‌توانید با کمی سس قرمز همراه کنید و در نان باگت بگذارید و با مقداری گوجه و خیارشور یک ساندویچ خوشمزه داشته باشید.
  • با برنج: اگر استانبولی پلو پخته‌اید یا هر نوع دیگر برنج می‌توانید در کنارش از سرو نیمرو هم لذت ببرید. اگر دوست دارید می‌توانید طرز تهیه استانبولی پلو را که ما قبلا در کتاب کاله تهیه کردیم مطالعه کنید.
  • با نودل: با درست کردن نودل و آبکش کردن آن می‌توانید در کنارش یک نیمرو بگذارید و از این ترکیب خاص لذت ببرید. طرز تهیه نودل با پنیر پیتزا و تخم مرغ را می‌توانید در کتاب کاله بخوانید.
  • با سالاد: نیمرو گزینه خوبی برای تکمیل سالاد بخصوص سالاد سزار یا سالاد کلم است. طرز تهیه سالاد سزار را می‌توانید در کتاب کاله مطالعه کنید.

دیدگاه ها