طرز تهیه چیزکیک یخچالی با تزیین متفاوت همراه با ویدیو

طرز تهیه چیزکیک یخچالی با تزیین متفاوت
آسان
8 نفر
آماده سازی
بیش 90دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

چیزکیک یکی از آن دسرهایی است که اکثر افراد بر سر مزه‌ی بهشتی آن توافق نظر دارند و کمتر کسی پیدا می‌شود که چیزکیک دوست نداشته باشد. در این مقاله یک چیزکیک یخچالی را به شما آموزش می‌دهیم که علاوه بر طعم خوبش، یک تزیین متفاوت و جدید دارد. این مدل تزیین را به سادگی از ویدیو پایین مقاله یاد بگیرید و در بقیه انواع چیزکیک هم استفاده کنید. در ضمن اگر در خانه فر ندارید، طرز تهیه این چیزکیک را یاد بگیرید که یکی از خوشمزه‌جات بدون نیاز به فر است!

مواد لازم برای تهیه چیزکیک یخچالی

  • بیسکوییت شکلاتی24 عدد
  • پنیر خامه‌ای ویلی900 گرم
  • کره (نرم‌شده)چهار قاشق غذاخوری
  • شکرسه چهارم پیمانه
  • وانیلیک قاشق چای‌خوری
  • شیرسه لیوان
  • پودر ژلاتین یک و نیم قاشق غذاخوری
  • شکلات آب‌شدهشش قاشق غذاخوری

طرز تهیه چیزکیک یخچالی با تزیین متفاوت

مرحله اول

بیسکوییت‌های شکلاتی را حسابی خرد کنید و با چهار قاشق غذاخوری کره آب‌شده مخلوط کنید. این ترکیب را در قالب گرد مخصوص چیزکیک بریزید و کف آن پهن و فشرده کنید. قالب را به مدت سه ساعت در یخچال بگذارید تا سفت شود.

مرحله دوم

یک کاسه بردارید و 900 گرم پنیر خامه‌ای ویلی، شکر و وانیل را داخل آن بریزید. همزن را روی دور متوسط بگذارید و این مواد را مخلوط کنید تا تبدیل به مایع یکدست و سفتی شوند. شیر و ژلاتین را داخل کاسه بریزید و به صورت دستی هم بزنید. سپس این مخلوط را خرد خرد به پنیر اضافه کنید و هم بزنید. حالا وقت تزیین هیجان‌انگیز چیزکیک فرا رسیده است. سه عدد کاسه آماده کنید.

مرحله سوم: تزیین چیزکیک به شیوه‌ی متفاوت

در کاسه اول سه پیمانه از مایع (ترکیب پنیری) بریزید و یک قاشق غذاخوری شکلات آب‌شده اضافه کنید و هم بزنید. در کاسه دوم دو و نیم پیمانه از مایع و سه قاشق غذاخوری شکلات آب‌شده بریزید و باز هم بزنید. در کاسه سوم هم یک پیمانه مایع و دو قاشق غذاخوری شکلات آب‌شده بریزید و هم بزنید.

مرحله چهارم

قالب چیزکیک را از یخچال خارج کنید. شما در حال حاضر باید سه کاسه مایع پنیری شکلاتی با رنگ‌های به ترتیب کمرنگ تا پررنگ داشته باشید و یک کاسه هم مایع پنیری ساده که از مرحله قبل باقی‌مانده است. مایع پنیری ساده را اول از همه روی بیسکوییت‌ها بریزید. سپس همه‌ی کاسه‌ها را به ترتیب از کمرنگ‌ترین به چیزکیک اضافه کنید. دقت کنید که آن‌ها را دقیقا مثل ویدیو از وسط روی چیزکیک بریزید.

دیدگاه ها