طرز تهیه کافه گلاسه حرفه‌ای همراه با عکس مرحله به مرحله

کافه گلاسه
آسان
2 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

کافه گلاسه یکی از نوشیدنی‌های پر طرفدار در فصل تابستان است. همه افراد در این فصل به دنبال یک نوشیدنی خوش طعم و خنک هستند تا گرمای هوا را از خاطرشان ببرد و حالشان را خوب کند و روحیه‌شان را تغییر دهد. این نوشیدنی خوشمزه را در یک فرصت کوتاه می‌توانید تهیه کنید و از آن لذت ببرید. با توجه به سلیقه‌تان می‌توانید به جای قهوه از مواد دیگر برای تهیه گلاسه استفاده کنید و آن را در ظرف‌های متفاوت بریزید و سرو کنید. شما همچنین می‌توانید روی این نوشیدنی خوشمزه را با بیسکوییت‌هایدمورد علاقتان تزئین کنید.

مواد لازم برای تهیه کافه گلاسه

  • بستنی وانیلی شکلاتی کالهدو لیوان
  • شیر پرچرب کاله یک لیوان
  • نسکافه یا پودر قهوه فوریدو قاشق غذاخوری
  • سس کاکائو دارک سوربنبه مقدار لازم
  • آبیک دوم پیمانه

طرز تهیه کافه گلاسه حرفه‌ای در خانه

مرحله اول

کافه گلاسه هم مانند میلک شیک از آن دسته نوشیدنی‌های خنک و پرطرفداری است که برای روزهای گرم تابستان بسیار مناسب است. اغلب ما شاید این نوشیدنی را در کافه‌ها سفارش داده باشیم اما آماده کردن این نوشیدنی خوشمره از آن چیزی که فکرش را می‌کنید نیز راحت تر است و حالا که با توجه به شرایط قرنطینه امکان کافه رفتن ندارید بهتر است آن را در خانه امتحان کنید. پس تمام مواد اولیه‌ای که در بالا نوشته‌ایم را آماده کنید و دست به کار شوید.

کافه گلاسه

مرحله دوم

در ابتدا سس شکلات سوربن را به دیوارهای داخلی لیوان سرو بریزید و خط بیندازید.
کافه گلاسه

مرحله سوم

آب را جوش آوردید و به پودر قهوه فوری اضافه کنید و زمان دهید تا قهوه خنک شود. هنگامی که قهوه سرد شد شیر را به آن اضافه کنید و برای چند دقیقه آن را داخل یخچال قرار دهید تا خنک شود.

کافه گلاسه

مرحله چهارم

بستنی وانیلی شکلاتی را از فریزر خارج کنید و داخل لیوان سرو بریزید. سپس مخلوط شیرقهوه را به آن اضافه کنید و روی آن را بیسکوئیت و پودر پسته و بادام و ترافل شکلاتی تزئین کنید. نوشیدنی خنک تابستانی شما آماده است؛ نوش جان!

کافه گلاسه
کافه گلاسه

 

نکات

 

  • کمی از شکلات آب شده روی بستنی‌ها بریزید و با مقداری خامه، پودر پسته و سس قهوه کافه گلاسه را تزیین نمایید.
  • برای اینکه کافه گلاسه شما تزیین زیباتری داشته باشد می‌توانید از توت فرنگی کمک بگیرید.
  • می‌توانید از ظرف‌ها و مواد متفاوت برای تزیین کافه گلاسه خود استفاده کنید تا کافه گلاسه شما شکلی شبیه کافه گلاسه‌هایی شود که در کافه‌ها می‌نوشید.

کافه گلاسه

دیدگاه ها

    1. آوای گرامی
      خوشحالیم از اینکه این دستور مورد توجه شما قرار گرقته.