طرز تهیه پیراشکی کرم دار بدون خمیر مایه با تمام نکات

طرز تهیه پیراشکی کرم دار بدون خمیر مایه
متوسط
۱۲ نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

پیراشکی خوراکی خوشمزه‌ای است که کمتر کسی دست رد به آن می‌زند. پیراشکی از آن دسرهای خانگی راحتی است که به روش‌های متفاوت می‌توانید آن را درست کنید. یکی از دستورهای تهیه پیراشکی که با تمام نکات‌ش در این مطلب می‌توانید بخوانید طرز تهیه پیراشکی کرم دار بدون خمیر مایه است. در مطالب قبلی دستور تهیه پیراشکی کرم دار بدون فر را به همراه خمیر مایه توضیح داده‌‌ایم که می‌توانید آن را بخوانید.

مواد لازم برای طرز تهیه پیراشکی کرم دار بدون خمیر مایه

  • آرد همه‌منظوره دو و دو‌سوم فنجان
  • بیکینگ‌پودر یک و یک‌دوم قاشق چای‌خوری
  • نمک سه‌چهارم قاشق چای‌خوری
  • جوش‌‌شیرین یک‌چهارم قاشق چای‌خوری
  • کره بدون نمک یک‌چهارم فنجان
  • روغن گیاهی یک‌چهارم فنجان
  • شکر قهوه ای یک‌سوم فنجان
  • شکر سفید یک‌سوم فنجان
  • تخم‌مرغ بزرگ دو عدد
  • وانیل یک قاشق چای‌خوری
  • شیر یک فنجان

مواد لازم برای لعاب پیراشکی کرم دار

  • پودر قند یک و یک‌دوم فنجان
  • خامه فرم‌گرفته پنج قاشق غذاخوری
  • وانیل یک قاشق غذاخوری

مواد لازم برای تهیه کرم پیراشکی

  • شیر دو فنجان
  • خامه قنادی یک فنجان
  • زرده تخم‌مرغ شش عدد
  • شکر ۱۰۰ گرم
  • نشاسته ذرت شش قاشق غذاخوری
  • وانیل دو قاشق چای‌خوری
  • کره دو قاشق غذاخوری
  • نمک یک‌دوم قاشق چای‌خوری

طرز تهیه پیراشکی کرم دار بدون فر

۱٫ مایه پیراشکی را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه پیراشکی کرم دار بدون خمیرمایه به سراغ قالب‌های پیراشکی بروید. آن‌ها را با کمی روغن چرب کرده و کنار بگذارید. فر را با  دمای ۲۱۸ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. یک کاسه بزرگ انتخاب کنید تا در آن آرد، جوش‌شیرین، بیکینگ‌پودر و نمک را طبق مقدار گفته‌شده در آن مخلوط کنید. با مخلوط کردن مواد خشک پیراشکی به سراغ مواد تر بروید. شما مجدد باید یک کاسه بزرگ دیگر انتخاب کنید تا در آن کره بدون نمک آب‌شده، شکر سفید، شکر قهوه‌ای و روغن را با یکدیگر مخلوط کنید. در ادامه این مرحله باید تخم‌مرغ‌ها را یکی‌یکی اضافه کرده و هم بزنید. وانیل را هم داخل کاسه بریزید و با دیگر مواد خوب ترکیب کنید. شیر هم‌دما با محیط را داخل کاسه ریخته و با دیگر مواد خوب مخلوط کنید. شما در نهایت باید مخلوطی یک‌دست داشته باشید.

۲. مایه پیراشکی را قالب بزنید

ریختن مایه پیراشکی کرم دار بدون خمیرمایه در قالب

در دومین مرحله از طرز تهیه پیراشکی کرم دار بدون خمیرمایه باید مایه را داخل قیف شیرینی‌پزی بریزید. سپس مایه را داخل قالب‌های پیراشکی قیف بزنید. دقت داشته باشید که تنها سه‌‌چهارم قالب را پر کنید تا هنگام پخت سرریز نشود. شما برای تولد و میهمانی‌هایتان می‌توانید طرز تهیه دونات خانکی با آب را امتحان کنید.

۳. پیراشکی ها را داخل فر بگذارید

پخت پیراشکی بدون خیمر مایه

در سومین مرحله از طرز تهیه پیراشکی کرم دار بدون خمیر مایه باید قالب پیراشکی را در فر از قبل گرم‌شده با دمای ۲۱۸ درجه سانتی‌گراد بگذارید. مدت زمان فر را روی ۱۰ دقیقه تنظیم کنید تا پیراشکی‌های کرم‌دارتان بپزند. اگر بعد از این زمان گفته‌شده، پیراشکی‌ نپختند باید ۲ دقیقه دیگر به آن‌ها زمان دهید. پیراشکی‌ها را در نهایت از فر بیرون بیاورید و روی توری خنک‌کننده بگذارید. حال کرم پیراشکی و لعاب شکری را درست کنید.

۴. پیراشکی ها را با کرم پر کنید

در چهارمین مرحله از طرز تهیه پیراشکی کرم دار بدون خمیرمایه ، بعد از درست کردن لعاب شکری و کرم پیراشکی باید آن‌ها را با لعاب کرم‌تان پر کنید. پیراشکی‌ها را داخل لعاب‌ شکری غوطه‌‌ور کنید. سپس آن‌ها را دانه‌دانه به صورت عمودی در یک سینی بگذارید. آن‌ها را با چاقو سوراخ‌شان کنید. با این کار از کثیف شدن دست‌هایتان جلوگیری می‌کنید. کرم را داخل یک قیف پلاستیکی بریزید. و سر آن را تا انتهای پیراشکی فرو کنید. این کار را تا انتها انجام دهید. حال که پیراشکی‌هایتان درست شده‌اند، آن‌ها را داخل یکی سینی بچینید.آن‌ها را با سس شکلاتی براق تزئین کنید. اگر تمایل دارید بدانید که چطور سس شکلاتی برای تزیین پیراشکی‌های تهیه کنید می‌توانید مطلب طرز تهیه سس شکلاتی براق برای روی کیک را در کتاب کاله بخوانید.

طرز تهیه کرم پیراشکی

۱. مواد را مخلوط کنید

مخلوط کردن مواد در طرز تهیه کرم برای پیراشکی

در اولین مرحله از طرز تهیه کرم پیراشکی باید زرده‌های تخم‌مرغ و شکر را در یک کاسه بزرگ با یکدیگر حسابی مخلوط ‌شان کنید تا دانه‌های شکر حل شوند. در گام بعدی نشاسته ذرت را هم اضافه و با هم‌زن حسابی مخلوط‌شان کنید. نمک، وانیل، مقداری از خامه و شیر را هم ریخته و آن‌ها را با مواد قبلی خوب ترکیب کنید. تنها دقت داشته باشید که با اضافه کردن تدریجی شیر، مخلوط را مدام هم بزنید تا گلوله‌گلوله نشود.

۲. مواد را بجوشانید

جوشاندن مواد کرم پیراشکی

در دومین مرحله از طرز تهیه کرم پیراشکی نیاز است که مخلوط را داخل یک قابلمه بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. حرارت را کم کنید تا کرم پیراشکی‌تان به آرامی جوش بخورد. باقی‌مانده خامه را اضافه کرده و هم بزنید تا مایه کمی غلیظ شود. با غلیظ شدن کرم پیراشکی نوبت به اضافه کردن کره می‌رسد تا با دیگر مواد بجوشد. مایع کف‌‌آلود داخل تابه باید به کاستردی غلیظ و بدون کف تبدیل شده باشد. از  خواندن مطلب طرز تهیه دونات بدون خمیر مایه و درست کردن آن غافل نشوید.

۳. مایه را صاف کنید

کرم برای پیراشکی کرم دار بدون خمیر مایه

در سومین مرحله از طرز تهیه کرم پیراشکی باید مایه داخل قابلمه را با کمک یک توری یا الک دانه‌ریز صاف کنید.  زرده‌های تخم‌مرغ دَلَمه‌شده و شیر غلیظ شده روی مایه را با این کار می‌توانید دور بریزید. حال که کرم پیراشکی‌ آماده است روی آن را با نایلون بپوشانید. اجازه دهید تا کامل خنک شود. پس از سرد شدن کرم، آن را با لیسک به شدت هم بزنید تا یک‌دست شود. در صورت عجله برای خنک شدن کرم پیراشکی، آن را برای ساعاتی در یخچال بگذارید.

طرز تهیه لعاب شکری

۱. مواد را مخلوط کنید

لعاب شکری برای پیراشکی کرم دار

در اولین مرحله از طرز تهیه لعاب شکری برای پیراشکی کرم‌دارتان نیاز است که پودرقند را به همراه خامه فرم‌گرفته آن‌قدر هم بزنید تا کامل رقیق شود. حال عصاره وانیل را اضافه و تا یک‌دست شدن کامل با هم‌زن هم بزنید. در صورت تمایل می‌توانید به لعاب‌تان رنگ خوراکی هم اضافه کنید. در نهایت آن را برای استفاده روی پیراشکی‌هایتان ۱۰ دقیقه زمان دهید تا خنک شود.

دستور تهیه پیراشکی کرم دار بدون خمیر مایه

نکات تکمیلی پخت پیراشکی کرم دار بدون خمیر مایه

پیراشکی از آن دسته خوراکی‌هایی است که حتی با فکر کردن به آن هم، هوش از سر آدم می‌پرد پس چه بهتر که دستور تهیه آن را بدانید تا به به راحتی بتوانید در منزل برای خود و عزیزان‌تان درست کنید. نکات تکمیلی در رابطه با این دستور در ادامه برایتان خواهیم گفت که به شما در تهیه این دستور کمک خواهد کرد.

پیراشکی های کرم دار با ظاهری زیبا

ظاهر زیبای پیراشکی کرم دار بدون خمیر مایه

در طرز تهیه پیراشکی کرم دار بدون خمیرمایه برای جلوگیری از ظاهر نامرتب باید زمان دهید که کامل خنک شوند. سپش آن‌ها را پر کنید. در صورتی که کامل خنک نشده باشند، کرم پیراشکی آب شده و بیرون می‌زند. با این اوصاف شکل نامرتبی به خود می‌گیرند.

مواد جایگزین در تهیه کرم پیراشکی

شیر و تخم‌مرغ مهم‌ترین موادی هستند که به راحتی می‌توانید آن‌ها را در تهیه کرم پیراشکی جایگزین کنید. اگر پیراشکی‌های روشن‌تری می‌خواهید به جای شیر از آب استفاده کنید. با آن‌که تخم‌مرغ خمیرتان را سفت‌تر و منسجم‌تر می‌کند اما در صورت نبود آن می‌توانید از یک‌دوم فنجان شیر استفاده کنید.

دیگر روش‌ های تهیه کرم پیراشکی

انواع کرم‌های پیراشکی

کرم پیراشکی با دستورهای مختلف و طعم‌های متفاوتی آماده می‌شود. رایج‌ترین آن کرم زردرنگ یا همان کاسترد است که توضیح آن را در بالا گفته‌ایم. با این‌حال در ادامه به چند طعم اشاره خواهیم کرد که با توجه به ذائقه‌تان یکی از آن‌ها را می‌توانید انتخاب کنید:

  1. کرم توت فرنگی که با استفاده از یک فنجان خامه قنادی، یک‌دوم فنجان پوره توت‌فرنگی و یک‌چهارم عصاره توت‌فرنگی تهیه می‌شود.
  2. کرم تمشک که با یک فنجان خامه قنادی و یک‌دوم فنجان پوره تمشک یا عصاره آن آماده می‌شود.
  3. پنیر خامه‌ای که از کرم‌های خوشمزه به حساب می‌آید را می‌توانید با یک فنجان خامه قنادی و یک‌دوم فنجان پنیر خامه‌ای آماده‌اش کنید. از پنیر ماسکارپونه هم برای این کرم می‌توانید استفاده کنید.
  4. خامه شکلاتی که بارها طعم آن را چشیده‌اید، آن را به راحتی با یک فنجان خامه قنادی و ۱۰۰ گرم شکلات تلخ آماده کنید.

سرخ کردن پیراشکی

سرخ کردن پیراشکی بدون خمیر مایه

پیراشکی را با خمیر مایه ، بدون خمیرمایه، با فر و بدون فر به راحتی در منزل می‌توانید درست کنید. در این مطلب طرز تهیه پیراشکی بدون خمیرمایه و در فر را بیان کردیم. شما در صورت نبود فر به راحتی می‌توانید آن‌ها را سرخ کنید. شما تنها باید یک تابه گود انتخاب کرده و آن را تا نصفه از روغن پر کنید. پیراشکی‌ها را قالب بزنید. آن‌ها را داخل تابه سرخ کنید. سپس برای خارج شدن روغن اضافه‌شان داخل یک توری بریزید. در نهایت آن‌ها را با کرم پیراشکی فیلینگ‌شان کنید.

دیدگاه ها