طرز تهیه پودینگ چیا با پوره توت‌فرنگی

طرز تهیه پودینگ چیا
متوسط
4 نفر
آماده سازی
بیش 90دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

پیشنهاد امروز ما به شما یک دسر خوشمزه به نام پودینگ چیا با پوره توت فرنگی است. دسری که نه تنها بزرگسالان، بلکه بچه‌ها هم عاشق آن می‌شوند. دانه چیا بسیار مغذی بوده و حاوی اسیدهای چرب امگا ۳، فیبر، آنتی اکسیدان، پروتئین، کلسیم به صورت شاخص است.

دانه چیا بدن را به خوبی آبرسانی می‌کند و البته این دسر برای افرادی که از رژیم کاهش وزن رژیم گیاهخواری استفاده می‌کنند، گزینه مناسبی است. توت فرنگی هم سرشار از انواع ویتامین‌ و مواد معدنی بوده و در پیشگیری از سرطان، بهبود عملکرد قلب، مبارزه با یبوست، تقویت سیستم ایمنی و مراقبت از چشم بسیار مفید است.

با تهیه این دسر مهیج نه تنها از خواص بی‌نظیر دانه چیا و توت فرنگی برخوردار می‌شوید، بلکه فرصت امتحان کردن یک دسر گیاهی را نیز پیدا می‌کنید. تهیه پودینگ چیا زمان نبستا زیادی از شما می‌گیرد؛ اما با چشیدن طعم شگفت انگیز آن خستگی از تن‌تان بیرون خواهد رفت.

اگر رژیم غذایی گیاهخواری دارید و نگران مواد اولیه برای تهیه این دسر هستید، می‌توانید از انواع شیر گیاهی به عنوان جایگزین شیر لبنی استفاده کنید. در ادامه، همراه ما باشید تا طرز تهیه پودینگ چیا با پوره توت فرنگی را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه پودینگ چیا با پوره توت‌فرنگی

  • توت فرنگی دو پیمانه
  • شکر سفیدچهار قاشق غذاخوری
  • شیر فندق کالهیک پیمانه
  • آب یک قاشق غذاخوری
  • شیر بادام کالهنصف پیمانه
  • دانه چیاپنج قاشق غذاخوری
  • عصاره وانیلنصف قاشق چای‌خوری
  • عسلدو قاشق غذاخوری

طرز تهیه پودینگ چیا با پوره توت‌فرنگی

مرحله اول

اولین نکته پیش از شروع تهیه پودینگ چیا، خیساندن دانه‌های چیا از شب قبل است. دانه چیا را شب تا صبح در آب بخیسانید تا بافت ژله‌ای مانند، دور آن را بگیرد.

مرحله دوم

برای تهیه این پودینگ ابتدا باید پوره توت‌فرنگی آن را تهیه کنید. برای تهیه پوره توت فرنگی، ابتدا توت فرنگی‌ها را با دقت بشویید و کلاهک یا برگ بالای آن را جدا کنید. دقت داشته باشید که توت فرنگی که برای این کار استفاده می‌کنید باید تازه، سالم و بدون لک باشد. سپس، توت فرنگی‌ها را در ظرفی قرار داده و به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه در فریزر قرار دهید تا یخ بزند.

مرحله سوم

بعد از این مدت، توت فرنگی‌ها را از فریزر درآورده و در ظرفی قرار داده و اجازه دهید یخ آن‌ آب شود. سپس توت‌فرنگی‌ها را به همراه شیر فندق و آب داخل مخلوط کن بریزید و خوب هم بزنید تا کاملا له شوند و به شکل پوره درآیند. این که از کدام شیر گیاهی در آشپزی وگان به ویژه در تهیه انواع دسر استفاده کنید، نیاز به کمی مطالعه و آشنایی با انواع شیر وگان دارد.

مرحله چهارم

شکر را به پوره توت فرنگی به دست آمده اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید تا شکر حل شده و پوره شما یکدست و غلیظ شود. در صورت تمایل می‌توانید یک قاشق چای‌خوری آب لیموترش تازه به آن اضافه کنید تا طعم بهتری بگیرد. سپس پوره توت فرنگی به دست آمده را در یخچال قرار دهید تا خنک شود.

مرحله پنجم

در این مرحله از طرز تهیه پودینگ چیا، دانه چیا را که از شب قبل خیسانده بودید باید آبکشی کنید و به کناری بگذارید. یک کاسه بردارید و شیر فندق و شیر بادام را با هم مخلوط کنید. دانه چیا و عسل را به آن اضافه کنید. عصاره وانیل را هم به آن بیافزایید. کاسه را به مدت حداقل ۲۴۰ دقیقه و حداکثر شب تا صبح در یخچال قرار دهید. حواستان باشد که در ۶۰ دقیقه اولی که مخلوط در یخچال است، سه یا چهار بار آن را هم بزنید.

مرحله ششم

پوره توت فرنگی و پودینگ چیا را از یخچال در بیاورید. پوره توت فرنگی را در چهار لیوان به طور مساوی بریزید. سپس روی پوره، پودینگ چیا را اضافه کنید. روی این دسر لذیذ را می‌توانید با برش‌های توت فرنگی تزیین کنید. پودینگ چیا با پوره توت فرنگی شما آماده است. نوش جان.

فوت و فن‎‌های تهیه پودینگ چیا با پوره توت فرنگی

  • به جای عسل می‌توانید از شربت افرا استفاده کنید. میزان شیرینی دسر به ذائقه شما بستگی دارد. بنابراین میزان شکر و عسل یا شربت افرا را می‌توانید کم یا زیاد کنید.
  • می‌توانید به پودینگ چیا کمی خلال بادام اضافه کنید.
  • این پودینگ را می‌توانید به عنوان دسر یا حتی صبحانه میل کنید.
  • اگر به دارچین علاقه دارید، به پودینگ چیا کمی دارچین اضافه کنید.
  • اگر وگان و عاشق آشپزی هستید، طرز تهیه شیر فندق خانگی و طرز تهیه شیر بادام خانگی را به شما پیشنهاد می‌کنیم که اتفاقا بسیار هم راحت است.

دیدگاه ها