طرز تهیه پیاز داغ کاراملی به سبک آشپزهای حرفه ای

طرز تهیه پیاز داغ کاراملی
آسان
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

پیاز سرخ شده پایه و اساس بسیاری از دستورهای غذایی است. اما همانطور که همه می‌دانند تهیه پیاز به شکل حرفه‌ای می‌تواند طعم و عطر خوبی به غذا شما اضافه کند. بنابراین چه بهتر که برای تهیه غذایتان همیشه پیاز داغ آماده داشته باشید و چه بهتر از آن که پیاز داغ کاراملی دم دستتان باشد تا بتوانید همه چیز از همبرگر گرفته تا پاستا و انواع غذای ایرانی را با آن بپزید یا به عنوان یک طعم‌دهنده و تزیین‌کننده از آن استفاده کنید. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه پیاز داغ عسلی و طرز تهیه پیاز چیپسی را مرور کرده بودیم و در ادامه طرز تهیه پیاز داغ کاراملی را بررسی می‌کنیم.

مواد لازم برای تهیه پیاز داغ کاراملی

  • پیاز به مقدار لازم
  • روغن یا کره به مقدار لازم

طرز تهیه پیاز داغ کاراملی

۱. خرد کردن پیاز

خرد کردن پیاز برای تهیه پیاز داغ

اولین مرحله از طرز تهیه پیاز داغ کاراملی این است که پیازها را از ساقه به دو نیم کنید، سپس به صورت نیم ماه برش دهید و با آب بشویید و بعد در یک آبکش بریزید تا آبش خوب گرفته شود.

نکته ۱: دقت کنید که حجم پیاز بعد از پخت کمتر می‌شود.

نکته ۲: حتما پیازها را به اندازه یکسان برش دهید. اگر پیازها خیلی درشت باشند، به درستی کاراملی نمی‌شوند و اگر ریز باشند می‌سوزند.

۲. سرخ کردن پیاز

اکنون که پیازهای خرد شده خوب خشک شده‌اند آن‌ها را داخل یک ماهیتابه چدنی یا یک ماهیتابه ته سنگین مقدار مناسبی روغن و کره بریزید و بگذارید روغن داغ شود بعد پیازها را داخل ماهیتابه بریزید و سپس کمی تفت دهید و بگذارید با حرارت متوسط حدود ۵ دقیقه به آرامی نرم شود اما نسوزد.

وقتی پیازها کمی سبک شدند حرارت گاز را کم کنید و نمک را اضافه کنید تا پیازها خوب سرخ شوند. حواستان باشد پیاز نسوزد. پیاز که طلایی شد پیاز داغ کاراملی شما آماده است.

نکته مهم: اگر به نظر می‌رسد که پیازها در آستانه سوختن هستند یا خشک می‌شوند، کمی آب اضافه کنید تا شل شده و دوباره آب شوند. برخی از دستورالعمل‌ها پیشنهاد می‌کنند که برای بهتر شدن رنگ پیازهای سرخ شده، مقداری سرکه هم به آن اضافه کنید.

نکات تکمیلی برای تهیه پیاز داغ

طرز تهیه پیاز داغ کاراملی

تهیه پیاز سرخ شده کاراملی درست مثل طرز تهیه پیاز داغ نگینی کار ساده‌ای است و مناسب اکثر غذاهاست اما زمان تهیه آن باید صبور باشید و نکات و فوت‌وفن‌های تهیه آن را با دقت رعایت کنید.

بهترین زمان پخت پیاز داغ کاراملی

پیازها برای آن که کاراملی شوند باید به آرامی بپزند بنابراین هر چند وقت یکبار پیازها را هم بزنید تا در نهایت برنزی و به شکل مربا شوند. مطمئنا، این فرآیند را باید با حرارت متوسط رو به پایین و در زمان حداقل یک ساعت انجام شود. اما مثل غذا لازم نیست تمام مدت مواظب قابلمه باشید. در واقع به پیاز اجازه دهید بدون هم زدن ژله‌ای و کاراملی شوند.

بهترین پیاز برای پیاز کاراملی

برای تهیه پیاز کاراملی می‌توانید از هر نوع پیازی که مدنظرتان است استفاده کنید اما معمولا پیاز زرد گزینه بهتری است.

بهترین زمان و روش نگهداری پیاز داغ

برای نگهداری پیاز داغ بهتر است آن را در فریزر نگهداری کنید و خوب است مقدار پیاز داغ مورد نیاز برای هر وعده را جدا بسته‌بندی کنید که لازم نباشد هر بار کل پیاز داغ فریزری را از فریزر خارج کنید. بهترین روش فریز کردن پیاز داغ را با جزییات در کتاب کاله بخوانید.

دیدگاه ها