طرز تهیه پیاز داغ برای فریزر با ماندگاری طولانی

طرز تهیه پیاز داغ برای فریزر
آسان
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

احتمالا همه به این موضوع فکر کرده‌اید که بهترین زمان نگهداری و ماندگاری پیاز داغ چقدر است؟ در پاسخ به این سوال باید بدانید که اگر پیاز داغ را بعد از تهیه به خوبی خنک کنید و در کیسه‌های فریزر بریزید، می‌توانید حداقل تا سه ماه در فریزر نگهداری کنید. اما طرز تهیه پیاز داغ برای فریزر با ماندگاری بالا چیست؟ کدام روش تهیه پیاز داغ مناسب نگهداری به صورت فریزری است؟ کدام طرز تهیه پیاز داغ چیپسی و طرز تهیه پیاز داغ عسلی کدام مناسب فریز کردن است؟

مواد لازم برای تهیه پیاز داغ برای فریزر

  • پیاز ۱ کیلوگرم
  • روغن به مقدار لازم
  • کره به مقدار لازم

طرز تهیه پیاز داغ برای فریزر

۱. خرد کردن پیازها

خرد کردن پیاز برای تهیه پیاز داغ

اولین مرحله از طرز تهیه پیاز داغ برای فریزر این است که ابتدا پیازها را پوست بگیرید و بشویید سپس آن‌ها را به شکل مدنظرتان خرد کنید.

۲. سرخ کردن پیازها

اکنون پیازهای خرد شده را به مدت ۳ تا ۴ دقیقه داخل آب جوش بریزید و بعد سریع آبکش کنید تا خوب آب اضافه پیازها خارج شود. در ظرف مناسب مقداری روغن و نمک بریزید و اجازه دهید روغن کمی داغ شود در نهایت پیاز را داخل ظرف روغن بریزید و بگذارید سرخ شود. در زمان سرخ شدن پیاز حواستان باشد که ته نگیرد. وقتی پیاز به خوبی طلایی شد آن را از روی گاز بردارید و بگذارید خنک شود.

۳. فریز کردن پیاز داغ

وقتی پیاز سرخ شده سرد شد زمان آن رسیده که طرز تهیه پیاز داغ برای فریزر را شروع کنید. برای این کار پیاز را در نایلون مناسب بریزید و خوب با یک نی هواگیری کنید تا هیچ‌گونه هوای اضافه داخل آن نماند بعد داخل فریزر بگذارید تا در زمان مدنظر استفاده کنید. دقت کنید با دقت در بسته‌بندی پیاز سرخ شده مانع کپک زدن آن می‌شوید.

روش دیگری که می‌توانید پیاز داغ را فریز کنید این است که پیاز داغ را داخل ظرفی که از قبل داخل یخچال بوده و خنک شده بریزید و درش را محکم ببندید و داخل فریزر بگذارید و در زمان مناسب استفاده کنید.

توصیه ما به شما این است که پیاز سرخ شده را در ظرف‌های قالبی کوچک بریزید که لازم نباشد برای مصرف هر بار آن را خارج کنید و مجدد داخل فریزر بگذارید.

نکات تکمیلی برای تهیه پیاز داغ برای فریزر

طرز تهیه پیاز داغ برای فریزر

پیاز یکی از سبزیجات پر خاصیت و پر کاربرد در آشپزی است بنابراین خوب است همیشه سرخ شده آن را در منزل آماده داشته باشید. پس برای بهره‌مند شدن از خواص پیاز و سهولت استفاده از آن، حتما همیشه پیاز سرخ شده را در فریزر داشته باشید.

بهترین زمان نگهداری پیاز سرخ شده

بسته به شیوه تهیه پیاز سرخ شده زمان نگهداری پیاز سرخ شده در فریزر حدود ۳ تا ۶ ماه است. البته دقت کنید برای ماندگاری بهتر پیاز داغ بهتر است هنگام بسته‌بندی آن دقیق باشید تا هوایی وارد ظرف بسته بندی یا نایلون بسته‌بندی شما نشود. البته پیاز خشک شده هم گزینه خوبی برای نگهداری طولانی‌مدت است البته به شرطی که درست نگهداری شود.

بهترین روش سرخ کردن پیاز برای فریز کردن

برای فریز کردن پیاز داغ بهتر است آن را به روش کاراملی تهیه کنید چون این نوع پیاز داغ را تقریبا برای همه غذاها می‌توانید استفاده کنید اما اگر زمان کافی دارید و پیاز چیپسی را بیشتر می‌پسندید می‌توانید آن‌ها را تهیه و فریز کنید. طرز تهیه پیاز داغ کاراملی و طرز تهیه پیاز داغ عسلی را در کتاب کاله بخوانید.

دیدگاه ها