طرز تهیه کاسرول گل کلم ؛ یک غذای سالم و مقوی برای صبحانه

طرز تهیه کاسرول گل کلم
آسان
8 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

صبحانه یکی از هیجان‌انگیزترین وعده‌های غذایی است. مخصوصا وقتی صبح زود بیدار می‌شوید و یک صبحانه مفصل و جذاب می‌خورید تا خودتان را برای یک روز کاری آماده کنید! اگر شما هم صبحانه‌خور هستید و این دستور پخت را از دست ندهید. کاسرول گل کلم یک چاشت بسیار مفید و سالم است و بخش زیادی از مواد معدنی و چربی و فیبری را که لازم دارید تا روزتان را بسازید، در خود دارد. این صبحانه برای گیاه‌خوارها و سالم‌خوارها عالی است و درست کردن آن هم نسبتا ساده است. قبل از اینکه سراغ طرز تهیه کاسرول گل کلم برای صبحانه برویم، خوب است کمی راجع به خواص گل کلم بدانید. اگر بخواهید کاملا مطمئن شوید کاسرول یک غذای ساده است خوب است بدانید که این غذا، یک غذای جنگی در جنگ‌های جهانی بوده البته احتمالا خبری از پنیر و تجملات در آن نبوده است.

چرا باید بیشتر گل‌کلم بخورید؟

گل کلم منبع خوبی از ویتامین‌های لازم برای بدن است. این ماده غنی از ویتامین C و انواع ویتامین B است که بدن ما برای بعضی عملکردهایش به آن‌ها نیاز دارد. آنتی اکسیدان‌های موجود در گل کلم، این ماده غذایی را به یک منبع ضد سرطان قوی تبدیل کرده‌اند. همچنین گل کلم مواد معدنی مثل منگنز، پتاسیم، کلسیم و منیزیم دارد و منبع خوبی برای جذب فیبر است.

گل کلم کالری بالایی ندارد و چربی موجود در آن چربی اشباع نشده است که برای بدن لازم و مفید است. چربی امگا ۳ موجود در گل کلم، به عملکرد بهتر قلب کمک می‌کند و یک ماده غذایی بسیار خوب برای بیماران قلبی است.

مواد لازم برای تهیه کاسرول گل کلم برای صبحانه

  • پیاز قرمزیک عدد
  • گل کلم بزرگ (800 گرم)یک عدد
  • سس بشاملشش قاشق غذاخوری
  • فلفل سیاهنصف قاشق چای‌خوری
  • نمکنصف قاشق چای‌خوری
  • شیر پرچرب کالهنصف لیوان
  • پیازچه (خورد شده)پنج عدد
  • تخم‌مرغ12 عدد
  • پنیر پیتزا کاله (رنده شده)نصف لیوان
  • روغن زیتونیک قاشق غذاخوری

طرز تهیه کاسرول گل کلم برای صبحانه

مرحله اول

همانطور کنه در بالا برای شما توضیح داده‌ایم خواص گل‌کلم بیشمار است و جای دادن آن در رژیم غذایی به سلامت بدن شما کمک خواهد کرد. کاسرول گل‌ کلم هم غذایی سالم، کم چربی و مناسب برای شروع روز شما است که می‌توانید به راحتی در خانه تهیه‌اش کنید. این غذا برای شش تا هشت نفر کافی است. اگر می‌خواهید آن را برای تعداد کمتری درست کنید، می‌توانید مواد غذایی را با نسبتی که دارند، کمتر کنید. برای شروع قبل از هر کاری فر را روشن کنید و روی درجه ۱۸۰ سانتی گراد بگذارید.

مرحله دوم

گلچه‌های گل کلم را از یکدیگر جدا کنید و آن‌ها را حسابی بشورید. یک قابلمه بردارید و داخل آن آب با کمی نمک و یک قاشق روغن زیتون بریزید. گل کلم‌ها را داخل قابلمه بریزید و بگذارید آب جوش بیاید. بعد از جوش آمدن آب، پنج دقیقه بگذارید تا گل کلم‌ها آب‌پز شوند. سپس یک ظرف بردارید و کف آن را کاغذ آشپزی بگذارید. کاغذ را کمی چرب کنید و گل کلم‌های خورد شده را روی آن بچینید. روی آن‌ها سس بشامل، فلفل سیاه و نمک بریزید تا طعم بگیرند. پیاز را ریز ریز کنید و روی این ترکیب بریزید.

مرحله سوم

یک کاسه بزرگ بردارید و تخم مرغ‌ها را داخل آن بشکنید. تخم مرغ‌ها را با شیر مخلوط کنید و روی گل کلم‌ها بریزید. سپس پنیر پیتزای رنده شده را روی آن‌ها بریزید. مخلوط این مواد را داخل فر بگذارید و اجازه دهید تا به مدت ۳۰-۴۰ دقیقه بپزند. سپس آن را از فر در بیاورید و با پیازچه‌های خورد شده تزیین کنید. حالا می‌توانید از خوردن این صبحانه‌ی مهیج و سالم، لذت ببرید؛ نوش جان!

چند نکته برای تهیه کاسرول گل ‌کلم

  • برای پخت و پز حتما از روغن زیتون مخصوص پخت و پز استفاده کنید. این نوع روغن زیتون با حرارت سازگار است.
  • اگر می‌خواهید این غذا رژیمی‌تر و کم‌کالری‌تر باشد، پنیر پیتزای آن را کم‌تر کنید و به سس بشامل اکتفا کنید.
  • این نکته را به یاد داشته باشید که درست کردن کاسرول گل کلم برای صبحانه حداقل ۴۵ دقیقه زمان لازم دارید. پس اگر عجله دارید زودتر دست به کار شوید!

دیدگاه ها