طرز تهیه نخود برشته مکزیکی تند و ترد

طرز تهیه نخود برشته
آسان
۱۲ نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
30 تا 60 دقیقه

حتی اگر مکزیکی‌ها هم به فکر آماده کردن این هله‌هوله سالم خانگی نمی‌افتادند، نخود برشته راهش را به خانه‌های ما باز می‌کرد. اما مکزیکی‌ها برای برشته کردن نخود راه متفاوتی را انتخاب کردند و نه تنها آن را چرب‌تر از ما بار گذاشتند، بلکه عطر خوشایند سیر را هم به این آجیل خوشمزه اضافه کردند. طرز تهیه نخود برشته مکزیکی به نخودچی خودمان شبیه است؛ ولی بخاطر روغنی که دارد، نمی‌توان آن را زیاد نگه‌داشت و بهتر است هرچه زودتر مصرف شود. این نوع نخودچی، چرب است و آن را در جیب‌تان هم نمی‌توانید بریزید، اما مطمئن باشید که از خوردنش لذت می‌برید.

مواد لازم برای تهیه نخود برشته مکزیکی

  • نخود (شب خیسانده)نیم کیلو
  • سیر کوبیدهدو حبه
  • روغن زیتونیک پیمانه
  • فلفل قرمز ساییدهبه مقدار لازم
  • نمکبه مقدار لازم

طرز تهیه نخود برشته مکزیکی

مرحله اول

تهیه نخود برشته مکزیکی فوت و فن عجیبی ندارد و مراحل تهیه آن هم آنقدر زیاد نیست که شما را گیج و از آماده کردنش منصرف کند. برای شروع نخودهایی که ۲۴ ساعت خیسانده‌اید را با کمی نمک و فلفل قرمز تند در یک لیتر آب بریزی و روی اجاق بگذارید. بعد از حدود ۴۰ دقیقه نخودها می‌پزند و آماده برشته شدن می‌شوند.

مرحله دوم

در این مرحله باید روغن را در یک تابه داغ کنید، آب نخودها را بگیرید و در روغن بریزید. میزان روغنی که برای تهیه نخود برشته مکزیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد، از روغن نخود برشته خودمان بیشتر است اما می‌توانید این آجیل مکزیکی را هم به جای تابه در فر آماده کنید. سپس سیر له شده را به آنها اضافه کنید و کمی بچرخانید. وقتی نخودها را تفت دادید، آنها را با قاشق سوراخدار از روغن بیرون بیاورید و روی یک دستمال تمیز یا کاغذ مخصوص گرفتن روغن بیندازید. آجیل ساده و خانگی شما آماده است؛ آن را روی میز بگذارید و تا گرم است میل کنید.

دیدگاه ها