طرز تهیه پیراشکی کرم دار با پیمانه لیوان به سبک بازاری

طرز تهیه پیراشکی کرم دار با پیمانه لیوان
آسان
۱۵ نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
60 تا 90 دقیقه

پیراشکی کرم دار از آن دسرهای خوشمزه‌ای به حساب می‌آید که قطعا یک‌بار طعم آن را در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهرتان چشیده‌اید. شما هربار با دیدن این شیرینی‌های شکری و کاکائویی پشت ویترین مغازه‌ها برای امتحان مزه‌ آن وسوسه می‌شوید. طرز تهیه پیراشکی کرم دار با پیمانه لیوان را در این مطلب برایتان خواهیم گفت تا آن را به سبک بازاری برای خود درست کنید.

مواد لازم برای تهیه پیراشکی کرم دار با پیمانه لیوان

  • شیر ولرم یک لیوان
  • شکر یک‌سوم لیوان
  • آرد همه‌منظوره یک و یک‌چهارم لیوان
  • کره نرم‌شده چهار قاشق غذاخوری
  • مخمر خشک فعال یک قاشق غذاخوری
  • وانیل یک قاشق چای‌خوری
  • نمک یک و یک‌دوم قاشق چای‌خوری
  • روغن مایع به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه

  • شیر دو لیوان
  • شکر یک‌دوم لیوان
  • زرده تخم‌مرغ چهار عدد
  • نشاسته ذرت سه قاشق غذاخوری
  • کره بدون نمک دو قاشق غذاخوری
  • وانیل دو قاشق چای‌خوری
  • نمک یک‌دوم قاشق چای‌خوری

مواد لازم برای تزئین پیراشکی

  • شکر یک لیوان
  • آب یک‌چهارم لیوان

طرز تهیه پیراشکی کرم دار

۱. مواد را مخلوط کنید

مخلوط کردن خمیرمایه و شیر در طرز تهیه پیراشکی کرم دار با پیمانه لیوان

در اولین مرحله از طرز تهیه پیراشکی کرم دار با پیمانه لیوان به سراغ مواد لازم بروید تا آن‌ها را از ۳۰ دقیقه قبل در دمای محیط بگذارید. یک لیوان شیر ولرم را به همراه مخمر و یک قاشق چای‌خوری شکر به خوبی در یک کاسه با یکدیگر مخلوط کنید. شما باید به این مخلوط ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان دهید تا به خوبی کف کند.

۲. زرده‌ها را اضافه کنید

در دومین مرحله از طرز تهیه پیراشکی کرم دار با پیمانه لیوان با گذشت ۱۵ دقیقه نوبت زرده‌ها و وانیل می‌رسد که باید به مخلوط اضافه کرده و خوب هم بزنید. در ادامه این مرحله مخلوط مایع، آرد، کره، نمک و باقی‌مانده شکر را داخل کاسه هم‌‌زن بریزید. با سرعت کم شروع به هم زدن کرده و با سرعت متوسط ادامه دهید. شما باید این کار را تا جایی ادامه دهید که خمیری یک‌دست داشته باشید. حال خمیر را برای ۱۵ دقیقه ورز دهید تا نرم و کش‌دار شود. خمیر پیراشکی را برای ۲ ساعت درون یک کاسه چرب‌شده بگذارید. روی کاسه را با یک حوله بپوشانید و در محیطی گرم قرار دهید تا حجم آن ۲ برابر شود.

۳. خمیر پیراشکی را قالب بزنید

در سومین مرحله از طرز تهیه پیراشکی کرم دار با پیمانه لیوان باید به سراغ خمیر ورآمده رفته و به آن مشت بزنید تا پفش بخوابد. روی سطح کارتان کمی آرد بپاشید. خمیر را به ضخامت یک‌و نیم سانت باز کنید. با کمک کاتر کوکی یا لیوان آن را قالب بزنید. خمیرهای اضافه را گرفته و آن را به شکل یک توپ در بیاورید. توپ خمیری را مجدد روی سطح کار پهن کرده و آن را قالب بزنید. این کار را تا جایی ادامه دهید که خمیر پیراشکی تمام شود. در آخر یک کاغذروغنی را کمی چرب کنید. خمیرهای قالب‌زده را با فاصله روی آن بچینید. در نهایت روی آن را با یک دستمال یا حوله تمیز بپوشانید تا در مدت ۳۰ دقیقه حجم‌شان دو برابر شود.

۴. پیراشکی‌ها را سرخ کنید

سرخ کردن پیراشکی کرم دار

در چهارمین مرحله از طرز تهیه پیراشکی کرم‌دار با پیمانه لیوان نوبت به سرخ کردن آن‌ها می‌رسد. یک تابه مناسب انتخاب کرده و به مقدار لازم در آن روغن مایع بریزید. آن‌ها را به صورت دو تا سه‌تایی داخل روغن بیاندازید. هر طرف از پیراشکی‌ها را دو تا سه دقیقه سرخ کنید تا طلایی شوند. آن‌ها را از روغن خارج کنید تا داخل یک سبد بگذارید تا روغن اضافه‌اش گرفته شود.

۵. کرم پیراشکی را بزنید

در پنجمین مرحله از طرز تهیه پیراشکی کرم دار با لیوان باید داخل پیراشکی‌ها را با کرم پر کنید. شما باید با کمک یک چاقو کمی سر پیراشکی را سوراخ کنید. کرم خنک‌شده را داخل یک قیف پلاستیکی بریزید. در نهایت آن‌ها را کرم پر کنید. شما از سویی دیگر می‌توانید دو طرف پیراشکی را داخل کرم فرو کنید تا در نهایت پیراشکی کرم دار داشته باشید.

طرز تهیه کرم پیراشکی با پیمانه لیوان

۱. مواد را مخلوط کنید

مخلوط کردن نمک، شکر، نشاسته ذرت و زرده تخم‌مرغ

در اولین مرحله از طرز تهیه کرم پیراشکی با لیوان باید نشاسته ذرت، نمک و شکر را با هم‌زن خوب با یکدیگر ترکیب کنید. زرده‌های تخم‌مرغ با کمک هم‌زن خوب بزنید تا از لختگی خارج شوند. حال مخلوط خشک را به زرده‌ها اضافه کرده و با هم‌زن تا جایی هم بزنید که مخلوط و زرد کم‌رنگ شود. شیر را با حرارت بالا گرم کنید تا به نقطه جوش برسد. شیر را به آرامی داخل مخلوط زرده تخم‌مرغ بریزید و مدام هم بزنید تا گلوله‌گلوله نشود.

۲. مخلوط کرم را روی حرارت بگذارید

کرم تهیه شده برای پیراشکی با پیمانه لیوان

مخلوط را مجدد داخل قابلمه بریزید و رو حرارت متوسط قرار دهید. شما باید آن را مدام هم بزنید تا غلیظ شود. در نهایت وانیل و کره را داخل کرم بریزید و تا یک‌دست شدن‌ش هم بزنید. فیلینگ کرم‌تان را داخل یک ظرف ریخته و آن را با پوشش پلاستیکی بپوشانید. حال پوشش پلاستیکی‌تان را روی سطح فیلینگ‌تان فشار دهید تا پوسته‌ای تشکیل نشود. ظرف کرم پیراشکی را برای ۲ ساعت داخل یخچال بگذارید تا خنک شود.

دستور تهیه پیراشکی کرم دار با با پیمانه لیوان

نکات تکمیلی تهیه پیراشکی کرم دار با لیوان

پیراشکی با هر طعم و روشی که درست شود همیشه بین افراد به خصوص کودکان از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است. حال که با دستور تهیه پیراشکی کرم دار با پیمانه لیوان آشنا شده‌اید در ادامه نکاتی را مطرح می‌کنیم که به شما در پخت آسان آن کمک خواهد کرد.

کرم پیراشکی

انواع کرم های پیراشکی

کرم پیراشکی با دستورهای مختلف و طعم‌های متفاوتی آماده می‌شود. رایج‌ترین آن کرم زردرنگ یا همان کاسترد است که توضیح آن را در بالا گفته‌ایم. با این‌حال در ادامه به چند طعم اشاره خواهیم کرد که با توجه به ذائقه‌تان یکی از آن‌ها را می‌توانید انتخاب کنید:

  1. کرم توت فرنگی که با استفاده از یک فنجان خامه قنادی، یک‌دوم فنجان پوره توت‌فرنگی و یک‌چهارم عصاره توت‌فرنگی تهیه می‌شود.
  2. کرم تمشک که با یک فنجان خامه قنادی و یک‌دوم فنجان پوره تمشک یا عصاره آن آماده می‌شود.
  3. پنیر خامه‌ای که از کرم‌های خوشمزه به حساب می‌آید را می‌توانید با یک فنجان خامه قنادی و یک‌دوم فنجان پنیر خامه‌ای آماده‌اش کنید. از پنیر ماسکارپونه هم برای این کرم می‌توانید استفاده کنید.
  4. خامه شکلاتی که بارها طعم آن را چشیده‌اید، آن را به راحتی با یک فنجان خامه قنادی و ۱۰۰ گرم شکلات تلخ آماده کنید.

ظاهر زیبا پیراشکی کرم دار

در طرز تهیه پیراشکی کرم‌دار با پیمانه لیوان ، برای جلوگیری از ظاهر نامرتب باید زمان دهید که کامل خنک شوند. سپس آن‌ها را پر کنید. در صورتی که کامل خنک نشده باشند، کرم پیراشکی آب شده و بیرون می‌زند. با این اوصاف شکل نامرتبی به خود می‌گیرند و ظاهر مناسبی برای پذیرایی ندارند.

پیراشکی رژیمی

دونات رژیمی با پیمانه لیوان

شما اگر روزی هوس پیراشکی کردید اما به دلیل رژیم غذایی خاصی نتوانستید آن را درست کنید تنها کافی است دستور تهیه پیراشکی بدون گلوتن را بخوانید. شما در این دستور استفاده از فر را می‌توانید جایگزین سرخ کردن بکنید. از سویی دیگر در طرز تهیه پیراشکی‌دونات‌ها به جای آرد همه‌منظوره، آرد بدون گلوتن و شیر گیاهی یا کم‌چرب استفاده کنید.

تزئین پیراشکی کرم دار با پیمانه لیوان

شما در دستور تهیه پیراشکی کرم‌دار به سبک بازاری، آن‌ها را به روش‌های متفاوت می‌توانید تزئین کنید. یکی از راحت‌ترین روش‌های آن تهیه لعاب شکری، استفاده از ترافل‌های رنگی و غلتاندن در مخلوط شکر و دارچین است. روش‌‌های دیگری هم برای تزئین پیراشکی‌های کرم‌دار وجود دارد که به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • تزئین پیراشکی های کرم دار با گردو خردشده، پودرپسته و سس شکلات
  • استفاده از مارمالاد داخل و روی پیراشکی‌ها

دیدگاه ها