طرز تهیه پیاز داغ چیپسی مجلسی و خانگی ساده و رنگی

طرز تهیه پیاز داغ چیسی
آسان
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

پیاز داغ ترد یکی از افزودنی‌های لازم برای پخت و تزیین اکثر غذاهای ایرانی بخصوص آش رشته است که این روزها خیلی‌ها آماده آن را از مغازه‌ها خریداری می‌کنند. پیاز سرخ شده چیپسی نسبت به پیاز داغ کاراملی تردتر است. اگر دوست دارید طرز تهیه پیاز داغ چیپسی را با جزییات تهیه آن در منزل یاد بگیرید باید به شما مژده دهیم که قرار است طرز تهیه آن را مرور کنیم.

مواد لازم برای تهیه پیاز داغ چیپسی

  • پیاز به مقدار لازم
  • روغن به مقدار لازم

طرز تهیه پیاز داغ چیپسی

۱. خرد کردن پیاز

خرد کردن پیاز برای تهیه پیاز داغ چیپسی

اولین مرحله از طرز تهیه پیاز داغ چیپسی این است که پوست پیازها را بگیرد و بعد آن‌ها را به شکل خلالی خرد کنید. هر چند بسته به نیازتان می‌توانید آن‌ها را ریزتر هم خرد کنید.

۲. سرخ کردن پیاز

اکنون نوبت آن است که در یک ماهیتابه که روی حرارت متوسط گرم کرده‌اید مقداری روغن بریزید و پیازهای خرد شده را اضافه کنید و حدود ۵ دقیقه بگذارید تا سرخ شود سپس حرارت را کم کرده و بگذارید پیازها ۳ تا ۴ دقیقه دیگر بمانند تا طلایی شوند.

بعد از این که پیازها سرخ شدند آن‌ها را از ماهیتابه داخل یک بشقاب با حوله کاغذی بریزید تا روغن اضافه آن‌ها گرفته شود.

نکات تکمیلی برای تهیه پیاز سرخ شده چیپسی

تهیه پیاز داغ خیلی کار سختی نیست و اگر با انواع پیاز آشنا باشید می‌توانید آن را به راحتی در منزل تهیه کنید. فقط کافی است نکات زیر را هم بدانید.

افزودنی‌های اختیاری و انواع دستور تهیه پیاز داغ

در تهیه پیاز داغ می‌توانید انواع ادویه مثل زردچوبه یا فلفل را استفاده کنید. اما در کنار این‌ها استفاده از رنگ‌های طبیعی هم برای داشتن پیاز داغ رنگی به کار می‌آید. در ادامه انواع روش‌های تهیه پیاز داغ را مرور می‌کنیم.

تهیه پیاز سرخ شده با آب و آرد

برای تهیه پیاز داغ می‌توانید برش‌های پیاز را به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه در آب داغ بریزید و بگذارید کمی نرم شود بعد آن‌ها را آبکش کنید تا آب اضافه‌اش کشیده شود وقتی پیازها آماده شدند کمی آرد (یا نشاسته ذرت یا آرد همه منظوره)، به همراه نمک و مخلوط فلفل رویشان بریزید و بعد در روغن تفت دهید تا ترد شوند.

پیازهای که در آب جوشیده شده ریخته می‌شوند طعم خاصی ندارند و بیشتر مناسب تزیین هستند.

طرز تهیه پیاز چیپسی در فر

درست است که پیازهای ترد پخته شده در فر به خوبی پیازهای سرخ شده در روغن نیستند، اما همچنان گزینه خوبی برای تهیه پیاز داغ هستند.

برای درست کردن پیاز داغ در فر باید پیازها را در سینی فر پهن کرده، روی آن روغن بپاشید و در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه یا تا زمانی که ترد شوند، بپزید.

طرز تهیه پیاز ترد قرمز

برای درست کردن پیاز قرمز ترد آن‌ها را نواری کنید بعد روی پیازها را آرد ذرت بریزید و بعد در روغن داغ بریزید و تفت دهید تا خوب سرخ شود. این پیاز داغ دقیقا مثل پیاز داغ زرد است اما رنگش متفاوت است.

ادویه جات مناسب برای تهیه پیاز داغ

اگر تصمیم به استفاده از آرد یا نشاسته ذرت دارید، می‌توانید آن را با چندین ادویه برای طعم بیشتر ترکیب کنید. پاپریکا، فلفل قرمز، چاشنی باربیکیو، زیره سبز و غیره البته به علاوه نمک و فلفل گزینه‌های خوبی برای طعم دادن بیشتر به پیاز داغ است.

طرز تهیه پیاز داغ رنگی

طرز تهیه پیاز داغ رنگی

فواید پیاز زیاد است و بهتر است آن را تا حد ممکن کمتر با روش‌های غیرطبیعی ترکیب یا درست کنید. اما پیاز داغ را می‌توانید با کمک زردچوبه یا زعفران رنگی کنید اما اگر دوست دارید تنوع رنگی بالاتری داشته باشید می‌توانید از رنگ‌های خوراکی استفاده کنید. در این صورت باید قبل از سرخ کردن پیاز آن را به رنگ مد نظرتان آغشته کنید و بگذارید کمی آبش برود و خشک شود بعد آن را سرخ کنید.

نکته مهم این است که اگر از رنگ‌های خوراکی استفاده کردید حتما رنگ مناسبی استفاده کنید که خوب باشد و رنگ روغن را عوض نکند و طعم و اسانس نداشته باشد.

روش نگهداری پیاز داغ

پیاز سرخ شده را می‌توانید تا ۵ روز در یخچال نگهداری کنید. اگر می‌خواهید آن‌ها را برای مدت طولانی‌تری نگه دارید، می‌توانید آن را فریز کنید. برای یخ زدن، پس از خنک شدن پیازها، آن را در ظرفی مناسب فریزیر قرار دهید تا ۳ ماه نگهداری شود.

استفاده از چیپس پیاز

پیاز چیپسی نه تنها برای غنی‌سازی مزه همبرگر و هات داگ، استفاده می‌شود بلکه گزینه خوبی برای سالاد و غذاهایی مثل انواع آش است.

دیدگاه ها