طرز تهیه پودینگ آماده در یک چشم به هم زدن با دسر پاناکوتا کاله

طرز تهیه پودینگ آماده
آسان
4 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

پاناکوتا نام دسری خوشمزه است که اساسا از خامه و ژلاتین تهیه شده است و یکی دیگر از خوردنی‌ها معروف کشور ایتالیا است. آشپزها معمولا با اضافه کردن موادی مثل وانیل، قهوه، پوست لیمو و … عطر خوشی به این دسر می‌بخشند که آن را وسوسه انگیزتر می‌کند. دسر پاناکوتا در دسته دسرهای سخت قرار می‌گیرد که پختن آن مهارت و تجربه زیادی نیاز دارد ولی کاله این کار را برای شما راحت کرده است و با تولید محصولی به نام دسر پاناکوتا در دو طعم وانیلی و شکلاتی یک بار دیگر دل همه را به دست آورده است.

از این پس برای تهیه پاناکوتا فقط کافی است که دسر پاناکوتا کاله را ذوب کنید و آن را داخل ظرف مورد نظرتان بریزید و داخل یخچال قرار دهید تا سفت شود و آن را میل کنید. این دسر در کنار یک سس میوه‌ای خوش عطر و طعم بسیار دوستداشتنی‌تر می‌شود و مزه جدیدی به آن می‌بخشد. به همین دلیل امروز طرز تهیه پودینگ آماده را برایتان در نظر گرفته‌ایم تا آن را با دسر پاناکوتا کاله تهیه کنید و در کنار سس‌های خوشمزه‌ای که پیشنهاد داده‌ایم سرو کنید و از یک عصر بهاری لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه پودینگ آماده در یک چشم به هم زدن با دسر پاناکوتا کاله

  • دسر پاناکوتا وانیلی کالهیک بسته
  • توت فرنگی تازهچهار فنجان
  • عصاره وانیلدو قاشق چای‌خوری
  • شکر سفیدیک و نیم فنجان
  • لیمویک عدد
  • آب به مقدار لازم
  • آب لیمو ترشدو قاشق غذاخوری

طرز تهیه پودینگ آماده در یک چشم به هم زدن با دسر پاناکوتا کاله

مرحله اول

این پودینگ آماده نیز مانند پاناکوتای شکلاتی در یک چشم به هم زدن آماده می‌شود. پس همین حالا دست به کار شوید و یک قابلمه نچسب بردارید. بسته‌ بندی دسر پاناکوتا وانیلی کاله را باز کنید و پاناکوتا را برش زده و داخل قابلمه بریزید. قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا پاناکوتا ذوب شود. پاناکوتا را خوب هم بزنید تا کاملا ذوب شود. سپس لیوان یا ظرف مورد نظرتان را کنارتان بگذارید و به مقدار مساوی از پاناکوتا داخل آن‌ها بریزید. ظرف‌ها را داخل یخچال قرار دهید تا سفت شود.

مرحله دوم

برای تهیه سس توت فرنگی ابتدا توت فرنگی‌ها را خوب بشویید. سپس آن‌ها را به قطعات کوچک خرد کنید. یک ماهیتابه یا قابلمه بردارید و توت فرنگی‌های خرد شده و یک چهارم فنجان شکر سفید را داخل آن بریزید. ماهیتابه را روی حرارت ملایم قرار دهید. دو قاشق چای‌خوری عصاره وانیل و یک چهارم فنجان آب اضافه کنید. در حالی که مواد روی حرارت ملایم در حال پختن هستند، توت فرنگی‌ها که حالا کمی نرم شده‌اند را با یک چنگال کاملا له کنید. مخلوط را خوب هم بزنید تا شکر کاملا حل شود.

مرحله سوم

صبر کنید تا سس توت فرنگی از کناره‌ها قل بزنید و شروع به غلیظ شدن کند. هنگامی که سس به غلظت مورد نظرتان رسید آن را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا خنک شود. پس از این که سس کاملا خنک شد، لیوان‌های پاناکوتا را از یخچال بیرون بیاورید و به مقدار مساوی از سس توت فرنگی روی آن‌ها بریزید. برای تزئین این دسر می‌توانید چند برش توت فرنگی را همراه با کمی خامه فرم گرفته روی سس قرار دهید تا دسر زیباتر شود.

مرحله چهارم

برای تهیه سس دیگر یعنی سس لیمویی، برش‌های نازکی از یک عدد لیمو ترش تهیه کنید. یک قابلمه را از آب سرد پر کنید. برش‌های لیمو را داخل قابلمه بریزید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش بیاید. پس از 10 دقیقه قابله را از روی حرارت بردارید و برش‌های لیمو را از آن خارج کنید. داخل یک ماهیتابه کوچک سه چهارم فنجان آب بریزید. نصف فنجان شکر سفید اضافه کنید و ماهیتابه را روی حرارت متوسط قرار دهید.

مرحله پنجم

یک چهارم فنجان آب لیمو ترش اضافه کنید و صبر کنید تا محلول به جوش بیاید. سپس برش‌های لیمو را اضافه کنید و حدود 20 دقیقه دیگر سس را بپزید تا کمی غلیظ و مثل شربت شود. سس لیمویی را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا خنک شود. پس از این که سس کاملا خنک شد مقداری از آن را روی دسر پاناکوتا بریزید و نوش جان کنید. پودینگ پاناکوتا شما آماده است؛ نوش جان!

نکات مهم طرز تهیه پودینگ آماده پاناکوتا

  • اگر سس لیمویی شما غلیظ نشد می‌توانید یک قاشق سوپ‌خوری پودر ژلاتین به آن اضافه کنید تا به غلظت مطلوب برسد.
  • همچنین می‌توانید این دسر را بدون سس میوه‌ای و همراه با کارامل یا سس شکلاتی میل کنید.

دیدگاه ها