طرز تهیه چوروس خانگی: شیرینی اسپانیایی

طرز تهیه چوروس
آسان
4 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

چوروس نوعی شیرینی اسپانیایی است که طرز تهیه بسیار آسان و راحتی دارد. در واقع، شما در کمتر از نیم ساعت می‌توانید کل مراحل آماده‌سازی تا پخت این شیرینی خوشمزه و دلچسب را پیش ببرید. چوروس بافتی کاملا ترد و طعمی دلپذیر دارد که با غلطانیدن در شکر و دارچین و غوطه‌ور شدن در سس شکلاتی به جذابیتش چندین برابر اضافه می‌شود.

چوروس را می‌توانید در کنار انواع بستنی بسته به میل و ذائقه خودتان سرو کنید. این دسر از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به بامیه‌های خودمان دارد. با این تفاوت که چوروس نیازی به شهد ندارد و با سس شکلاتی یا بستنی سرو می‌شود. در ادامه با طرز تهیه این دسر خوشمزه همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه چوروس خانگی

  • روغن نباتی (برای سرخ کردن) یک قاشق چای‌خوری
  • دارچین آسیاب شده نصف فنجان
  • شکر دو قاشق غذاخوری
  • آب یک فنجان
  • کره نرم شدهنصف فنجان
  • نمک کوشرنصف قاشق چای‌خوری
  • آرد همه منظوره یک فنجان
  • تخم مرغ بزرگ سه عدد
  • سس شکلات سوربن کالبه مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس شکلات چوروس

  • مخلوط شکلات تلخ و شیرین (خرد شده) 120 گرم
  • خامه فرادما کاله نصف فنجان
  • عصاره وانیلنصف قاشق چای‌خوری

مراحل طرز تهیه چوروس خانگی

مرحله اول

برای شروع طرز تهیه چوروس، ابتدا داخل یک قابلمه متوسط حدود پنج سانتی‌متر روغن بریزید. بعد از آن، دارچین و نصف فنجان شکر را داخل یک کاسه مخلوط کرده و کنار بگذارید تا در مراحل بعدی استفاده کنید.

طرز تهیه چوروس

طرز تهیه چوروس

مرحله دوم

آب، کره، نمک و دو قاشق غذاخوری شکر را داخل یک قابلمه بزرگ روی حرارت متوسط مخلوط کنید تا زمانی که مواد به جوش آیند. سپس آرد را به مواد اضافه کنید و مدام هم بزنید تا مخلوط به شکل یک توپ شود. تقریبا با مدام هم زدن حدود سی ثانیه زمان برای مخلوط شدن کافی است.

طرز تهیه چوروس

طرز تهیه چوروس

طرز تهیه چوروس

مرحله سوم

بعد از این مدت، مواد را از روی حرارت برداشته و تخم‌مرغ‌ها را یکی یکی اضافه کنید. در حین اضافه کردن تخم مرغ‌ها، مدام همزدن را ادامه دهید. همزدن باید به گونه‌ای باشد که بعد از هر بار اضافه کردن تخم مرغ، خمیر یکدست و کشدار شود.

طرز تهیه چوروس

طرز تهیه چوروس

طرز تهیه چوروس

مرحله چهارم

مایه چوروس آماده است. خمیر چوروس را داخل قیفی که سر آن ماسوره ستاره شکل دارد، بریزید. اگر قیف و ماسوره در دسترس نداشتید، مخلوط را داخل یک کیسه پلاستیکی بزرگ ریخته و گوشه آن را برش دهید تا حفره‌ای به اندازه چهار سانتی‌متر ایجاد شود.

طرز تهیه چوروس

مرحله پنجم

شعله زیر قابلمه را روش کنید تا حسابی داغ شود. به صورت دسته‌ای مواد را با شکل لوله‌ای از قیف یا کیسه پلاستیکی داخل روغن بریزید تا سرخ شوند. گاهی اوقات آن‌ها را بچرخانید تا همه قسمت‌ها قهوه‌ای طلایی شود. حدود هشت تا 10 دقیقه زمان برای سرخ شدن کافی است.

طرز تهیه چوروس

طرز تهیه چوروس

مرحله ششم

چوروس‌های سرخ شده را داخل یک بشقاب روی دستمال بچینید تا حسابی روغن‌شان گرفته شود. سپس، بلافاصله تا داغ هستند داخل مخلوط شکر و دارچین بغلتانید تا مخلوط روی چوروس‌ها خوب بنشیند.

طرز تهیه چوروس

طرز تهیه سس شکلاتی چوروس

مرحله اول

برای تهیه سس شکلاتی روی چوروس، شکلات تخته‌ای را با دست خرد کرده و داخل یک کاسه بریزید. سپس، خامه را داخل یک تابه ریخته و روی حرارت قرار دهید. حواستان باشد خامه نباید بجوشد. در حد گرم شدن کافی است.

مرحله دوم

بعد از آن که خامه گرم شد، آن را روی شکلات‌های تخته‌ای خرد شده بریزید. وانیل را هم اضافه کنید. سپس، حدود دو دقیقه صبر کنید تا خامه شکلا‌ت‌ها را ذوب کند. مواد را مخلوط کنید تا یکدست شوند و وانیل به خوبی به خورد تمام قسمت‌ها برود.

مرحله سوم

بعد از آماده شدن سس شکلاتی چوروس را داخل آن بزنید و سرو کنید. می‌توانید سس شکلات را جداگانه کنار چوروس‌ها سرو کنید.

پیشنهاداتی برای طرز تهیه چوروس اسپانیایی

دیدگاه ها