طرز تهیه لبوی خانگی خوش رنگ و طعم

آسان
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
بیش 90دقیقه

با آمدن فصل پاییز، گاری‌های لبو فروشی با عطر و طعم و لبوهای قرمز خوش‌رنگ آدم را مدهوش می‌کنند. در این مقاله قصد داریم تا طرز تهیه لبوی خانگی و خوشمزه را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه لبوی خانگی

  • لبوی متوسطشش عدد
  • شکرپنج قاشق غذاخوری

طرز تهیه لبوی خانگی

مرحله اول

ابتدا لبو‌ها را بدون آن که پوست بکنید، کاملا بشویید.

مرحله دوم

یک قابلمه بزرگ بردارید و ۴ تا ۵ لیوان آب داخل آن بریزید. لبوها را داخل قابلمه بگذارید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید. بعد از حدود ۳ ساعت لبوها پخته شده و آب آن‌ها کم می‌شود.

مرحله سوم

در ادامه لبوها‌ را از قابلمه در آورده و پوست بکنید. سپس آن‌ها را حلقه حلقه کنید.

مرحله چهارم

شکر‌‌ را با آب باقیمانده داخل قابلمه مخلوط کنید. سپس حلقه‌های لبو را داخل‌ قابلمه ریخته و باز حرارت دهید تا آب لبو کاملا غلیظ شده و شکل شیره‌ شود.

مرحله پنجم

بعد از تقریبا یک ساعت آب لبو کشیده شده و به صورت شیره در می‌آید. شیره‌ای که ته قابلمه می‌ماند، طعم لبو را محشر می‌کند. لبوها را داخل بشقاب مناسب سرو کرده و نوش جان کنید.

طرز تهیه چغندر با فر

مرحله اول

چغندرها را بشویید و با پوست داخل فویل بپیچید سپس چغندرها را داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد به مدت ۴۵ دقیقه قرار دهید تا بپزند و نرم شوند ، این روش پخت رژیمی بوده و نیازی به شکر ندارد.

نکاتی برای خوش رنگ و خوش طعم شدن لبو

نباید قبل از این که لبوها را بپزید، آن‌ها را پوست بکنید چون رنگ لبو‌ها خارج شده و لبویی که می‌پزید، بی رنگ و رو می‌شود.

پختن دوباره لبو بعد از حلقه کردن به خوش طعم و لطیف شدن لبو خیلی کمک می‌کند. در حقیقت رمز پختن لبو همین موضوع است. بنابراین اگر می‌خواهید لبویی که می‌پزید مثل لبوهای بیرون باشد، این نکته را فراموش نکنید.

حتما صبر کنید تا آب لبو کشیده شده و شیره‌مانند شود. این کار طعم لبو را بی‌نظیر می‌کند.

دیدگاه ها

  1. سلام، آیا داخل زود پز هم میشه چغندر رو پخت تا زمان کمتر از ۳ساعت بشه؟
    ممنون?

    1. سلام، حدودا یک و نیم لیوان آب و سه قاشق شکر کافی است. البته بعضی انواع لبوها خودشان شیرین‌تر هستند و بعضی بی مزه هستند پس بسته به نوع آن‌ها میتواند مقدار شکر متفاوت باشد.

    1. سلام برای پختن لبو هم می‌توانید آن‌ها را به خوبی تمیز کنید و قسمت سفت ریشه را جدا کنید (نه کل آن)، یا لبو را شسته، پوست گرفته، چهار تکه کنید و بپزید.

    1. میزان شکر به ذائقه شما بستگی دارد. در این رسپی برای شش عدد لبو متوسط، پنج قاشق غذاخوری شکر در نظر گرفته‌شده‌است.