طرز تهیه چیپس و پنیر با فر و بدون فر مثل کافه

طرز تهیه چیپس و پنیر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

یکی از تنقلات خوشمزه مردم چیپس است و نکته جالبش این است که از پیر و جوان و کودک همه دوست دارند پای ظرف چیپس بشینند و از خوردنش و خش‌خشش در دهان‌شان لذت ببرند. اما یک خوشمزه دیگر که این روزها جایش در کافه‌ها و رستوران‌هاست چیپس و پنیر است. شاید برایتان جالب باشد که بخواهید آن را در منزل بعد از آموزش طرز تهیه چیپس خانگی تهیه کنید. پس همراه ما باشید تا طرز تهیه چیپس و پنیر را با فر و بدون فر درست مثل کافه‌ها مرور کنیم.

مواد لازم برای تهیه چیپس و پنیر

  • چیپس ۲ بسته
  • پنیر پیتزا ۳۰۰ گرم
  • ژامبون مکعبی خرد شده ۲۰۰گرم
  • ذرت نصف فنجان
  • فلفل دلمه‌ای نگینی خرد شده ۱ عدد
  • قارچ خرد شده ۱ لیوان
  • روغن مایع به مقدار لازم
  • پودر آویشن و پاپریکا به مقدار لازم

طرز تهیه چیپس و پنیر با فر

۱. گرم کردن فر

گرم کردن فر برای تهیه چیپس و پنیر

اولین مرحله از طرز تهیه چیپس و پنیر این است که فر را با درجه ۱۶۰ تا ۱۷۰ گرم کنید.

۲. آماده کردن مواد لازم

در این مرحله از طرز تهیه چیپس و پنیر نوبت این است که مواد لازم مورد نیاز را خرد و آماده کنید. برای این کار فلفل دلمه را نگینی خرد کنید، قارچ را برش بزنید و کالباس را مکعبی خرد کنید.

۳. پخت چیپس و پنیر

آماده کردن چیپس و پنیر

حالا و در این مرحله کف ظرف مناسب برای فر که می‌تواند از چنس پیرکس یا ظرف مستطیلی تفلون باشد را کمی چرب کنید و بعد به ترتیب چیپس را داخل ظرف بریزید و بعد ژامبون و قارچ بریزید. بعد مقدار کمی روغن مایع روی مواد بریزید سپس کمی پنیر پیتزا بریزید و بعد کمی ذرت، فلفل دلمه و دوباره چیپس، ژامبون، قارچ و پنیر بریزید و بعد باز هم کمی روغن مایع و در نهایت باقیمانده فلفل دلمه‌ای و ذرت را بریزید. حالا ظرف را در فر که از قبل گرم شده بگذارید و اجازه دهید چیپس و پنیرتان به مدت ۵ تا ۷ دقیقه در همان دمای ۱۵۰ تا ۱۷۰ درجه بماند تا پنیر کامل آب شود. حالا چیپس و پنیر شما آماده است. نوش جان!

طرز تهیه چیپس و پنیر بدون فر

اگر فر ندارید می‌توانید چیپس و پنیر خود را بدون فر بپزید. برای این کار کافی است تمام مراحل بالا را با ریختن مواد در یک ماهیتابه با جنس چدن یا هر ماهیتابه نچسبی طی کنید و وقتی به مرحله پخت رسید آن را روی گاز با حرارت کم بگذارید تا حدود ۸ تا ۱۰ دقیقه پنیر آب شود و چیپس و پنیر خوشمزه شما‌ آماده شود.

نکات تکمیلی برای تهیه چیپس و پنیر

نکات تکمیلی برای تهیه چیپس و پنیر

درست است که چیپس و پنیر خیلی سریع آماده می‌شود اما بخاطر وجود پنیر و سبزیجات و البته چیپس غذای نسبتا سنگینی است که می‌تواند گزینه خوبی برای عصرانه یا میان وعده باشد. اگر دوست دارید میان وعده‌های متنوعی داشته باشید می‌توانید ۶ میان وعده سالم برای سلامت را هم در کتاب کاله بخوانید. اما برای تهیه چیپس و پنیر هم مثل هر غذای دیگری باید نکاتی را رعایت کنید.

تنوع مواد داخل چیپس و پنیر

چیپس و پنیر هم می‌تواند یک ترکیب ساده از چیپس و پنیر پیتزا باشد هم می‌تواند با انواع سبزیجات مثل هویج، ذرت، نخود فرنگی، یا انواع گوشت مثل گوشت مرغ ریش ریش شده یا گوشت چرخ کرده یا حتی سوسیس پر و پیمان‌تر شود. پس بسته به مواد موجود در خانه و البته ذائقه خود به این غذای خوشمزه تنوع بیشتری بدهید.

آماده کردن چیپس خانگی

اگر زمان کافی دارید و می‌خواهید چیپس سالم‌تری داشته باشید و از مضرات چیپس بکاهید، می‌توانید چیپس را در منزل تهیه کنید. طرز تهیه چیپس در منزل را می‌توانید در کتاب کاله مطالعه کنید.

+

دیدگاه ها