طرز تهیه پیراشکی سوسیس بازاری در خانه و به سادگی

طرز تهیه پیراشکی سوسیس
متوسط
۴-۶ نفر
آماده سازی
30 تا 60 دقیقه
پخت
30 تا 60 دقیقه

پیراشکی که یک غذای روسی محسوب می‌شود، در طول این سال‌ها با تغییرات بسیاری همراه بوده است. این تغییرات تا جایی پیش رفته که هر کشوری با توجه به ذائقه مردمان خود آن را تهیه می‌کند. ایرانی‌ها هم آن را به روش‌های بسیار و با مواد مختلف تهیه و سرو می‌کنند. در کتاب کاله طرز تهیه‌های متفاوتی از این غذای خوشمزه را می‌توانید بخوانید. به عنوان مثال طرز تهیه پیراشکی گوشت پیتزایی یا طرز تهیه پیراشکی گوشت و قارچ یکی از آن‌ ده‌ها مثال است. در این مطلب طرز تهیه پیراشکی سوسیس را برایتان خواهیم گفت تا آن را به سبک بازاری‌ها در خانه خود آماده کنید.

مواد لازم برای تهیه پیراشکی سوسیس

  • پیاز یک عدد
  • سوسیس شش عدد
  • قارچ ۶۰۰ گرم
  • فلفل دلمه‌ای یک عدد
  • زردچوبه به مقدار لازم
  • نمک و فلفل به مقدار لازم
  • رب گوجه فرنگی ۳ قاشق غذاخوری
  • روغن مایع به مقدار لازم
  • پنیر پیتزا به مقدار لازم
  • پیراشکی آماده یک بسته
  • زرده تخم‌مرغ یک عدد
  • سیاه‌دانه برای تزئین

طرز تهیه پیراشکی سوسیس

۱. مواد میانی پیراشکی را آماده کنید

آماده کردن مواد میانی پیراشکی سوسیس

در اولین قدم از طرز تهیه پیراشکی سوسیس نیاز است که پیاز، فلفل دلمه‌ای، قارچ و سوسیس‌ها را ریز خرد کرده و کنار بگذارید. در ماهی‌تابه‌ای مناسب روغن ریخته و پیازها را با شعله‌ای متوسط در آن تفت دهید. بعد از آن‌که پیازها سبک شدند، زردچوبه به آن‌ها اضافه کنید و خوب تفت دهید، سپس سوسیس خردشده را به پیازها اضافه و با یکدیگر هم بزنید. رب گوجه‌فرنگی را به سوسیس و پیاز اضافه کنید تا عطر و طعم پیراشکی‌های سوسیس بازار را بگیرد.

بعد از تفت دادن پیاز و سوسیس با یکدیگر، قارچ و فلفل دلمه‌ای خرد‌شده را به آن‌ها اضافه کرده و دوباره خوب هم بزنید. در ظرف را نبندید تا آب اضافی مواد به خوبی تبخیر شود.

نکاتی برای خرد کردن مواد

برای خرد کردن سوسیس‌ها از روش‌های زیر هم می‌توانید استفاده کنید:

  • در طرز تهیه پیراشکی سوسیس نه‌تنها می‌توانید آن‌ها را ریز خرد کنید، مواد را به صورت خلالی هم می‌توانید برش دهید.
  • از رنده درشت هم برای رنده کردن مواد پیراشکی‌تان می‌توانید استفاده کنید.

نکته برای تفت دادن قارچ‌ها

هنگام تفت دادن قارچ‌ها، به آن‌ها آب‌لیمو اضافه کرده و تفت دهید. بعد از گرفته‌شدن آب اضافه قارچ‌ها می‌توانید فلفل دلمه‌ای را اضافه کنید.

۲. مواد میانی پیراشکی را داخل آن بریزید

نحوه پیچیدن پیراشکی سوسیس

در ادامه طرز تهیه پیراشکی سوسیس، خمیرهای پیراشکی آماده را به همراه مواد میانی آن، کنار دست خود آماده کنید. یک قاشق از مواد را به همراه کمی پنیر پیتزا داخل آن بریزید، سپس با کمک چنگال یا انگشت شست و اشاره خود، لبه‌های آن را ببندید. این کار را آن‌قدر ادامه دهید تا مواد و خمیرهای شما تمام شوند. برای آن‌که بتوانید پیراشکی‌هایتان را به صورت مجلسی سرو کنید، آن‌ها را رومال کنید. برای این کار، زرده تخم‌مرغ را به کمک یک لیسک، به آرامی روی پیراشکی‌ها مالیده و در انتها کمی سیاه‌دانه روی هریک از آن‌ها بپاشید.

نکته برای استفاده از خمیر پیراشکی

شما برای تهیه پیراشکی در کتاب کاله می‌توانید خمیر پیراشکی و طرز تهیه آن را بخوانید.

۳. پیراشکی ها را سرخ کنید

سرخ کردن پیراشکی سوسیس

در یک ماهی‌تابه بزرگ روغن بریزید و زمانی که به اندازه کافی داغ شد، پیراشکی‌ها را داخل آن بیندازید و هر طرف را به خوبی سرخ کنید. هر دو طرف آن باید به خوبی طلایی شده باشند. دقت داشته داشته باشید که پیراشکی‌ها هنگام سرخ شدن باید در روغن شناور باشند تا به آسانی بتوانید آن‌ها را برگردانید. پیراشکی‌های شما آماده هستند، می‌توانید آن‌ها را با انواع سس‌ها مانند سس گوجه‌فرنگی، سس سیر و انواع سبزیجات تزئین کنید.

نکاتی برای تهیه پیراشکی سوسیس

تنها راه تهیه پیراشکی، سرخ کردن نیست، با فر هم می‌توانید آن را آماده کنید. تنها کافی است از ۳۰ دقیقه قبل، فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود، سپس سینی فر را با کاغذ روغنی پوشانده و پیراشکی‌ها را با فاصله از یکدیگر داخل آن بچینید. آن را به مدت ۱۵ دقیقه داخل فر بگذارید تا حسابی پخته شوند. در نهایت برای چند دقیقه آن‌ها را گریل کنید تا طلایی رنگ شوند.

پیراشکی سوسیس
طرز تهیه پیراشکی سوسیس را یک‌بار برای وعده اصلی غذایتان امتحان و طعم آن را تست کنید.

نکات تکمیلی تهیه پیراشکی سوسیس

پیراشکی به روش‌های مختلف آماده می‌شود اما چیزی که مهم است، دانستن ترفندها و نکاتی است که به پخت بهتر این غذا کمک می‌کند. در ادامه چند ترفندها از تهیه این غذای خوشمزه را بررسی خواهیم کرد تا شاید جواب سوال‌هایتان را پیدا کنید.

برای تزئین پیراشکی از چه روش‌هایی استفاده کنیم؟

برای آن‌که پیراشکی‌های شما ظاهر مجلسی به خود بگیرند، می‌توانید روی آن‌ها را دانه خرفه یا کنجد بپاشید، سپس آن‌ها را سرخ کنید. از سبزیجاتی مانند هویج، کلم بروکلی، پیازچه یا فلفل دلمه‌ای برای تزئین اطراف ظرف‌تان می‌توانید کمک بگیرید. سس‌ها به ویژه سس قرمز را برای تزئین روی پیراشکی‌ها فراموش نکنید که به آن‌ها جلوه‌ای خاص می‌دهند.

آیا این غذا را تنها می‌توان با خمیر آماده تهیه کرد؟

خیر. در اصل برای آماده‌ کردن این غذا بهتر است که خمیر پیراشکی را خود از قبل آماده کنید. با این حال کتاب کاله طرز تهیه پیراشکی با خمیر نانوایی را توضیح داده است، که در صورت نبود خمیر آماده، از خمیر نانوایی استفاده کنید. یک روش دیگر برای آماده‌سازی پیراشکی، استفاده از خمیر یوفکا است. طرز تهیه خمیر یوفکای خانگی می‌توانید در کتاب کاله بخوانید.

مواد میانی پیراشکی معمولا چه چیزهایی است؟

سوسیس، قارچ و گوشت چرخ‌کرده تنها گزینه‌های موجود برای مواد میانی پیراشکی نیستند. شما به راحتی می‌توانید از فیله‌ مرغ، انواع ژامبون‌ها و هویج برای پر کردن پیراشکی استفاده کنید. به عنوان مثال شما در کتاب کاله می‌توانید طرز تهیه پیراشکی اسفناج ساده و خوشمزه را بخوانید.

طرز تهیه پیراشکی در کشورهای مختلف به چه صورت است؟

این غذای روسی را جوامع مختلف نه تنها به روش‌های متفاوتی آماده می‌کنند، بلکه ممکن است مواد میانی آن هم متفاوت باشد. در ادامه طریقه آماده کردن این غذا را در کشورهای اسپانیا و عربی خواهیم گفت که در کتاب کاله آورده شده است. شما با کلیک بر لینک‌های طرز تهیه امپانادا پیراشکی اسپانیایی و طرز تهیه پیراشکی عربی می‌توانید با دیگر روش‌های تهیه این غذا آشنا شوید.

پیراشکی گوشت چرخ‌کرده، پیراشکی سیب زمینی و پیراشکی مرغ از ده‌ها نوع پیراشکی هستند که با فر و بدون فر می‌توان آن‌ها را در منزل برای دورهمی‌ها آماده کرد.

دیدگاه ها