معرفی ۶ میان وعده سالم برای سلامت

میان وعده سالم

همه ما در طول روز درگیری‌های خاص خود را داریم و هر از چند گاهی سرمان بسیار شلوغ می‌شود. این مساله باعث می‌شود نتوانیم غذایی سالم برای وعده غذاییمان در نظر بگیریم و مجبور شویم به سراغ غذاهای حاضری و ناسالم برویم. چیزی که می‌تواند مانع ما برای خوردن این قبیل از غذاها شود خوردن میان وعده است. با انتخاب چند میان وعده سالم در طول روز می‌توانید غذاهای ناسالم را از رژیم غذاییتان حذف و به سلامت بدن و کاهش وزنتان کمک کنید.

معرفی ۶ میان وعده سالم

میان وعده سالم

مخلوط مغزها یک میان وعده سالم

مغزها جز میان وعده‌های مغذی و مفید برای بدن هستند. این ماده غذایی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد و از بروز سرطان و افسردگی جلوگیری می‌کند. آجیل دارای میزان چربی بالایی است به همین دلیل اگر قصد کاهش وزن دارید بهتر است در حد اعتدال از آن‌ها استفاده کنید.  

آجیل‌ها سرشار از فیبر و پروتئین هستند و بهترین گزینه برای زمان‌هایی است که وقت کافی ندارید و دور از خانه‌ هستید. هر ۲۷ گرم از ترکیب مغزها حدود ۱۸۰ کالری دارد.

ترکیب ماست چکیده با میوه‌ها

ترکیب ماست با توت فرنگی، تمشک و بلوبری یک ترکیب عالی، سالم و خوشمزه و یکی از بهترین گزینه‌ها برای داشتن یک میان وعده سالم و مغذی است. این میوه‌ها یکی از بهترین منابع تامین آنتی اکسیدان هستند. با کمک این میان وعده می‌توانید بخشی از پتاسیم، کلسیم و پروتئین مورد نیاز بدنتان را تهیه کنید.

برای تهیه این دسر ۱۰۰ گرم از ماست چکیده را با نصف فنجان از این دسته از میوه‌ها ترکیب کنید. میزان کالری این دسر کمتر از ۱۵۰ است و ۱۰ گرم پروتئین دارد.

برش‌های سیب به همراه کره بادام زمینی

ترکیب این دو ماده غذایی یک طعم عالی را برای شما به ارمغان می‌آورد و ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما این مورد را امتحان کنید و از خوردن آن لذت ببرید. سیب به دلیل داشتن مقادیر بالای فیبر و آنتی اکسیدان به سلامت روده کمک می‌کند و احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. بادام زمینی هم علاوه بر اینکه برای سلامت قلب مفید است بلکه میزان کلسترول خون را هم کنترل و تری گلیسیرید را کاهش می‌دهد.

کره بادام زمینی دارای میزان کلسترول بالایی است و بهتر است به میزان مناسب از آن استفاده کنید. یک سیب متوسط را برش دهید و یک قاشق غذا خوری از کره بادام زمینی را روی کل آن بزنید و نوش جان کنید. میزان کالری این مورد زیر ۲۰۰ است.

چیپس کلم پیچ یک میان وعده سالم و متفاوت

یکی از گزینه‌های بسیار مفید برای سلامتی کلم پیچ است. این ماده غذایی سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان‌هایی مانند کوئرستین و کامفرول است. همه این مواد به کمک هم باعث می‌شوند فشار خون شما کاهش پیدا کند و از خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ دور بمانید. بک فنجان کلم پیچ نیاز بدن به ویتامین‌های آ، ث و کا را بر طرف می‌کند.

چیپس کلم پیچ دارای ۱۵۰ کالری است.

مواد لازم برای تهیه چیپس کلم پیچ

  • ۱ فنجان برگ کلم پیچ
  • ۱ قاشق غذا خوری روغن زیتون
  • نصف قاشق چای ‌خوری نمک

طرز تهیه چیپس کلم پیچ

همه مواد اولیه را با هم ترکیب کنید سپس تکه‌های کلم را روی سینی فر بچینید و آن را برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد در فر قرار دهید.

ترکیب شکلات تلخ و بادام

برای داشتن یک میان وعده سالم ، خوشمزه و سبک می‌توانید شکلات تلخ و بادام را با هم ترکیب کنید. هر دوی این مواد غذایی دارای منیزیم هستند. شکلات تلخ دارای فلاوانول است که باهث کاهش فشار خون و احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌شود. بادام منبع خوبی از چربی‌های اشباع نشده است و به کنترل قند خون کمک می‌کند. تحقیقات نشان داده بادام می‌تواند اشتها را کم کند و به کاهش وزن کمک کند.

۲۸ گرم از هر کدام از این دو ماده غذایی حدود ۳۰۰ کالری دارد. 

میوه

لازم نیست که همیشه برای میان وعده‌تان چیزی عجیب غریب انتخاب کنید. می‌توانید برای داشتن میان وعده سالم ، میوه بخورید. میوه‌ برای بدن انسان بسیار مفید است. میوه‌ها سبک و قابل حمل هستند و زحمت آماده سازی ندارند. بنابراین می‌توانید به راحتی از آن‌ها برای میان وعده استفاده کنید.

دیدگاه ها